Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tinag - Vad underbart att det gick så bra idag med Piff och Puff på dagis! Jag håller tummarna för er imorgon att det går bra då med!

• Snorkfröken77

Gomorron i tråden!

Har läst under helgen och nu har jag såklart glömt allt jag skulle kommentera.

Tinga - Jag vågade inte titta på programmet, jag är så känslig just nu så jag skulle antagligen gråtit ihjäl mig

Hade oxå för övrigt the blues i lördags, grinade och grinade och tyckte livet kändes hopplöst. Usch vad jag avskyr när jag dippar sådär. Jävla hormoner.

Nu sitter jag med fladder i magen inför KUB nu på fm, om någon skulle råka ha en liten tumme över, var snälla och håll den för oss

• Snorkfröken77

Hej, nu är jag tillbaks!

Det gick bra och vi har sett det lilla livet som vinkade åt oss *tår i ögat* Den hade hjärna, hjärta, två armar och två ben och alla fingrar Vi fick låga risksiffror, bäst på 18 och 13.

Vi fick även köpa med oss bilder hem vilket jag inte räknat med (tur att vi hade lite mynt i plånboken) så vi har även bildbevis!

Känns helt overkligt och jättekul!

Nu blir det outning på jobbet

• Snorkfröken77

Tack alla! Jag är fortfarande UL-hög
    Har tittat på korten om och om igen

PB - Vad trist med sonen, men tack gode gud för att han har en sådan bra och engagerad mamma! *kram*

AM - Livia är ju klok som en bok. Semlor går ALLTID att äta, även när man inte vill äta nåt att pga smaklökarna inte är som de ska pga graviditet så funkar semlor klockrent

Ore - Jag hde också sagt tjälknöl, sååå gott.....

BS - Härligt! Välkommen hem på riktigt!!!

tinga - Grattis till 1 1/2 smörgås!!!

Hattis - Skit med minus, men härligt med två goa glada gubbar

EA - Spännande med huset! Jag håller tummarna!

Snaily - Hmm, om inte intervjun blev bra utan mest löst prat tycker jag att det är de som intervjuars fel. Det är de som ska styra intervjun så den blir bra, du ska inte behöva hålla långa monologer, det ska ju falla sig naturligt tack vara bra frågor. Verkade det bra annars? Vilken skillnad på inriktning var det mot den du har idag? Vill du dit?
    *håller tummarna hårt för att du får ett erbjudande*
    Onsdagsäggplock låter superbra, gud så spännande det blir då!

Apropå jobb har jag fortfarande inte hört något om jobbet jag var på intervju på, och nu börjar jag känna mig velig, om det verkligen är rätt tidpunkt att byta jobb nu...Jaja, får ta den funderingen på allvar om jag mot all förmodan skulle få ett erbjudande!

Oupsie - Har tänkt så många gånger att jag skulle fråga, men glömmer bort. Hur mår du nu? Hur gick julen? *kram*

• Snorkfröken77

Grattis till dagens födelsedagsbarn!

Håller tummarna hårt för Snailys äggskörd!

Lappis - Jag tycker det är mycket intressantare att läsa om dina sjal/örhänge-problem än om barnvagnar så snälla sluta inte! Det är ju det jag gillar med den här tråden att det är så blandat Vore det inte snyggt med en sjal i thaisiden i någon stark färg som bröt av det svarta under middagen? Borde vara jättesnyggt på dig (säger jag som bara sett dig på dina foton här på BT) Det borde väl finns i affärer med lite mer festbetoning på, kanske någon bröllopsbutik?

Telis - Hoppas det ordnar sig med Televinkens sovovanor, måste säga att jag aldrig ens hört talas om detta förut, alltid får man lära sig något nytt! *kram*

• Snorkfröken77

Apropå sjalar - AM - Köpte du 6000krssjalen? du har ingen länk du vill inboxa?

Blev inget av mitt rosa Mulberry-inköp, nu har jag istället fastnat totalt för en gammal Mulberrymodell i en viss färg, så dumt! Kan ju dröja hur länge som helst innan någon sådan dyker upp och då vill man ju att den ska vara i bra skick. Men jag känner ett STORT behov att att köpa något dyrt och lyxigt (läs handväska) till mig snart eftersom jag tror att jag inte kommer vilja unna mig det längre fram...
    Dagens i-landsproblem *generad*

• Snorkfröken77

EA - Jobbigt med husdilemma! Hade ni varit på visning på det här huset? Jag var visserligen bara två visningar, men när jag klev in i vårt hus, kände jag direkt att det var VÅRT hus.

• Snorkfröken77

Nenne - Jag gick upp 4 kg nästan direkt och sen har jag legat still (thank god!) Var glad att du har så symptomfritt, jag skulle gärna byta med dig. Själv har jag haft deppanafall både igår idag eftersom min kropp bara jävlas med mig just nu, jag är INTE skapt för att vara gravid.

EA - Gud vad spännande, hur ska ni göra nu då?
    Vi fick låna till pantbrev och lagfart, men jag tror det är olika från bank till bank.

Lappis - Länk till örhängen tack

Telis - Grattis till en tyngre Televinken

Vickan - Jag förstår dig, jag skulle aldrig vilja gå hemma i två veckor när ingen annan är ledig, fy vad trist! Jag skulle klättra på väggarna.

• Snorkfröken77

ego - Mina eksem/svamp såg jättefint och läkt ut i måndags, så jag började trappa ner enligt ordination. Nu är skiten tillbaks igen, gick jättesnabbt. Usch, jag blir grinfärdig, och VC bara chansar och säger att jag ska fortsätta smörja med kortisonet som man inte ska använda under längre perioder när man är gravid (kul!) och är egentligen inte intresserad av att hjälpa mig. Sköterskan kom med den fina ursäkten igen: Men det är ju för att du är gravid (läs: du får bita ihop). Ja, men det är väl skitsamma, jag vill inte lida för det?!

• Snorkfröken77

Ooooh, Snaily, jag läste och led med dig igår usch och fy vad orättvist livet är ibland. Och oj vad pinsam jag känner mig som gnäller om svamp armhålorna nu, förlåt vännen!

• Snorkfröken77

Vickan - Vad heter ditt kortison?

• Snorkfröken77

Liten - Japp, det har du rätt i att man hört att man ska dra ner på socker. Hade det varit mitt normala jag, hade det verkligen varit en idé, men nu äter jag ju så lite sötsaker ändå. Jag får fundera på vad jag kan göra. Men det är nog definitivt som du säger att det är svårt att bli bra om man väl fått nåt skräp. Men jag måste ha missat totalt, varför blöder du? Det lät inget skoj alls.

EA - kommer det inte bli bra framöver kommer jag definitivt pröva något sådant naturligt för att se om det kan fungera.

Lappis - Snyggt! Me like. Behåll

• Snorkfröken77

Vickan - Tack! Nu känns det iaf lite bättre för min kräm verkar vara kompis med din kräm. Och om du använt din hela graviditeten så känner jag mig tryggare nu.

Nenne - Jag har också såna där mysiga bieffekter, fast mina luktar inte så illa (tror jag) men mängen, ojojoj...Jag skulle kuna fisa hela tiden, vilket ju inte går, jag har blivit duktig på att smygfisa. Sen rapar jag, och helt okontrollerat, det är ju riktigt pinsamt, när man lägger av en blöt okontrollerad rap vid lunchen med kollegorna *rodnar lite*

• Snorkfröken77

Nenne - Hmm, 60 grader ska definitivt införas på alla mina toppar som jag använder nu närmast huden. Ska köra igenom alla i helgen får vi se, tack för tipset!!!

Liten - Oh fy, det lät inte skoj alls Men är det inte alltid så, det som är gott är dåligt för dig, det som inte är så gott är bra för dig...

vickan - Fiser din man aldrig???? *imponerad*

• Snorkfröken77

Nenne - Mysigt med hell-fisar
    Nästa gång jag råkar rapa ska jag säga så
    Jag har aldrig smygfisit under täcket förut när vi ligger i sängen, men nu har jag blivit en mästarinna på det

• Snorkfröken77

Nenne -OOooh, svårt att mörka med dubbeltäcke! Vi har varsitt (tyvärr) så jag lyfter lite diskret på täcket mot kanten Katterna verkar ta det bra för de ligger kvar

Vickan - Åh nej, taskigt arv både från mor och far, vilken otur Jag har ärvt min fars vidriga fotsvett det är inte heller charmigt, det är så att ögonen tåras om det är en varm sommardag och jag tar av mig skorna

• Snorkfröken77

Hej hopp!

Här händer det saker! 10 000 inlägg!

Telis - Läskigt med livmoderinflammation.

BS - Hoppas. hoppas Iris blir mer medgörlig snart, måste vara jobbigt *kram*

EA - Håller tummarna hårt!!!!

Ego - De ringde från jobbet jag sökte innan jul och ville ha referenser, bla min nuvarande chef. Han blev blek o nosen när jag berättade men verkade ta det ganska bra, förklarade att jag inte visste vad jag ville så han behövde inte bli orolig ÄN Men spännande, då kan jag inte gjort bort mig totalt trots att jag kände att intervjun gick sådär. Nu blev det iaf väldigt spännande och nervöst, vet inte alls vad jag vill, så jag ligger lågt och avvaktar.

Nu dusch, sen sängen, är sååå trött, blev ingen em-tupplur eftersom jag var hos frissan.

Puss på er!

• Snorkfröken77

Mste bara inflika att jag gillar Sean Connery...Och han får gärna prata lite skottiska med mig *smälter till en våt fläck*

• Snorkfröken77

Lappis - Ett snabbt inhopp, vad har du för värktabletter som inte fungerar? Jag käkade ju receptbelagd som fungerade superbra. Men den fungerar bara om man har ont av kramperna, vilket jag hade. Den dämpar själva ämnet som gör att man får kramp i livmodern.

• Snorkfröken77

Lappis - Ok, de jag har är Orudis, de är verkligen superbra och verkar fort.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter