• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Muffinstönt - jo det är mingel och dans men inte samtidigt. Tänkte att de som har barn och bara vill komma förbi och säga grattis i sådana fall kan göra det innan själva party-partyt drar igång och de som vill vara kvar hela natten behöver ju då självfallet inte dyka upp vid 18-tiden utan kanske framåt 19.30 ... fast det är ju upp till dem. Fast som sagt ... jag har inte bestämt mig än och ändrar mig hela tiden gällande upplägget.

• Lapinette

Ikväll blir det spinning med maken som vanligt på fredagar.

• Lapinette

Bockar av, slipper förhoppningsvis hemorrojder, på min lista .

mugglan - jag tror den kommer bara att den är seg/sen. Hade ju själv en exemplarisk cykel hela hösten och så helt plötsligt blev tanten en vecka sen?!!

• Lapinette

Ore - hade gärna haft en stor trädgårdsfest om vi bara hade haft hus. När jag fyller 50 får det bli det!

Fick precis en stor härlig bukett med tulpaner här på jobbet för att det är tulpanens dag idag. Gillar deras personalpolitik här.

• Lapinette

Telis - vinkar till dig och Televinken!

BS - hoppas ni får åka hem.

gosnosen - tack för påminnelsen. Har varit inne och skrivit i veckan men helt glömt bort "sista datum".

• Lapinette

gosnosen - ny restråd är öppen!

• Lapinette

Snaily - trist med UVI men skönt om du har motat den i dörren. Själv har jag suttit hela förmiddagen med brorsans bildspel. Har gjort den första hälften åtminstone och känner mig jäkligt nöjd. Nu har jag fått en kreativ dipp och behöver lunch.

• Lapinette

Men är det inte så med Tingas grabbar att de är finsmakare?

Mugglan - så klar det blir fler ägg i din "korg". Tror knappast du har hamnat i klimakteriet redan.

Snaily - nu är jag redo för ytterligare en session med bilder. Bildspelet är "enklare" att fixa än sången jag hade tänkt att skriva men måste väl ta tag i den också under dagen ... eller kanske ändå bättre ikväll efter en halv flaska rödvin . Trist att maken inte kan hjälpa till, eftersom jag tänkte skriva sången på svenska.

• Lapinette

Telis - välkommen hem! Din beskrivning av din känslosamma dag låter nästan som min och jag kan inte bortförklara den med varken babyblues eller mens utan det är nog mest för att jag är utarbetad och trött ... så jag gråter för allt.

snaily - låter nästan som Ciccis kompis som var i Spanien och sedan hos Rådestad och sedan blev gravid men hon (om jag inte minns helt fel) hade inte gjort någon operation tidigare samt endast 3 IVF. Och visst det är dit jag ska i början på februari för att sövas ned, undersökas och om det finns någon vägg som han tror kan vålla problem då även ta bort den.

• Lapinette

Piggelin - vill ju veta vad ni gjorde på din stora dag!!! Och du har öppnat en ny restråd ... vill se dig där med!

Vänner - ja så utvilad som jag var för en vecka sedan och så stressad jag varit denna vecka ... jäklar vad det kan vända snabbt. Men den här veckan kommer att bli bättre och eftersom jag förhoppningsvis (jag har ju inte börjat med sången än) har gjort de största bitarna till brorsans fest så behöver jag inte känna mig stressad för den sakens skull heller.

Ore - gammelmormor på nästan 90 år! Du måste ha en ung mamma ... ehhh...det är ju jag som har en gammal mamma (hon var ju heeeela 35 när hon fick mig!). För min mormor som gick bort för några år sedan var 92 år. Och visst är det jobbigt när familjemedlemmar går bort även om det är väntat.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter