Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Ore, hur stor var sonen när han kom? Jag har missat det... längd/vikt?
Ore, hur stor var sonen när han kom? Jag har missat det... längd/vikt?
Just det Telis, min man VILL var hemma, de flesta vill nog det. Men för oss passar det bättre att jag är hemma(vilket jag vill med), så det är ju inte så att han tycker det är roligare att vara på jobbet precis. Men har man eget företag, så är det inte så lätt att vara hemma. Så du/ni inte tror jag har en make som älskar att jobba och göra karriär.
Sen Vickan, jag jobbar med marknadsföring, försäljning, event och affärsutveckling och har en mycket bra tjänst på mitt företag. Jag var otroligt road och fick mina kickar flera gånger om dagen. MEN när man har fått barn så är ingenting värt de där kickarna, för de får jag på ett annat sätt och tusen gånger bättre sätt bara genom att få vara med mina barn.
Jag vet att jag är grym på det jag gör och det vet mitt företag också, jag vet att jag inte kan ersättas så lätt, vilket är fantastiskt, jag är unik på mitt sätt.....
Den dagen jag kommer tillbaka så är det bara att köra igång igen, men tills dess tänker jag njuta som bara den av att vara mammaledig.
Det kommer säkert du med göra, men jag förstår att det känns konstigt nu.
5 dagar efter Victor föddes satt jag på jobbet och lade in ordrar i systemet, men vem fan tackar en för det liksom... jag tänker helt annorlunda nu när det gäller mycket (som ni kanske märket )
Vickan, jag tänkte som du innan med, det gör många. När jag fick min son så ifrågasatte jag mig själv varöfr i hela världen jag väntade till jag var 32 år med att skaffa barn, borde gjort det tidigare. Kärleken till mina barn övervinner allt, det är en magisk känsla!
Du kommer förhoppningsvis få uppleva den
KRAM vännen!!!!
Mugglan!
Men hallå!! Det kan det ju visst vara. En nidis får man ju när ägget fäster, dvs ca 7-10 dagar efter ÄL
Nä jag tror fan du är gravid
Tjohooooo
Frullis, ja du jag hoppas verkligen kissen får det bättre med nytt foder! Vi håller tummarna att han får vara med ett lite tag till.
Snaily, skidor Jag är en gammal alpin tjej som brukade tävla
Skidor är min passion
ORE!!! Vilket super fint namn!!!! Verkligen till din lille klimp som inte var så liten, nästan 4,2 kg, det var en lite härlig krabat.
Jag tycker ansolut du ska stava med W, inte snack om saken!
Men jag gillar ju när det är lättare internationellt med namn!
Hur som var det verkligen super
Porchez, ja det var jätte otäckt med vagnen, men enligt återförsäljaren händer det alla märken och de har aldrig hört det någonsin om mitt märke på vagn, men men.... jag kanske har varit lite hårdhänt när jag har dragit runt på ungarna fast det ska den väl klara....hmmm
Nu har vi tagit kort på skadan och ska maila över, så hoppas jag att jag får en sprillans ny vagn, det skulle ju sitta fint iaf
NENNE, fan vad spännande, jag tror minsann det är er tur denna gången.
Känner du något misstänksamt?
Kängu mfl, jag håller med er ag föräldrar-ledigheten med. Alla gör som passar dem Det är viktigt att förmedla att alla känner olika när det gäller detta och även att få barn, självklart. Samtidigt får man inte dömma andra människor för att de tycker att mamman ska vara hemma heller.
Frullis, min make var ju hemma med mig Victors första 5 månader Håller med om att det var undrbart att vi fick hela den första tiden ihop. Jätte bra
Trots att han var hemma så fick han inte vara med o fika, stackarn, eller not
Vänner, hur har du det gumman, hur mår magen,fogarna och hur går det med jobbet? Chefen var väl lite så där nu va?
Saknar er och hoppas verkligen jag få komma hem och klappa magen i jul och få smaka på gammeltantens kakor
Är Prinsen dagis öppet i jul eller är han långledig? Ska ni till dina föräldrar med eller stannar ni hemma?
Just klippt en pizza o ett 1/2 glas rött Söndags mys med 2 ljus tända i advents staken, så mysigt.
Jag minns närman var lite själv och tände ljusen, nu sitter man här med sin egen familj om 4 och gör likadant
Telis, ta det lugnt bland kartongerna nu! Så att inte minitelis kommer ut för tidigt. Jag röjde ju förrådet när jag var i vecka 32, det var ju 4 dagar senare som slemproppen gick
Vickan, det är svårt med barnvagn. Ofta är det leveranstid 8-12 veckor.
Det jag tycket är bra (fast det är ju jag det) är:
Lufthjul (gärna 4 st)
Ordentligt med utrymme under vagnen, alltså pack-korgen
Stor liggdel, så man kan ha den iaf 6 månader.
Sen att den är relativt hög vagnen, så man slipper plocka upp barnet långt ner. Den där bugaboo är ett exempel på en som är låg + har små skithjul framtill (å andra sidan är den trendig och många tycker den är snygg, jag tycker så där).
En bekannt till oss köpte babyproffsens egna singelvagn, den ska tydligen vara jätte billig och jätte bra enligt dem, fast det är bara 1 hjul fram, dock luftpumpat.
Många vill dessutom ha en vagn som kan vara framåtvänd och bakåtvänd.
Du får klämma och känna lite nu runt jul, de har säkert bra erbjudanden runt nyåret
TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
GRATTIS NENNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag blir så otroligt glaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad för din och P's skull
Underbara nyheter o liksom Piggelin så RYSER jag!
Så gött
Det var det roligaste plusset efter Frejis och Telis, ni har ju kämpat så!!!
Näheeee, nu rinner tårarna här med
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag vill kramar dig!
Du och Pricken kommer stanna, nu tänker vi positivt!
Njut och ta ledigt idag
nenne firar du och P ordentligt i kväll Hoppas det
Kram igen!
Koko, puss tillbaka!
Jag skulle bara säga att jag har smsat bs nu.
Jag skulle tagit illa upp av alla kommentarer, det var ju många som skrev, även om det var i all välmening.
Hur som, så hoppas jag att det inte är så ändå.
Junileijon. FY SA*An vad hemskt! jag bara mår illa av att läsa sådant. men som koko skriver så är det nyttigt, för man är så tacksam för det man har och att man får vara frisk
Godmorgon,
Har inte fått svsr på mitt sms i går från BS
Gör mig lite orolig faktiskt.
Här ska vi snart göra oss redo för babygudstjänst i Hedvig Eleonora kyrka, idag är det lite lucia tema
Hoppas allt är bra med mini-Nenne
kramar
blivande FruL,
jag hade inte särskillt mycket graviditets symptom heller, inte med Victor iaf. Nästäppa var det ända! i stort sätt....
Jag gjorde ett vul i vecka 6, och kunde då se ett hjärta som slog. Underbart. Detta gjorde jag med båda barnen!
Mugglan, nä säg inte att det är tanten?
Jag hade med klar rött blod med lillan, trots att jag var gravid, men det var verkligen inte mycket. Det fick jag på BIM, så jag trodde det var kört och väntade en vecka till, men det kom inte mer och jag var gravid, vilket jag var rätt säker på... innan jag kissade på stickan.
Om det nu är tanten så får du en jätte kram...
Lite mascare kommer nog till sin rätt idag, dags att piffa sig lite
Hejsan,
lillan har rännskita, jag tror jag har bytt 5-6 bajsblöjor nu.... kommer inte ihåg varför de har det utan att visa några andra symptom, kanske tänder på gång....
Jag har hört ifrån BS via telefon och mail.
Hon har mycket på jobbet och har haft besök och hon och maken är sams.
MEN MEN det var som jag trodde och som Ore skrev!
Trodde det, eftersom jag själv reagerade på vad folk gav henne för råd och pekfingrar, som inte känner henne. Hon tog illa vid sig!
Som Ore skrev så behöver man inte direkt som gravid massa tips och uppmaning om vad man ska göra, man är ganska sårbar i vissa lägen och jag förstår faktiskt hennes reaktion till 100%.
Jag vet att många av er menade saker i all välmening, men jag tror att det kom från fel personer. Inga namn nämda. Jag har ju träffat BS många gånger dels själv och med andra och känner henne. Kommentarer som haglar från personer som man inte ens har träffat kan ibland kanske känna hårda.
Vi låter henne smälta lite nu och sen kommer hon in och tjoar snart igen skulle jag tro.
Herregud vad alla ber om ursäkt här till BS, hon fattar så klart att alla menar väl!
Sen klart man kan bli lite sur av saker som folk skriver, särskillt om man själv känner att de missuppfattat lite.
Alla tolkar saker på olika sätt.
Jag skrattar mest åt BS, jag tycker hon är sjukt rolig och ironisk, för jag vet ju vilken bra mamma hon är till Iris och hur de håller på, men folk som inte vet det kanske dramatiserar det hela lite och det kan göra ont, inte fan vet jag ¨
Hur som, det var inte värre än så att BS tog lite illa vid sig och det kan man väl förstå, som jag har gjort, Telis har gjort, Frullan har gjort och många fler.
Men vi är ju här för varandra och vill väl, det vet vi ju alla om.
BS sa absolut inte till mig att hon var sårad för att hon var gravid, det var min tolkning att man ibland kanske är lite känsligare då. För det var jag!
Nu tycker jag (och säkert BS) och antagligen alla andra att vi släpper detta. Det blir tjatigt!
Sen måste jag bara säga att Frullan tycker det är fantastiskt att föda barn och det måste man ju få säga. Likväl som någon annan kanske måste säga att de inte gillar att flyga eller avskyr gravida kompisar eller vad det kan vara....... Alla har ju olika uppfattningar om olika saker, men 1 är ju säkerrt, man häver ju inte ur sig för att man vill såra någon eller för att puscha på, snarare för att öppna nya sätt att se på saker och ting.