Hej tjejer!
Vill tacka så mycket för den trevliga träffen och god fika hos Mrs B i måndags
. Hoppas att jag inte pratade för mycket
? har en tendens att göra det ibland, oups.
Vickan, tänkte på det när jag såg i galleriet, 24 kg är imponerande! Tycker att det är jättesvårt att gå ner i vikt, tror jag är för otålig och vill ha snabbare resultat än vad som är rimligt. Men jag har bestämt mig för att ta tag i det igen efter nyår när vi är tillbaka hemma. PB, har du testat GI? Jag tyckte att det fungerade bra, man fick äta god mat även om man fick avstå från en del.
PB igen, hur gick det idag?
Nenne, blev svärfar arg
.
Jäkla karl. Tyckte att det var en kul idé med en bulle i ugnen, och snappsvisan också
.
Snorkis, det låter som att det gick bra för er med berättandet. Kul med glada föräldrar och kramkalas
.
Frullan, oj vilken jul. Stackars din make.
Vilka smarriga nyårsmenyer ni räknar upp. Själv är jag dessert-ansvarig och ska ge mig på en dessert i senaste numret i allt om mat, Karamellmousse med rosa champagnegranité och jordnötsbräck. Till förrätt blir det skagenröra och till varmrätt fläskfilé.
Säger som Vickan, kram till alla med bökiga familjeförhållanden. Inser att man har en himla tur som slipper konflikter inom familjen. Angående familjefastigheter eller egendom tror jag att det bästa är att hålla alla eventuella ingifta på en armslängd avstånd från allt vad äganderätt heter
.
Muggles, oh vad roligt med nycklarna till huset
. Och trevligt med present från NCC. Kommer ihåg en väggklocka som mina föräldrar fick när de köpte hus på 80-talet. Jättefin i fuuuuruuuu
. Era presenter lät mycket finare
. Fast furuklockan var säkert fin på den tiden. Skönt med flytthjälp
.
Porchez, jobbigt, kram!
Telis, hoppas att ni inte sliter ut er med arbete i huset innan Televinken ska komma. Börjar ni känna er hemma?
Själv var jag helt förstörd av mensvärk igår och kom ihåg hur bra p-pillerna var mot det. Men å andra sidan så finns det så många andra fördelar med att inte äta p-piller så jag tror jag får stå ut med mensvärken. Så illa som det var igår verkar komma ungefär vad tredje gång, och då rör det sig oftast bara om den första dagen. MSW, testa p-ring, jättesmart idé men tyvärr fungerade den inte för mig. Fick mellanblödningar men det kanske fungerar för dig. Just nu kör vi med en kombination av säkra perioder, kondom och pessar (ja, faktiskt
). Vill inte har hormonbaserade preventivmedel mer. Sen fick jag reda på att den där krämen som man ska ha till pessaret tydligen innehåller ingredienser som inte alls är bra för kroppen. Hittade en sida på nätet som säljer en kräm som ska vara med skonsam. Är det någon som vet något om den? Blivande FruL kanske? www.femcap.se/pessargel_contragel.php
Har säkert glömt något, och om jag inte hinner in här imorgon, Gott Nytt År på er allihopa!