Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM, aha så Täby C är på gång, det var ju himlans bra!

Vad det gäller kompisar så har ju Iris inga kompisar utanför dagis än och vi har också väldigt få bekanta med barn i samma ålder tyvärr. I måndags kom hon hem från dagis, tog tag i ena katten och sade "Du får inte vara med och leka, jag vill inte det" och så dängde hon iväg stackarn i ett hörn. Så igår frågade vi på dagis hur hon har det och hon är tydligen väldigt social och leker med både de stora barnen på andra avdelningen och de mindre så det är väl något hon hört bara. Jag vet att hon och Anna som går på stora avdelningen lekte härom dagen och Annas lillasyster Elin, som bara är ett par månader yngre än Iris och går på samma avdelning (Iris och Elin är dessutom i samma grupp som går ut i skogen och åker på teater osv), började slänga saker på dem, främst på Anna tror jag, hon var väl avundsjuk om det nu var så att hon inte fick vara med. Så istället för att vara orolig att Iris inte har någon att leka med kanske man skulle vara orolig för att hon inte låter andra vara med?

• BrudSommar2006

Snorkis, det var en väldigt snygg julgransfot, fast det verkar helt omöjligt att se när det är dags att fylla på vatten?

Ingen av våra katter har varit intresserade av julgranen men med knäppgökarna vi dras med i år lär det väl bli annorlunda, suck.

Muggles, vad skönt att lägenheten är såld!

• BrudSommar2006

Tinga, vad trist! Det som verkade så lovande med ostbågarna och allt. Hur har det gått med att hitta dagisplats? Det är ju i alla fall något ni inte provat än, att se om de äter bättre där.

• BrudSommar2006

Tinga, det låter skönt med dagisstart, det kommer ju att göra enormt stor skillnad för er.

AM, lycka till med middagen, jag är imponerad att ni orkar!

EA, vad märkligt med skilsmässan, och synd om den stackars nyblivne maken.

Izzie, hoppas att de hittar någon förklaring till makens ansiktsförlamning, det låter läskigt.

Jobbar hemifrån idag men lyckades inte få igång nätet förrän nu, kanske skulle jobba lite nu då...

• BrudSommar2006

Förresten Koko, vi vill ju få Iris vaccinerad snarast men idag finns bara två ställen kvar i hela kommunen som fortfarande har vaccin, visserligen råkar de vara barnläkarmottagningar båda två men den ena tar bara tidsbeställningar och har ingen telefontid på fredagar och den andra stänger ett och jag har ingen möjlighet att få hem Iris innan den tiden för nu är det lunchdags och sovdags på dagis. Får hoppas att det finns vaccin igen i nästa vecka.

• BrudSommar2006

Chokladpraliner ååååh vad gott!

Här har vi en kastrerad kisse (Oskar) och en helt galen okastrerad Elsa som driver oss alla till vansinne, ser fram emot december då det visst ska vara lagom att få det gjort på henne också med förhoppningen att hon lugnar ner sig lite. Hon borde väl växa till sig lite framöver också tycker man och lugna ner sig lite med åldern. Hursom så är Oskar helt klart mer matglad och lägger på sig lättare men de äter ju samma foder så sedan kanske man kan byta. Just nu är det dessutom meningen att de ska ha kattungefoder tills de är ett år gamla men man kanske kan sluta lite tidigare.

Jag längtar tills man kan börja julpynta, såg att första advent är i slutet av november redan i år.

• BrudSommar2006

September, det låter ju ändå lite säkrare, kram!

Har just kollat att det finns 115 personer i Sverige med vårt efternamn, varav 98 stycken med samma stavning och utav dem 8 som inte är myndiga, alltså 8 barn. Det finns ingen Iris men däremot två Astrid, en född 1927 och den andra 1914. Det fanns en Astrid till, också född 1927, som dog i juni i år. Tänk att två Astrid med ett ändå inte så jättevanligt efternamn föddes 1927. Så finns det en till med mitt förnamn och en med makens. Maken var så klart snabb att ta reda på att det inte finns någon Julia men då kontrade jag med att det finns väldigt många andra sådana! Låter det som att vi börjar spåra ur när det gäller val av namn? Förmodligen stämmer det!

• BrudSommar2006

AM, jag skulle bara inte klara av en sådan fest nu och bara få sova ett par timmar, det får vänta tills barnen är större, så mesig har jag blivit tyvärr... Vi är ju faktiskt på jakt efter en servis, fast en som går att köra i diskmaskinen, dvs en vardagsservis, annars skulle jag nog slagit till på den där! Vi har bara sex djupa tallrikar kvar till vår (som ursprungligen är makens, tror att den är från Ikea) och efter en sväng på Ikea förra helgen har vi sett att det inte finns några sådana att komplettera med längre.

Nu ska jag åka och handla fikabröd eftersom vi ska ha en familj från Iris dagis på besök i eftermiddag, tanken var ju att baka men det borde jag ha insett inte skulle bli av!

• BrudSommar2006

Lapinette, trist med inställd middag men det passar ju på något sätt vädret att få vara hemma och kura. Själv är jag trött och skulle egentligen vilja sova nu när Iris sover men som sagt, måste iväg och handla. Maken har redan gått och lagt sig, han blir helt slut efter deras lek&plask session varje lördagmorgon!

• BrudSommar2006

Snorkis, fy för magsjuka! Ska man inte börja med blåbärssoppa typ när man försöker sig på att äta igen? Jo vi har nog bestämt oss för Astrid i alla fall.

Vi har köpt hur många små möss som skramlar som helst till kissarna och de älskar dem men de bara försvinner. Någonstans i huset måste en hög dammiga leksaksmöss samlas, men var.

Insåg just att vi missat att det är visning på stadsauktion den här helgen, hade för mig att vi var där förra helgen men det var visst två veckor sedan redan. Får kolla på nätet om det verkar intressant, i så fall kanske vi kan åka en sväng i morgon medan Iris sover, vi ska vara hos mina föräldrar hela dagen annars. Pappa ska hjälpa maken att få iväg vår soffa som gick sönder förra helgen till tippen och Iris ska klippa sig hos mina föräldrars granne som har frisörstol hemma.

Det gick bra på plask&lek imorse, förhållandevis i alla fall, skönt för förra veckan var hon lite grinig. Det enda är att hon vägrar alla hjälpmedel, frigolitgroda att hålla i, flytkorv under armarna, ring runt magen, allt. De andra barnen tycker att det är jättekul att flyta runt men hon har fått för sig att hon inte gillar nåt av det där och har tvärvägrat ända sedan vi började simma med henne för ett och ett halvt år sedan.

Ska bli intressant om det blir något fika i eftermiddag, vi har bestämt per mail för ett bra tag sedan att idag skulle passa bra men sedan har vi inte mötts vid hämtning eller lämning på dagis på jättelänge så det finns ju en liten risk att de inte kommer. Fast då hade de väl hört av sig tycker man.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter