• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

(och ja, det är jättehemskt med katten! Man undrar ju om man verkligen ska ha katt såna här gånger Är det vårt fel att hon är borta? Är hon båkörd? Har hon bara dragit? Blivit förgiftad (t ex råttgift)? )

• _koko_

sweet - De jag kanner som gatt in i vaggen har inte alls fattat det sjalva, sa var forsiktig!! Tycker det later orovackande.

Kan nagon tala om for mig vilken tangentkombination som byter tangentbordslayout, jag kom at den omedvetet nyss och lyckas inte byta tillbaka! Darav den plotsliga franvaron av svenska tecken...

• _koko_

telis - Precis!! Hihi, en kompis... Vi har bade matkallare och frysbox, och att veta att de ar fyllda med mat ar lycka for mig. Vi har bade Ica Maxi och Coop i narheten (och willys och Vi ocksa, men dar handlar jag sallan), i helt nybyggda lokaler, frascht och valsorterat!

• _koko_

AM - Hua! Ja, om nagon skulle spy pa var trapp skulle jag undra...

Mina foraldrar har precis salt hela sitt koksmoblemang pa blocket (klassisk svensk furuorgie, antligen borta!!!!!), kanske ska tipsa dem om natauktioner. Vilken sajt ar det du varit inne pa (sa slipper jag leta i traden)?

• _koko_

AM - Ica maxi har ju öppnat i stadshagen.

Oh, det var ju DIREKT beroendeframkallande! Två tripp-trapp-stolar benämndes "sent 1900-tal", det är ju korrekt men rätt underhållande ändå på något sätt.
    Har du lagt något bud på det andra du funderade på? Såg att den auktionen går ut snart.

snaily - Tack! Kanske ska fråga försäkringsbolaget, det är ju de som i slutändan har en åsikt om något händer... Fast de har säkert friskrivit sig från såna sjukdomar ändå...

• _koko_

Nu har jag vinkat av conny som ska vara hos farfar idag. Ska alldeles snart iväg på den där matshoppingen (var för trött igår när det väl kom till kritan...)! Sen kommer en kompis hit på lunch och promenad, hoppas solen väljer att titta fram!

Tinga - MEN, nu har han ju börjat äta en gång och har han gjort det en gång kan han göra det igen. All styrka till dig.

muggles/telis - Vi bjöd över oss själva med 100 lakan när vi köpte vårt hus (för att slippa ny visning), det ni! Och vi känner ändå att vi gjorde ett kap, så man kan känna sig nöjd även som köpare när sånt händer.
    Grattis muggles och bra jobbat!

izzie - En kompis till mig har också haft halv ansiktsförlamning, han såg inte klok ut i några månader(!) men sen försvann det helt.

Dn (www.dn.se/nyheter/sverige/svininfluensan-smabarn-bor-vaccineras-1.993347) har lyckats skrämma upp mig lite nu så jag måste ta reda på om vi kan få vaccinera oss någonstans snart ("Det är extra viktigt för så små barn att alla i familjen är vaccinerade, säger Jan Liliemark.").

Nu skriker lillebror efter käk.

• _koko_

Tinga - Ja, det krävs inte så mycket för att man ska trilla tillbaka i hålet när man haft det så jobbigt så länge! Men jag hoppas att ät-perioderna blir längre och längre och till slut tar över helt.

BS - Pratade med vår bvc idag och de får antagligen in nytt vaccin på tisdag (inga, varken vc eller bvc, i vår kommun har kvar enligt vardguiden.se), men hon sa att man måste vara där ca 2h innan de "öppnar" vaccineringen och få nummerlapp, för det tar slut så fort. Får se om vi åker dit på tisdag, känns slitigt att hänga där i 2-3h med en conny som har myror i brallan.
    MEN, positivt är dock att jag och sambon kommer få vaccin på jobbet redan på måndag kväll! Tänk om conny hade kunnat vaccineras då också, men det står uttryckligen att familjemedlemmar inte får... Får se om man kan snacka sig till det trots allt.

AM - Hoppas middagen blir lyckad och att du inte behöver slita för mycket!

muggles - Visst har du pratat om vinshopping i tråden förut? Känner igen det och tycker det är helt briljant!

nenne - Jag shoppar också oftast ensam, men har inga större problem att bränna pengar, bara jag kommer igång.

Väntar på sambon och conny som borde komma hem rätt snart (från olika håll). Lillebror verkar tröttna på babygymet nu, så jag kanske får ta upp honom och ta en pratstund.
    Fredagskram till alla!

• _koko_

Grattis i efterskott till kängu, livia och amanda och grattis på namnsdagen moa!

Är även jag lite öm i armen, men inte så farligt. Vi fick vaccinet på jobbet, smidigt och skönt att slippa köa på vc!
    Nästa vecka hoppas jag det är connys tur (på bvc).

muggles - Har även jag undrat över hur de tänker de som inte vill vaccinera pga kvicksilvret...

nenne - Fan, vad jag vill att det ska vara er tur nu!!!

Undrade vad det var som plötsligt lös genom fönstret och bländade mig, men det är ju SOLEN!! Länge sen man såg skymten av den...

Annars är jag TRÖTT just nu, lillebror låter mig sova mellan 22 o 02, sen ska han äta varannan timme ungefär dygnet runt. När han sover sover han dock bra, men han har fortfarande svårt att komma till ro. Men men, om några dagar fyller han 3 månader, då går det ju över.

Ska idag få ordning på en fotokalenderbeställning (obligatorisk julklapp till den äldre generationen), bäst att jag sätter igång med det!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter