• Lapinette

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci - jo, jag har varit hos Rådestad och pratat precis innan nyår och ska sövas ned och undersökas den 2 februari. Det räckte med att jag berättade vår historia samt att det är konstaterat att jag har hjärtformad livmoder så bokade han in en tid direkt. Supersympatisk människa. MEN det kan ju även vara så att min skiljevägg är så pass obetydlig att han inte gör något ...så invänta inga mirakel.

• Lapinette

Cicci - din jäkla optimist ! Nej, jag nämnde ingen specifikt utan sa mer att jag hört att folk både har fått positiva samt negativa prognoser från honom. Jag har nämligen även läst en blogg där tjejen fick veta att hennes livmoder är för liten när väl gjorde en ordentlig undersökning hos honom ... efter 5 misslyckade IVFer.

• Lapinette

Cicci - jag läste den där bloggen och då tänkte jag att jag skulle ringa på direkten (jag hade annars tänkt att ringa efter Thailand) och då fanns det massor med tider! Är ju van att man får vänta typ en månad för en gyntid men jag kunde i princip komma bums. Sen behövde jag ju bara prata med honom så skrev han upp en operationstid åt mig. Är inte van att det kan gå så snabbt.

Snaily - ja, har inte heller hört det förut och enligt bloggen och Rådestad så är det väldigt ovanligt men han får något fall per år (har jag för mig).

Som sagt ... kanske är min livmorder helt ok och ingen åtgärd sätts in... så ropa inte hej än och sen, sen innebär det inte att jag blir gravid bara så där.

Själv trivs jag ganska så bra just nu men min underbara make och ett glas Sancerre . Ska nog fortsätta författa på brorsans sång.

• Lapinette

Cicci - vår husvin är en Penfolds Kalimna bin 28 ... mums! Och i fredags blev det middag på Ciao Ciao. Härligt med Dubai.

Tinga - låter helt rätt med ansiktsbehandling och egen tid. Det är du sååååååå värd!

Nej, dags för lite röding.

• Lapinette

Hello girls,

Har varit inne och kikat på korten och våra nya små tillskott i barnaskaran. Vad söta!!!

Telis - hur går det och framför allt hur känns det?

Snorkis - vad härligt att allt såg bra ut!

PB - trist gällande sonen. Barn kan vara så elaka! Förstår att du blir ledsen men jag hoppas det kommer att lösa sig. Så som kloka Tinga sa - vilken lycka att han en sån fantastisk mamma som stöttar honom.

• Lapinette

AM - men vad skönt att Livia får i sig något!

• Lapinette

Pb - go girl!!!

BS - Välkommen hem på riktigt! Vad skönt!

Tinga - vad skönt att det går åt rätt håll! (Oj, höll på att skriva hål!! ).

• Lapinette

Snaily - huuuuuuuurrrrra för Otrivellen, attans vad det nu är nära!

EA - spännande med huset!

Telis - hoppas amningen kommer igång snart. Känner igen det där med att prioritera sömn än mat ... jag somnade visst vid bröstet efter en liten sipp så mamma fick daska mig i baken för att väcka mig hela tiden. Var ju rätt liten när jag kom ut, typ 2,5 kg, så det var ganska viktigt attjag fick i mig lite.

Så du tar sprutor igen? Trodde man skulle få slippa sånt när de små äntligen hade ploppat ut.

Ego - själv hoppas jag på att tanten kan vara så snäll och inte dyka upp på lördag (50-års festen) men samtidigt inte komma så sent att jag har den nästa helg då jag ska träna som en galning (Nike-convention). Vilka krav man har!

Och igår provade jag klänningarna igen ... och har ännu inte bestämt mig (dagens i-landsproblem).

• Lapinette

Vänner - läskigt med sonens rutschkanefärd!

Ahhh.. så de där sprutorna måste alltid tas efter kejsarsnitt. Trodde att de hade med ÄD'n att göra och tyckte det verkade lite konstigt.

AM - har inte varit ute och letat efter bling-bling (har inte hunnit) men jag provade klänningen igår med mitt favvohalsband som jag använder väldigt mycket (svart läder med massor av guld ringar som hänger på). Det är kort. Sen satt jag på mig min nya svarta kavaj över och jag såg väldigt business ut men jag tror jag behöver vara något stramare under själva middagen ... om inte annat måste jag försöka vara lite ordningssam då och inte totalt flippa ut eftersom jag är toast madame. Sen åker ju kavajen när det är dags för party-party MEN samtidigt så är den andra klänningen så vacker.

Som ni vet och märker har jag absolut inget vettigt att tillföra på tråden längre då jag inte har några babyproblem ... eller faktiskt inga problem alls.

Sitter annars och tittar på makens födelsedagspresent i augusti. Funderar på om vi ska åka till Riga.

• Lapinette

AM - glömde skriva att jag googlat efter mitt halsband på Dyrberg Kern men hittar det inte .

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter