Snaily - Grattis till betald ivf!
Pb - Fy fan, morgonrockshistorien var inte rolig, jag förstår PRECIS hur du kände dig! Det är inte roligt när det blir så fel och när den andre menat väl, usch. Läste upp det för maken som varnande exempel på hur man INTE gör.
Ego - Har vaccinerat mig nu, men inte utan drama såklart, jag verkar ha blivit helt hopplös
Jag var nervös hela dagen och när vi väl åkt till VC så var pulsen rätt hög, maken försökte prata med mig om annat för att få mig på andra tankar, det gick sådär...
När vi väl passerat alla stationer där de kollat allt och stämplat och jag precis ska få gå in i rummet där man blir vaccinerad så är det en sköterska som kollar allt en sista gång, hon frågar direkt, vilken vecka är du i? Jag svarar 6 och hon tittar på mig som om jag är fullständig idiot och säger sedan: Ska du verkligen vaccinera dig? Ja, jag tror det svarar jag då. Ja för vi vaccinerade nyss bara de som passerat 3 månader. Sen släpper hon i mig iaf och ber mig ställa mig i kön. Tårarna bara bränner bakom ögonlocken och jag känner att jag är nära en gråtattack. När det blir min tur sätter jag mig och lyckas med grötig röst få fram att jag vet inte hur jag ska göra och vad den andra sköterskan sa...som tur var så var det en underbart gullig sköterska som tog min oror på största allvar och sa att jag tror du måste prata med någon så det här känns tryggt. Så hon lämnade sitt bås lotsade mig genom vc till en BM som jag fick prata med, väl där bröjade jag såklart att hulka och grina och fick fram att någon måste säga hur jag ska göra. Då visade hon mig ett papper som de skickade ut tilla alla gravida att de skulle vaccinera sig. Och hon sa att jag skulle vaccinera mig. När jag kom ut i från hennes rum hade den söta sköterskan sprungit tillbaks till vaccinationslokalen och hämtat vaccin till mig och gav mig det där i korridoren så jag slapp gå tillbaks. Det finns en del riktiga pärlor inom vården!
Så nu är jag öm både i armen och i brösten, var inte kul nu när vi var på kalas ikväll och man skulle krama alla *aj*