• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag har ju en sådan AM
    Min har 4 lufthjul och de är stora och de främre svängbara och man kan låsa dem
    Vickan: X-lander, XA modellen!
    Kanon vagn enligt mig som både lever i storstadens mitt och på landet!

fru AM skrev 2009-12-19 18:38:12 följande:

Vickan: det allra viktigaste jag tror du ska tänka på när det gäller vagnen är just i vilken terräng du/ni kommer dra runt på vagnen större delen av tiden. Gator/trottoar - hyfsade grusvägar på sin höjd - då funkar såna där med svängbara små framhjul bra (typ din Crescent, Teutonia, Bugaboo). Men skumpigare mark än så och det blir genast bekvämare med antingen en rejäl fyrhjuling med fasta hjul, eller en trehjuling med stort framhjul. JAg har ännu inte sett en fyrhjuling med två stora svängbara framhjul - vilket vore det optimala (men det kanske finns?)
  • FruCicci

OCH jag måste tillägga ännu nyare rön där LÄKARE säger attdet inte har någon betydelse om barnen sitter framåt eller bakåt från 7-8 månader.
    De där babygymen med massa musik och blinkande och annat är tydligen bra mycket värre än ifall man tar en promenad med ett barn i vagnen.
    Så man ska nog ta allt med en nypa salt. Jag har haft min son vänd framåt så han kan se allt annat och det är inget han har störts av alls, och nu kommer lillan som är 7 månader sitta bredvid sin bror i tvillingvagnen, jag är inte ett dugg orolig...

• FruCicci

Vickan, visst är den snygg Jag vet inte hur liten i mått den är ihopfälld, men jag kan säga att den är relativt liten. Vi har ju en Porsche Cayenne och väldigt stor bagage, så inget jag direkt har tänkt på. Men hjulen tar man kätt av och den tar inge vidare stor plats. Tänker på hur vi packar när vi ska iväg på semseter, inte alls så att vagnen tar upp allt utrymme.
    Hur som är det en mycket bra vagn.

GOD JUL MSW!!!!!
    Ha det så hilma bra!

• FruCicci

Kanske ska läsa ikapp lite då!

Vill ju veta hur alla magar mår

• FruCicci

Oj, sjukdomare hit o dit och matvägran o trollhättan och papprena på rätt ställe .... jag tror pausar det var mycket ni skrivit...

• FruCicci

Vickan, den är som alla andra vagnar, den är inga problem att sätta in i en volvo med hjulen på, absolut inte. Jag tror V50 har större bagage än vad vår Jeep har No probs.
    Men ring och kolla med antingen babytider eller barnvagnshuset(jätte trevliga) och be dem mäta och tala om det för dig! Jag kan i och för sig fälla ihop min och kolla måtten om du vill?

• FruCicci

Vickan igen, jag har bild på min vagn i galleriet.... kom jag på, lastgamla bilder

• FruCicci

AM, Phil&Teds skulle komma med en sådan variannt sa de till oss när vi köpte dubbelvagnen (som är helt fantastisk)....

Lycka till med shopping Telis! Hoppas ni har kommit på plats ordentligt.

Tinga, hoppas det vänder. Gör du precis som bvc och experterna säger eller testar du egna vägar för att få i dem maten?
    Dagis tror jag kommer göra susen! Det kommer bara bli bättre o bättre ska du se! KRAM

Oupsie, verkligen kul med jobbet! Lycka till och hoppas!
    Nu ska jag handla julklappar. Har hittat en väska till svärmor på svenskt tenn, men i går när jag skulle handla den var kön typ 6 meter bara för att få betala! Orkade inte och la undan den lite snabbt...

• FruCicci

Godmorgon Tråden!

Tinga, fy fabian vad irriterande att din bvc tant inte lyssnar och har mer koll. Jag skulle blivit tokig om min föreslog massa knäppa grejor. Har du varit med dem på tex en parklek eller en öppen förskola och låtit dem äta med andra barn? Jag tyckte Victor åt bättre när vi tog med mat och käkade i huset i parkleken med andra barn... fast det är kanske jobbigt med 2 barn.
    Dagis kommer bli kanon tror jag!

Mugglan, åååå vad mysigt det lät med Moa. Håller med Telis, det var verkligen sådana minnen jag med hade... när man hörde de vuxna, man var liksom trygg.
    Jag måste säga att vi har fantastisk tur med våra barn med. Men vi har ju ingen som helst familj i sthlm, så de får alltid följa med. De ligger oftast i dubbelvagnen och sover på festerna. Bra att man vande dem vid vagnen och sova från början.
    Och appropå vagn, SKÖNT att du håller med mig Tack! Sen tror jag att om man bara vill kan man hitta läkar stämplade teorier om fanimig allt, vi köpte Läkar rekommenderade vinter skor förra året, Super Fit, de var rena rama skiten och kostade en hel förmögenhet!

Lappis, jag blev nästan rörd av ditt inlägg om pappas reaktion på julklapps paketet! Vad roligt att det blev så lyckat! Det värmer att läsa det, efter dina turer för shopping och tankeverksamhet
    Sitter din make fast i flygtrafiken?? Det var på tv om just Skavsta!

Telis, men vad mysigt att gå hem sin vagn. Jag fick hem min många veckor innan Victor föddes och gick omkring och körde den hemma och bara njöt av att se den
    Svullna fötter förstår jag att inte det är så kul att ha, men hjälper det inte om du går ut i kylan, då kanske det lägger sig lite... jag hade med svullna fötter och det var i början av sommaren, de sista veckorna med V, sandaler som AM sa hade jag med, typ flipflopp. Brukar hjälpa att ha benen högt!

PB, god jul och lycka till med allt, inte minst hela tjocka släkten

Liten! Du jag kollade vantarna, nu har du säkert redan till lilla mindre, men jag köpte Everest på Stadium förra året, och de har han nu med. De går upp och har dragkedja upp på armen och sen karborrband runt handlederna så de inte ramlar av.

Snaily, du var först i Telis hus och först med present, va? Vilken grej
    Snart är det din tur att få saker, shoppa och klämma Jobbar du i jul och har jour eller?

Piggis, så ni har fått snö först nu! Jag trodde hela Sverige har haft kaos med snö senaste veckan. Tur att du har köpt en snöskyffel då

AM; 5,5 timmar sömn, ja det går ju om man vill, frågan är om man vill. har du fått lite julpyntat nu då? Ska ni vara hemma i stan i jul eller?

Oj nu vaknar skorpan... måste rusa....

Ha en riktigt god Jul ni som inte hinner in mer

• FruCicci

Nenne Ha ha ha - man drömmer knäppt som gravid och som ammande!

AM, jasså du var uppe så länge, då får du skylla dig själv.

Lappis, Frullans kusin blev ju gravid vid 45 års ålder o mådde fantastiskt hela graviditeten. De hade givit upp och så blev det bara så där
    Har du varit på sabbatsberg?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter