Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Är det ingen som har något mobilnummer till BS som kan skicka iväg ett mess och kolla läget? *orolig*

• Snorkfröken77

Håller med tidigare talare att det är svårt med skriven text, kan lätt bli för hårt, det är därför jag övermissbrukar smileys så folk ska förstå att jag menar väl

BS - Saknar dina roliga inlägg, kom tillbaks! Om jag skrev något du tog illa vid dig av så ber jag jättemycket om ursäkt, jag vet ju ingenting om ditt liv, bara det lilla du skriver här. *kram*

Har varit i närheten av Göteborg idag och roat mig, skulle hålla utbildning och efter lunch när det var min tur så slog illamåendet till, blä, så jag höll utbildning med helt uppknäppta jeans, tur att jag hade lång tröja! Och drack massor med vatten, usch. Jag blir garanterat straffad för att jag sa i helgen till maken att jag mår oförskämt bra, jag kan inte tro jag är gravid, om man iaf mådde lite illa (jo, jag sa faktiskt så min lilla idiot) På söndagen kom illamåendet som ett brev på posten på em, sen har det dykt upp varje em sen dess. Hoppas det går över snart

En fråga: När får man göra första UL om man ska göra KUB? Gör man ett UL innan för att bestämma embryots ålder? Eller är det vid KUB man gör det första? Anledningen till att jag undrar är att jag och maken insett att vi måste outa oss i jul, på nyår kommer det nämligen inte att gå att hålla hemligt och vi tycker familjen ska få veta först. Och jag vill egentligen inte berätta, känner mig inte alls redo, och en stor anledning till det är att jag inte kan inse att jag är gravid. Jag känner därför att jag skulle behöva göra ett UL eller VUL för att se att något är där och att maken får se det också så jag inte lurar honom...

• Snorkfröken77

Vickan - Jag kräks inte, känner mig bara konstant bakis typ, vill inte äta nåt, bara dricka vatten. Och vill inte ha byxor på mig. Om det är lika illa imorgon får jag testa seabands. Tack för tipset!

• Snorkfröken77

Muggles - Bra att det inte var X, men trist att det inte var en vanligt +

Porchez - Skönt att det känns lite bättre på jobbet, snart julledigt, fokusera på det! *kram*

MSW - Skönt att provet visade sig vara bra!

Snaily - Skumt med skum flytning, hoppas det blir bättre med lite antibiotika.

Liten - Mysigt med Luciafirande

Ego - Var hos BM första gången i onsdags och blev inskriven. Kände då för första gången att jag faktiskt kanske är gravid. Idag när jag vaknade insåg jag att jag inte behövt gå upp och kissa i natt (normalt sett går jag upp en gång minst och kissar för jag är så kissnödig så det gör ont) jag känner mig inte så öm i brösten och jag känner ingenting i livmodern Jag känner mig totaldeppig, känns som alla symptom försvunnit över natten. Ska jag vara orolig?

• Snorkfröken77

Liten - 7+2, BM sa i onsdags att det var så braaa att jag hade symptom, så nu när jag inte känner något, känns det jättedeppigt.

• Snorkfröken77

Liten - Jo, det är väl så,det visar sig ju

• Snorkfröken77

Nenne - Fast jag har haft mycket symptom denna vecka, mått jätteilla till och från, superömma bröst och kissa 1-2 ggr varje natt och molande värk till och från. Och nu bara - allt borta!

• Snorkfröken77

Vickan - När du fick MF, vilken vecka var det? Och kände du något innan? (innan smärtan och blödningen)

Nenne - Jag har ju såklart varit på FL och surfat (fyyyy på mig!) och det kan vara MF på g när symptom försvinner, eller ett MA. MEN det kan lika gärna vara en tillfällighet och att symptomen återkommer. Men man är ju så rädd att det ska gå åt h-e
    Plussade 23:e nov när min tant var en vecka sen.

• Snorkfröken77

Lappis - Vad härligt att du känner dig så lycklig, det är dig verkligen förunnat!

• Snorkfröken77

Nenne - Jag vet *skäms så öronen blir röda*

Lappis - Svensk mjölkchoklad, typ marabous och salt lakrits om han gillar det?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter