• FruCicci

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Godmorgon alla!

SUPER GRATTIS TILL ASTRID BS!!!!!!!!!

3675 gram 49 cm
    klockan 3.48

Så jäkla häftigt!
    Jag är såååååååå avundsjuk på dig som fick föda barn i natt
    Jag som älskar att föda barn

grattis grattis grattis grattis grattis

Vi väntar med spänning på maratonförlossningen!

• FruCicci

PB, tror inte hon har haft några förvaningar alls, utan jag tror dde körde med färdknäppen som jag rekommenderade
    Eller så var det dags bara

Måste citera BS:

En dvärg!

ha ha ha ha... nu får hon ut och handla små kläder, Iris var ju jätte stor när hon kom

Iaf helt jäkla underbart och jag måste säga som PB, jag lääääängtar redan efter både graviditet, förlossning och bebis nr 3

• FruCicci

MSW, jag tänkte exakt samma sak, att BS hann före Telis, det trodde man ju inte eftersom hon ska snittas.
    Det är så så häftigt... plötsligt bara händer det

• FruCicci

BS, du är ju bara så underbart rolig!
    Stor varmt grattis igen vännen!
    Härligt att höra om hur det startade och fortlöpte, nästan lite som min sista förlossning

EA, spännande med huset, nya alltså.
    kanske var menat...

Vickan, jag får väl vara fröken motvals då. Jag använder inte perfymfritt tvättmedel eller sköljmedel till barnen. Jag kör med vanligt, kollade med bvc o de sa att det inte hade så stor betydelse.... men man ska göra det som är bäst för en själv, är du nöjd och det känns bättre så, så är det ju bäst.

Andningslarm har jag aldrig haft heller. Victor låg på rygg till han var 3 månader, sedan mest mage.
    Lillan har legat på mage från 8 veckors ålder. Jag lade henne på sidan och hade madrassen uppvikt som stöd, men hon lyckade alltid snurra runt till mage. Men man rekommenderar rygg till de kan vända sig vid 3 månaders ålder....

Lappis, välkommen hem! Jag har tänkt på dig och ser fram emot lite bilder på fb.

Piff och Puff, hoppas ni får kul på dagis idag

Sist men inte minst, vad härligt med vul för nenne och snaily, av olika anledningar Håller tummar att det går fint!

Nu har jag varit hos läkaren med min son, det är lavemang som gäller och ny medicin och bajsschema!

Fick en broschyr med olika bajskorvar i, bilder alltså. Jag skrattade så jag höll på att dö Jag är välddigt barnslig och som en sann 3 åring därvidlag!

Vickan igen: Kappahl har ett märke som heter Newbie, som har jätte bra bodies med omlåttknäppning! 69kr styck!

• FruCicci

Just det Liten.....
    hoppas din mage blir ok med framöver, men det har med graviditetn att göra eller hur?

BS, vad trist att ni inte får åka hem. men det kanske är lite skönt ändå att vara på BB en extra natt, jag hade nog velat det, mig kastade de ut med en gång, de frågade om jag ville åka hem samma dag till och med! 4h efter förlossningen... ehhhhh nej tack
    Tur var det för lillan hostade fostervatten och slem halva natten och jag var skiträdd! SÅ alltid ngt positivt med att just stanna!
    Spännande att Iris får träffa Astrid i kväll!
    Victor hade med gulsot, fast han föddes ju i juni och då räckte det med att ställa honom vid fönstret på BB så han fick solljus på sig...

• FruCicci

BS, förstår att ni känner er redo!
    OCh som Liten skriver är det ju mest mammas tuttar första veckan som gäller och inte ligga ensam....
    Nåväl, snart är ni hemma och tvättar och har en vardag igen!
    Kram

NENNE, grattis till armar och ben och en liten röv
    Jätte mysigt att höra och vi alla vet ju hur fantastiskt det är, man ser såååå mycket redan i vecka 10
    Kramar till dig och maken!
    Och när man sett allt detta så ska all risk för mf vara mini!

Liten, okej, vad jobbigt att man inte vet så mycket ag din mage då.... hmmm, ja jag kan ju inte heller ngt...
    Men jag hade fruktansvärt ont i magen med Lillan, jag kunde ha knip i flera timmar... så därav trodde jag det var pga garviditeten.

Ja tänk att man ska stå o analysera bajs, skriva dagbok om konsistens och hela baletten som har med detta att göra, inte trodde man det för typ 4 år sedan ens

• FruCicci

Vickan, jag skulle faktiskt satsa på 56 till BB, det går ju alltid att vika upp ärmarna lite på bodies.
    Vissa bebisar är ju bara runt 49-50 cm, men de kan ju lika gärna vara 53-54cm... om du har gått tiden ut, sannolikt över 50 iaf.
    Är du i sthlm ngt nu innan du ska föda?
    Jag har ganska mycket i neurtala färger i stl 50-56. Victor var ju 47 cm när han kom. Du kan få långa av mig!
    Alt köp stl 50 från POP nu när de har rea, deras stl är bra + rymnliga och det är bra kvalitet.
    Vår lilal tjej var ju 50cm när hon kom, och åkte hem i stlk 56.
    De växer hysteriuskt mycket de första veckorna, på 3 veckor växte vår dotter 5 cm!

Telis, inskrivni8ng i morgon? Ska du stanna över på natten då eller åker man hem och tillbaka samma dag som snittet?

Gud vad det har hänt grejor de senaste dagarna i tråden!

Söta lilla Astrid!!!!
    Fining!

Sweet, skönt att fler har samma humor. Jag har noga studerat bajskorvarna på bilderna och det sjuka är att man känner igen dem allihopa
    I kväll fick min son lavemang, det var tur! Stackar liten vad mycket det kom ut.... Nu hoppas jag det vänder.

Piff och Puff, hur har ni haft det på dagis idag tro?

• FruCicci

Vickan, jag gör ingenting på lördag. Vi löser det på ngt sätt, så får du långa lite smått och gott. Mycket vit och beige, men du vet ju ändå inte vad det blir
    Jag har massor! Bara säg till vad du vill låna!
    Jag plockar ihop små storlekarna tills vidare iaf!

• FruCicci

StartSep, jag vet inte om man kan jämföra nu, men efter kmin abort förra sommaren (skrapades i v 11-12) så var min ägglossning sen. Jag fick den dag 17, jag som annars är som en klocka på dag 13.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter