• Oupsie

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vilken bra trådstart AM! Bra jobb .

Hattis, så du snickrar sandlådor. Vad bra . Vi har firat jul ihop i flera år. De första åren så var vi hos båda familjerna, först hos makens och sen när Kalle Anka började satte vi oss i bilen och körde i 3 timmar för att fira med min familj på kvällen. Det funkade bra men när vi gifte oss så tyckte vi att vi skulle bli lite mer ?vuxna? och välja ett ställe för att fira jul. Så vi började med att fira jul hos makens familj och förra året var vi hos min familj. Så nu, i rättvisans namn, så borde vi väl fira jul med makens familj men jag vill inte? En lösning är väl att gå tillbaka till vår kompromisslösning som vi hade innan vi gifte oss. Eller så åker vi iväg någonstans och flyr, haha. Känner mig ego och vågar inte riktigt ta upp frågan.

Vin och choklad, det är en bra present tycker jag. Gott .

BS, samma sak för mig. Jag får också bara upp tråden igen. Fast tårtboken fick jag upp.

Gosnosen, håller tummarna .

• Oupsie

BS, vilka namn är det mer som du har fastnat för?

• Oupsie

PB, jag gick också in och kollade i ditt galleri. Behåll bilderna där . Ni har ju precis flyttat in och det tar tid att komma i ordning. Smaken är som baken. Om någon inte tycker att ni har fint hemma är väl deras problem. Huvudsaken är ju att ni trivs och är nöjda.

• Oupsie

BS, svenska namn är väl en sida där folk kan gå in och skriva själva så jag skulle inte ta uppgifterna där som absolut sanna. Enligt den här sidan har Julia en annan betydelse: www.gravid.se/3_name/betydelse.php

Det är kul med namn tycker jag. Själv har jag för tillfället ett favvonamn som är tillräckligt märkligt för att antagligen aldrig bli speciellt poppis Men jag tycker att det är fint. Men innan det blir aktuellt så måste man ju bli gravid, och dessutom ska det vara "rätt" kön.

• Oupsie

AM, fin brudbukett .

Originell eller inte, att saker och ting blir poppis betyder ju bara att det finns många som tycker att det är fint/snyggt. Det är väl inget konstigt med det egentligen. Om jag verkligen gillade en sak skulle jag inte låta bli att använde det bara för att "alla andra" också gör det. Oavsett om det är namn eller kläder eller vad det nu kan vara.

• Oupsie

Hemma hos oss är det inte många blommor som överlever, förutom paradisträden. De är verkligen tåliga. Fast de ser nog lite ovårdade ut för när vi inte ser så är hunden där och tuggar på bladen. Jäkla hund

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2009-10-27 14:24:49 följande:
    Det blir så pretto att tro att man är bärare av den unikt egna goda smaken och kan fnysa åt alla osom INTE har smak eller stil.
    Håller med. Kom att tänka på en inredningstidning som jag prenumererade på ett tag. Hemmen som visades i tidningen såg i princip allihop likadana ut. Två saker som fanns i nästan varje hem var två pilasterhyllor vid sidan om sängen istället för sängbord och ovanför köksbordet hängde en PH-lampa. Det var liksom aldrig någon variation och de som bodde i hemmen tyckte att det var så roligt att "ha lite originella saker och inte bara ikea-möbler" . Det jag reagerade på var alltså att alla hem såg så lika ut, inte att de hade just pilasterhyllor eller PH-lampor .
  • Oupsie

Kommer den här tråden att hålla fram till den 27 januari? Eller hur räknas tre månader?

Om tråden ska komma upp i över 10 000 inlägg så ska det alltså skrivas 108-110 inlägg om dagen .

• Oupsie

Gosnosen, ska ni till Malaysia? Det låter som en skön semester!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter