• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ja, det var ingen kul julklapp men det är inte så mycket att göra. Får väl bli lite mer flitig att söka jobb nästa år för jag har inte sökt alla de jobb som jag borde ha sökt... Usch, jag tycker verkligen att det är pest och pina att söka jobb. Skriva brev om hur j*vla bra man är när man inte känner sig speciellt bra alls. Jag var ju nära den här gången i alla fall... Hon sa att det endast berodde på pengabrist och undrade om det var ok att hon hörde av sig till mig igen om förutsättningarna skulle förändras. De hade tyckt att det vore trevligt om jag kunde komma och jobba hos dem, sa hon i alla fall.

Baaaaaah, satanhelvetesjävlskit!!!!

Nu ska jag åka och köpa julklapp till min mamma.

Kikar in lite senare.

Kram på er så länge och God Jul på er som hinner sticka.

• Oupsie

Kikar in för att önska en GOD JUL till alla.

Sitter på hotellrummet och ska snart ge oss iväg till svärföäldrarna.

Jag ska lämna besked så snart jag kan angående tråddejten. Vill ju gärna vara med .

Extra kram till Mrs B. Vågar nog påstå att jag förstår precis hur du känner angående stress över jobb, eller snarare brist på jobb.

Kram till alla andra i tråden också!

• Oupsie

Hej allihopa, hoppas att ni har haft en bra jul och njuter av ledigheten.

Koko och Tinga, hoppas att ni också haft det bra i jul och att barnen har sovit och ätit som de ska. Och även att de/ni kryat på er i Kokos fall.

Är så nyfiken på hur det gick när Nenne och Snorkis berättade för släkten. Rapportera !

Ännu mer nyfiken på hur det gick för Hattis, fick du en plus-formad julklapp?

BS, jag tror att det är vanligast att man har olika faddrar/gudföräldrar till barnen. Det viktigaste tror jag i alla fall är att man väljer någon som vill vara det. Vet att mina föräldrar valde en släkting bara för att de borde välja just honom till mig, även om de egentligen ville välja en annan. De har senare sagt att de önskar att de valt den de ville istället för att göra det som förväntades av dem. Hoppas att du kunnat ta det lite lugnt och vila upp dig lite under julen nu när du har haft det så stressigt. Kul att Iris gillade sitt garage .

MSW, krya på dig.

Vickan, vad skönt att det gick bra med julfirande hos svärföräldrarna. Var det inte du som var lite orolig för det? Åh, sådana sändare är ju jättesmarta. Bra julklapp .

Har fortfarande inte bestämt mig angående tråddejten, det beror lite på väglaget bland annat, för vi är inte i Skåne nu. Jag inboxar min mailadress till dig Sweet. Så får jag fundera lite till under dagen.

• Oupsie

Koko, det låter kämpigt, hoppas att det snart blir bättre. Kram.

Angående imorgon så följer jag gärna med men jag tar tåget från mina föräldrar, så jag undrar om någon annan som ska med kanske kan hämta upp mig på stationen? Jag mailade er som fanns på Sweets maillista. Får se om någon av er hinner in här eller kollar mailen innan morgondagen.

• Oupsie

Vickan, skönt att du fick känna dig relativt pigg hos svärföräldrarna. Det är jobbigt att vara trevlig när man är trött .

Parnassia, bra att du fått lite hjälp av nära och kära under helgen. Låter lyxigt med rökt rådjur till nyår.

• Oupsie

Men vad tusan, jag försökte skicka mail till alla i Sweets maillista men det ser bara ut att ha kommit fram till Sweet. Undrar vad jag gjorde för fel...

Hursomhelst, jag kommer imorgon och blir hämtad av EA och Tinga vid stationen . Ska jag ta med något?

• Oupsie

Hej tjejer!

Vill tacka så mycket för den trevliga träffen och god fika hos Mrs B i måndags . Hoppas att jag inte pratade för mycket ? har en tendens att göra det ibland, oups.

Vickan, tänkte på det när jag såg i galleriet, 24 kg är imponerande! Tycker att det är jättesvårt att gå ner i vikt, tror jag är för otålig och vill ha snabbare resultat än vad som är rimligt. Men jag har bestämt mig för att ta tag i det igen efter nyår när vi är tillbaka hemma. PB, har du testat GI? Jag tyckte att det fungerade bra, man fick äta god mat även om man fick avstå från en del.

PB igen, hur gick det idag?

Nenne, blev svärfar arg . Jäkla karl. Tyckte att det var en kul idé med en bulle i ugnen, och snappsvisan också .

Snorkis, det låter som att det gick bra för er med berättandet. Kul med glada föräldrar och kramkalas .

Frullan, oj vilken jul. Stackars din make.

Vilka smarriga nyårsmenyer ni räknar upp. Själv är jag dessert-ansvarig och ska ge mig på en dessert i senaste numret i allt om mat, Karamellmousse med rosa champagnegranité och jordnötsbräck. Till förrätt blir det skagenröra och till varmrätt fläskfilé.

Säger som Vickan, kram till alla med bökiga familjeförhållanden. Inser att man har en himla tur som slipper konflikter inom familjen. Angående familjefastigheter eller egendom tror jag att det bästa är att hålla alla eventuella ingifta på en armslängd avstånd från allt vad äganderätt heter .

Muggles, oh vad roligt med nycklarna till huset . Och trevligt med present från NCC. Kommer ihåg en väggklocka som mina föräldrar fick när de köpte hus på 80-talet. Jättefin i fuuuuruuuu . Era presenter lät mycket finare . Fast furuklockan var säkert fin på den tiden. Skönt med flytthjälp .

Porchez, jobbigt, kram!

Telis, hoppas att ni inte sliter ut er med arbete i huset innan Televinken ska komma. Börjar ni känna er hemma?

Själv var jag helt förstörd av mensvärk igår och kom ihåg hur bra p-pillerna var mot det. Men å andra sidan så finns det så många andra fördelar med att inte äta p-piller så jag tror jag får stå ut med mensvärken. Så illa som det var igår verkar komma ungefär vad tredje gång, och då rör det sig oftast bara om den första dagen. MSW, testa p-ring, jättesmart idé men tyvärr fungerade den inte för mig. Fick mellanblödningar men det kanske fungerar för dig. Just nu kör vi med en kombination av säkra perioder, kondom och pessar (ja, faktiskt ). Vill inte har hormonbaserade preventivmedel mer. Sen fick jag reda på att den där krämen som man ska ha till pessaret tydligen innehåller ingredienser som inte alls är bra för kroppen. Hittade en sida på nätet som säljer en kräm som ska vara med skonsam. Är det någon som vet något om den? Blivande FruL kanske? www.femcap.se/pessargel_contragel.php

Har säkert glömt något, och om jag inte hinner in här imorgon, Gott Nytt År på er allihopa!

• Oupsie
    viktualia skrev 2009-12-30 19:50:51 följande:
    Oupise igen - jaa det där med äganderätt... maaaaj gaaaad... i fallet med svärmors sommarställe så har allt blivit värre av att de inte kontaktat jurister från början... alltså ägs stället av dödsboet efter makens mormor (hon dog 1989). De fem syskonen är delägare och en av syskonen har dött. Därav två dödsbon. Plus diverse ingredienser som ingifta galningar, samboförhållanden med oklara testamenten (där parterna är 80 plus och den ena är delägare i fastigheten), tre "falanger" där två av dem bråkar med varandra och den tredje (svärmor m fam) står utanför och skakar på huvudet. Osv osv osv.. Norénpjäsmässigt!
    Jisses, det där lät jäkligt rörigt. Och som upplagt för konflikter, skönt att din makes familj har ställt sig lite utanför. Usch, det är bra att göra upp sådant, om inte från början, så åtminstone innan folk blir ovänner .

I min släkt finns också en fastighet som ägs ihop, men min mamma avsade sig sin del från början, och efter ett par år så gick de som fortfarande var delägare till en jurist och skrev papper på att det skulle vara enskild egendom och ingenting som respektive skulle få del av vid en eventuell skilsmässa. En respektive blev skitsur och har inte satt sin fot på stället sen dess... Än så länge håller alla sams men man undrar lite hur det kommer att gå när nästa generation tar över. Har ingen aning om de löst det på något vis med testamente eller dylikt.
  • Oupsie
    viktualia skrev 2009-12-30 19:40:42 följande:
    Oupsie - men jag fick snabbt resultat av bantningen! Det dröjde inte många veckor innan jag kunde prova mindre kläder. Jag knäckte alltså de där 24 kg på 7 månader.
    Det gick snabbt! Jag har ca 10 kg som ska bort, har fått bort 10 kg från eh "toppnoteringen" i brist på ett bättre ord. Men jag är glad om jag blir av med ca 5-8 till. Nu har jag väl säkert gått upp något kilo under julhelgen, konstigt nog , så det är väl ett par kilo till som man får kämpa med en gång till. Men det är bara till att bestämma sig och se till att göra det. Så enkelt det låter...
  • Oupsie

Mrs B, vad bra . Klart att vi kan peppa varandra!

Muggles, jävla skittant! Stor kram!

MSW, inga nyårslöften här, har aldrig förstått poängen. Men jag hoppas att du kan/får infria ditt.

AM, det låter som ett bra nyårslöfte, förhoppningsvis lättare att hålla än tråkiga sådana som att gå ner i vikt eller sluta röka eller andra klassiker.

Usch och fy, egentligen måste nog nyårsafton vara den mest ångestframkallande dagen på hela året. Läste Vickans tillbakablick på decenniet . Jag ska inte ge mig på något sånt, alldeles för stor risk för depp. Så för egen del hoppas jag på att 2010 ska bli ett bättre år en 2009 och att 10-talet ska bli ett bättre decennium än 00-talet.

Äsch, så illa är det nog inte egentligen. Gott nytt år på er allihopa!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter