• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

FruCicci skrev 2010-01-15 09:48:08 följande:
    Frikyrkor.... Vickan, varför väljer man en lokal som inte serverar alkohol om man ändå dricker själv? Är det för sina än mer frikyrkliga nykterist vänner skull?Intressant hur som!Jag var i ngn pingstkyrka för länge sedan på ett bröllop, säkert 15 år sedan. Men det gör jag inte om, jag tyckte det var otäckt när alla började skrika i tungor och brudgummen stod o vifftade med händerna i det blåo rabblade massa mitt under akten.Jag var där med 2 barn, det var deras fd barnflicka som gifte sig, de blev så rädda att jag var tvungen att gå!!!!!
    OMG! Hoppas inte att det kommer att bli så .

Jag vet faktiskt inte om just de som gifter sig dricker alkohol eller ej, men det är flera i den släkten som inte dricker alls. Nåja, det återstår att se. Om inte annat så kommer det nog att skilja sig en del från tidigare bröllop jag varit på .
  • Oupsie

EA, ah, inte såld på pilates än alltså . Tror att man måste ge det några gånger. Oh, hoppas att ni gillar huset på söndag, men jag förstår att ni funderar en massa, jag hade också varit lite tveksam till pool. Det känns som att det kanske är mer jobb än man vill ha? Eller det kanske inte är så jobbigt alls, jag vet inte. Man kanske kan hitta en pool boy .

• Oupsie

En kompis till mig ska gifta sig i vår, och så vet jag två par till som ska gifta sig i sommar men vet inte om vi kommer att bli bjudna eller om det kommer bli bröllop av det lite mindre slaget. En kompis till maken vill gifta sig i sommar men det beror lite på om de kan få ihop lite pengar. Så det kan bli 5 bröllop, eller 2. Men två är bättre än inget .

Har flera kompisar som borde gifta sig . Jag har en ganska oromantisk syn på bröllop och tycker minsann att folk kan gå och gifta sig av praktiska skäl . Förutom att det i många fall är praktiskt så är det ju kul med fest också .

• Oupsie

Cicci, jag skulle jättegärna gå på ett frackbröllop men jag tror inte att jag har någon i bekantskapskretsen som kommer att ha det. Möjligtvis några kompisar från studietiden, men vi umgås inte så mycket längre så jag tror inte att vi kommer att bli bjudna om de gifter sig. Jag älskar också att få klä upp mig i tjusiga klänningar. Balklänningar klär mig de döljer de fula benen och markerar midjan, som i alla fall brukade vara smal...

Hihi, det är varmt med frack. Det är nog bäst att inte gifta sig mitt i sommaren om man vill ha högtidsdräkt som klädkod.

EA, ok. Bra att kolla med någon som har pool.

• Oupsie

Mugglan, trist att stickorna inte gett utslag, men det kan ju skilja på ett par dagar. Ni får väl sexa ikväll, om ÄL skulle vara sen.

MSW, skönt att vara färdig .

Vickan, skönt att det gick bra hos BM.

Ego, hade just tagit mod till mig för att ringa på en jobbannons och så svarar inte människan! Usch, nu måste jag hitta det där modet en gång till . Hatar verkligen sånt...

Snaily, ja, just nu funderar jag faktiskt på om jag ska ta det lite lugnt i vår. Men samtidigt så är jag lite nojjig över att det kanske hade varit bra att läsa den där kursen.

Hmm, skrev innan om kompisar från studietiden, i förfluten form, och insåg just att för mig så är det fortfarande studietid . Bläääääääää. Det känns som tiden bara rusar förbi i hundraåttio och själv står jag bara och stampar och kommer ingenstans. Gaah!

• Oupsie

Vickan, jag vet. Jag skulle ringt igår men någon i huset håller på med renovering, vilket innebär att man inte hör vad man själv tänker när de börjar borra i betongen... Kändes inte jättekul att försöka ringa ett seriöst samtal om man helt plötsligt blev avbruten av världens oväsende. Kanske ska vänta med att ringa till måndag. Så kanske jag har kommit på några smarta(re) frågor att ställa (eller troligtvis inte).

• Oupsie

Nu har jag ringt en gång till men inget svar den här gången heller. Han kanske slutar tidigt på fredagar? Det låter ju som ett bra jobb .

• Oupsie

Stora kramar Snaily! Vad ledsen jag blir för er skull .

• Oupsie

Har smygläst den senaste veckan och kommer inte ihåg allt som jag ville kommentera...

Telis, låter kämpigt med amningen. Hoppas att det blir bättre när televinken är vaken lite längre.

PB, mycket känslor. Trist attityd att blir bemött av. Kram!

EA, spännande med huset. Hoppas att det går bra.

Vet att det var mer att kommentera men jag måste gå nu. Ska försöka kika in senare idag.

Kram allihopa

• Oupsie

EA&MJ skrev 2010-01-22 10:33:50 följande:

Snaily-hehe så det var takfläkten som du tyckte var värst finns en en massa småprojekt som måste göras i huset, tex är alla dörrar tapetserade med fiskbenstapet och en blandning av trä och plastfoder till dörrarna
    Jag la inte märke till någon takfläkt överhuvudtaget, jag blev nog mest förfärad över sängen . Hihi. Snyggt med plastfoder till dörrarna förresten...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter