Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hos oss är det maken som påminner att vi fick hemläxa från Auroramottagningen att skriva en förlossningsplan men jag skjuter det ifrån mig eftersom vi inte ska dit igen förrän i januari. Fast maken är nog rädd att jag ska få panik och flippa ur när det är dags den här gången så han verkar vilja att vi ska skriva den där snarast så att vi kan fundera över det. Han kan ha rätt men jag har ingen lust att tänka på det mer än nödvändigt! Dessutom så var det sådan förhållningsorder om planen den här gången, det ska handla om oss och inte typ "jag vill inte bli klippt om det inte är absolut nödvändigt" för sånt begriper de ju ändå menade hon på så det var ingen vits att skriva sånt.

• BrudSommar2006

PB, jag kan inte titta på den där sekvensen med Emil och Alfred utan att börja gråta för jag tycker att det är så sorgligt, även fast jag vet utgången! Iris är ju galen i Emil-filmerna just nu.

Tinga, vilken helomvändning vid matdags, kanske kan det förhoppningsvis komma fler sådana ljusglimtar framöver nu då?

• BrudSommar2006

Aaah, hemma helt själv, ja förutom kattskrällena förstås. Är dock jättetrött så det får bli tidig sänggång. Samtidigt vill man ju vara uppe och njuta lite av lugnet... Hade planer på både städning och tvätt men orkar inget av det.

• BrudSommar2006

Vickan, här är ju en som hatar att vara gravid som du vet så jag förstår precis! Men vad gör man... Känns dock skönt att det här förhoppningsvis är sista gången för mig.

• BrudSommar2006

Hattis, har faktiskt inte sett ett enda avsnitt hittills, nu ska jag nog plocka det sista och lägga mig faktiskt, visserligen blir det väl en del toabesök men annars ska jag njuta av en helt ostörd natt, jippi!

• BrudSommar2006

FruLLan, jag ber redan nu om ursäkt för att Astrid kommer att dyka upp i januari! Stor kram till dig. Jag tycker ändå att du låter mycket gladare än du gjorde för bara ett litet tag sedan så det verkar finnas gott hopp?

Nenne, helt otroligt vad din bekantskapskrets ynglar av sig! Här är det som för Lappis, alla har redan tagit sig förbi skaffa-barn-stadiet, de flesta skaffade sina för länge sedan och några har bestämt sig för att de inte vill ha barn. Har en stackars bekant iofs som närmar sig 40 och är singel, hon har alltid pratat om att hon vill ha man och barn men det börjar väl kännas som att det inte kommer att bli så.

Idag har nytt vaccin kommit in på vårt bvc och eftersom de bara har drop in och ingen tidsbeställning så lär jag väl försöka ta mig dit med Iris. De stänger 16.30 och det tidigaste jag kan hämta Iris är kl tre, hoppas att det inte är så lång kö att vi inte hinner. Sedan får vi väl se om hon måste vara hemma imorgon eller om det kan bli dagis av.

• BrudSommar2006

Parnassia, en hel vecka för svar på urinvägsinfektion, det är ju helt galet! Det brukar väl ta två dagar har jag för mig? Knepigt att ha ont. Själv har jag foglossning och ont i svanskotan men det är ju ont på ett annat sätt och inget man känner oro för på det sättet. För att få se galleriet krävs att man mailar en bild på sig själv till Telis.

Cicci, nu har jag också sett dina fina bilder! Jag blir alltid så himla sugen på att skaffa långt hår när jag ser dig men jag vet ju att mitt inte alls blir så där tjockt och fint utan mer en tunn råttsvans, trots att jag har mycket hår.

• BrudSommar2006

Vilken tid det tar för Ore, de kan väl inte hålla på fortfarande, det var ju länge sedan vi hörde av henne nu? Nog borde de ha kommit upp på salen och kunnat få iväg ett sms till Muggles vid det här laget? Jag är så otroligt nyfiken på hur det gått!

• BrudSommar2006

Muggles, ingen ÄL i sikte ännu? Förhoppningsvis kanske inte plusset dröjer så länge ändå.

Jag tror förresten inte heller att jag känner så många par, Nenne måste vara populär!

• BrudSommar2006

Märkte i natt att det bara gick marginellt bättre att sova utan Iris hemma än annars, måste ju ändå upp på toaletten tusen gånger per natt och vaknar och är törstig hela tiden också. Igår kväll mådde jag så illa att jag blev tvungen att rusa upp och kräkas och sedan tog det ett bra tag igen innan jag kunde lägga mig ner så där försvann en hel del tid också. Det är nästan så att jag ser fram emot att få sluta må illa lika mycket som att få träffa bebisen i januari faktiskt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter