• Oupsie

Pannacotta, 5 portioner

2 blad gelantin + vatten
    2,5 dl matlagningsgrädde
    0,5 dl strösocker
    2,5 dl vaniljyoghurt
    1 tsk vaniljsocker

Lägg gelantinbladen i kallt vatten, ca 10 min. Koka grädde och strösocker i en kastrull i några minuter. Sänk värmen, krama vattnet ur gelantinbladen och lägg i dem i grädden. Låt dem smälta under omrörning. Ta kastrullen från värmen och låt svalna. Blanda i yoghurt och vaniljsocker.

Häll upp i portionsglas och låt stå 2-3 timmar i kylen.

Förslag till servering: Ringla flytande honung över pannacottan och lägg på bär. Choklad?

Kommer inte ihåg hur många jag har gjort den här till som mest men det har nog inte varit mer än en liter grädde åt gången.

• Oupsie

Karlsson på taket ja, har för mig att det är den mest populära Astrid Lindgren-boken i Ryssland, i fall någon ville veta . Emil då? Eller är det för yngre barn?

• Oupsie

Muggles, gud vad skönt! Håller tummarna att ni får ännu mer än de 125' som ni räknat med.

• Oupsie

räknat med? räknat på? Hmm

Nä, nu måste jag gå. Ta hand om er .

• Oupsie

Läst ikapp från igår... vilken skitdag .

Gosnosen, vad tråkigt med minus . Stora kramar.

• Oupsie

Kom också på en sak som jag glömt att säga, grattis till försäljningen av lägenheten Telis. När är det ni ska flytta?

AM, det verkar livsfarligt med nätauktioner . Tur att vi har så mycket möbler att vi inte får plats med mer .

Jag gillar också att handla mat... för det mesta. Nu tycker jag att det börjar bli trist men jag tror att det hänger ihop med makens totala ointresse för detsamma. Det blir inget kul om man måste göra det själv, hela tiden, eller inte får någon respons när man diskuterar middagsplaner. Han har lovat att bättra sig men vet i tusan om det händer så mycket... Får tvinga honom att vara ansvarig för middagen ett antal dagar i veckan . Vet inte hur det är hos er men här tycker jag att City Gross har bäst grönsaker och kött, så jag brukar handla där. Det är inte så stort här heller som jag vet att det är på vissa andra ställen. Så det tar inte så lång tid att gå igenom det.

• Oupsie

Telis, det låter som en bra plan och jag hoppas att televinken bestämmer sig för att stanna i magen och bli en 10:a. Vad är det för slags porslin du gillar? *nyfiken*

Hej Oms! Jag var nog smygläsare när du var inne sist.

AM, fy vad äckligt med kräk...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter