• porchez

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

inte September också? uch vad hemskt, finns inte ord som tröstar med en stor Kram till er! och ännu en Kram till gosnosen!

Muggles härligt att budgivningen har kommit igång, hoppas den tar ny fart snart igen.

Förstår nu hur "bortskämd" man är när vi köpte vårt hus för 800 000kr för fyra år sedan, min f.d. hade ju inte ens probelm att lösa ut mig när jag flyttde därifrån. Hade vi suttit i en flera-miljoners-vila så hade ju läget varit helt annorlunda för oss.

Pb- blir alldeles varm när jag läser det du skriver, du verkar vara en otroligt varm och härlig person, hoppas det ordnar upp sig för din son snart. Vilket jag tror att det gör. Jag har själv växt upp med få och inte så bra vänner, det sätter spår. Nästan så man önskat att vi då hade kunnat flyttat på oss, för att ge mig en omstart.

Och nu blir jag sugen på pannacotta också! Den här tråden är inte bra när man vill hålla igen på onyttigheterna
  • porchez

Hej Alla!

Har precis vaknat till liv igen, somnade på soffan när jag kom hem från jobbet och sov förbi både städning och träning. Men förmodligen var jag så trött att jag behövde det =)

Snorkis, var det du som undrade om julgransfot? När jag hde katt så hade jag en i gjutjärn, precis som ni skrivit, hade en billig modell från Jula eller Clas Ohlsson eller liknande. Kanske inte den snyggaste med praktisk då katten var ganska vild under granen där han lekte med presentsnören på alla klappar som låg där

Någon frågade om Kalmar? minns inte vem, har sen smygläsartiden fått som dålig vana att inte lägga namnen på minnet, när man inte skulle kommentera var det inte så noga med vem som skrev vad, lovar att skärpa mig När jag var i Kalmar för några år sedan så åt jag den godaste pastan jag någonsin ätit. Kommer inte ihåg vad stället hette men det var något italienskt och låg vid torget, bredvid O´learys. Kalmar kan väl inte vara så stort? Men jag var där på sommaren och åt på uteserveringen så hur barnvänligt det är har jag dålig koll på!

Muggles - Grattis till försäljningen, vilken förhandlare du är!

• porchez

Nej städningen finns kvar, så här får jag tyvärr inte sitta och slö surfa längre. Adios!

• porchez

Hattis- skönt att det finns fler som jag, får alltid lika dåligt samvete när jag gör sånt! medvetet som omedvetet Du vet, man tror alltid att alla andra är så duktiga...

Tinga - fruktansvärt vilken frustration! Stor KRAM till dig!

Oms - ska oxå hälsa på dig som kommer ihåg dig, från det att jag smygläste tråden

Har nu belönat mig från städningen med en kall öl i soffan, är egentligen sugen på vin, men hade bara vitt hemma, är sugen på rött

• porchez

kom på mig själv med att gå tillbaka till gamla vanor och bli smygläsare igen! Kommer hem sena eftermiddagar och löser dagens konversation och då har ju alla redan hunnit kommenterat allt så klokt redan I mitt liv händer det inget spännande alls just nu så har inte mycket att tillföra heller känns bara som om att man väntar på att gråa trista november ska ta slut snart så man kan börja julmysa lite

• porchez

Måste bara tillägga att jag älskar rosa, så en rosa Ektorp soffa skulle sitta bra i min smak

Härligt det låter med utlandsresor till värmen både för Mrs B och gosnosen. Själv sparar jag min resa till Januari när jag drar iväg längtar och drömmer mig bort.....

• porchez

Föder Ore? eller kanske redan fått? När var hon inne sist, igår kväll?

Hattis - Te där sa du nåt, ska genast fixa Te i nästa reklampaus.

Annars har jag tvättstuga ikväll och tycker inte jag får nånting gjort när jag måste springa ner i källaren en gång i timmen. ååå vad jag saknar att ha egen tvättmaskin!

• porchez

BS få sova en hel natt med ostörd sömn måste vara njutning för en småbarnsförälder Sov så gott!

• porchez

GRATTIS ORE! Vad roligt med en liten son, hoppas hela familjen mår bra!

Håller på och läser ikapp och är mitt i klök/klyka diskussionen. Har inte hört någon av dessa ord förut,förutom här i tråden. Hulka känner jag däremot igen! Men har vi (ni) pratat om det här tidigare? Känner så väl igen det?

• porchez

haha ni är för roliga - snacka om att ni pratar om ALLT i den här tråden!

Jag minns sällan när jag spyr, (eftersom tillståndet då är det sämre) men det har nog varit en del toaletter och gräsmattor

Som ung 18/19-åring spydde jag alltid på bakfyllan, har ett mindre trevligt minne av första ggn jag sov över hos mitt ex. han bodde i en liten (tydligen lyhörd) etta och jag sov hos honom efter en hård krogkväll, morgonen därpå mådde jag betydligt sämre och kräktes, när jag kommer ut från badrummet är lägenheter tom, han har gått ut för han klarade inte av att höra på mina kräks-ljud! men det fick han vänja sig med, då jag alltid sov hos honom efter det

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter