Koko, jag hade nog inte heller förstått exakt vad det var som var jobbigt men nu förstår jag och du är verkligen inte gnällig. Sömnbrist kan få vem som helst att tappa fattningen och dessutom att du inte får äta vad du vill, känna sig ratad, som du skrev och försöka lugna ner en skrikande bebis, det låter otroligt kämpigt. Stor kram Koko.
BS, säger som de andra här, ni borde gå och prata med någon. Det måste vara jättejobbigt att känna som du gör, och till och med fundera på skilsmässa när ni snart ska få ert andra barn. Även om alla situationer är olika så tror jag ändå att ni kan ha någon gemensam grundstrategi för hur ni ska agera (säger jag som inte kan någonting om barnuppfostran). Kram.
Piggelin, vad kul att se dig här inne. Har det lugnat ner sig lite på jobbet.
Snaily, grattis till bidrag från kommunen
.
Snorkis, ojdå, men vilken tur att det löste sig och att du träffade på just sådana som man vill ska arbeta inom vården.
PB, förstår att du blev ledsen för en sådan morgonrock. Det hade jag med blivit, särskilt om man ställt in sig på någon helt annan. Och du, jag förstår precis hur du känner angående presenter, det är faktiskt jobbigt att få saker som man inte vill ha.
EA, blev det BOM? Vad tråkigt
. Kram.
Vinkar till Hattis. Förresten Hattis, angående att komma ihåg födelsedagar, i början när jag var tillsammans med min man så tog jag ansvar för att komma ihåg födelsedagar och fixa presenter. Men sen, när jag blev deprimerad, så kände jag att jag inta kan ta ansvar för allt, jag måste lära mig det, och att maken faktiskt fick ta ansvar själv för sin släkt är inte mer än rimligt egentligen. Dessutom är det märklig att det är vi kvinnor som anses slarviga och ?otypiska? om vi glömmer bort någons födelsedag, men att en man gör det ses inte som något konstigt. Jag anser att man som förälder har ett stort ansvar att faktiskt lära sina söner att ta ansvar för sånt också och inte bara förlita sig på att framtida svärdöttrar ska fortsätta curla sina makar på samma sätt som deras föräldrar har gjort
*bitterfitta*
Telis, vad skönt att ha tagit ett beslut. Det kommer att bli jättebra
.
Har Kängu varit inne på länge?
Oh, måste komma in här oftare, istället för att skriva maratoninlägg, det är så lätt att glömma något då.
Ego, jag ska på intervju på det där myndighetsjobbet som jag pratade om för ett par dagar sen. Huh, det är lite läskigt. Igår var jag och letade efter ett par snygga byxor för jag insåg att jag för tillfället endast har jeans i garderoben men hittade ingenting. Hur svårt ska det vara att hitta ett par svarta byxor? Hittade ett par byxor men de var i fel storlek men hon i butiken beställde ett par i en annan storlek som ska komma in idag. Hoppas att de passar. Man vill ju se lite välklädd ut när man ska på intervju.