Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Blivande igen, jaså man får resorna ersatta i alla fall?

Telis, jag håller med, jag förstår inte vad Nenne pratar om, alla människor vet ju att det är längre från Stockholm än tvärtom!

• BrudSommar2006

Aha, så man får äta sådan där ädelost på tub? Den gröna? Så då är det inte helt kört på pepparkaksfronten i år för mig och Telis då?

AM, jag inboxar dig en mycket viktig fråga jag också!

• BrudSommar2006

Koko, hur kommer det sig att du hämtar kl 11.30 på dagis? Det var en konstig tid? Hur många timmar i veckan får han vara där?

Mitt gudbarn har tydligen storlek 92 nu när det är dags för vinteroverall och hon är två månader äldre än Iris. Iris hade 98 förra vintern!

Nenne, har det inte regnat otrevligt hela dagen hos er då eftersom du cyklar?

Själv börjar jag också få ont i halsen nu, jag trodde att jag skulle klara mig men nu verkar maken ha smittat mig trots allt.

• BrudSommar2006

Jag får inte heller upp AMs länk, klippa och klistra hjälpte inte det heller, kommer bara tillbaka till BT hur jag än gör.

Vi lade ett par bud på helgens stadsautktion, ett par lanternor och en kista men vi fick inte något av dem. Vill man verkligen ha något får man väl vara lite mer aktiv än att lägga ett bud på nätet och chansa men, men.

• BrudSommar2006

Nu fick jag se AMs stolar! Vickan, din länk fungerade inte heller så det var tur att du tipsade om att radera BT-referensen, då fungerade ju din länk helt plötsligt!

Jag kan ju inte med säkerhet säga att det inte är för att jag redan vet hur det är att vara gravid men jag är i alla fall nästan säker på att jag inte skulle känna någon sorg över att inte få föda, sorgen skulle vara över att inte få något barn alls men det skulle ju då förhoppningsvis lösa sig genom adoptionen.

Jag tycker också att man ska vänta med hemutredningen tills man är klar med ivf:er, det räcker väl bra att ha kötiden avklarad medan man fortfarande försöker och så eventuellt gå kursen då.

Tur i alla fall att vi kan få egna barn, annars skulle vi falla bort under hälsa tror jag för även om jag lyckades banta ner mig så tror jag inte att makens diabetes skulle godkännas.

Jaha, nu har mina föräldrar fått hämta Iris på dagis, hon var visst lite hängig men mamma kan inte se något fel på henne. Jaja, det visar sig väl, får väl åka iväg här så småningom och avlösa.

Vickan igen, exakt 140, det var lurigt! Här har vi ju legat bra mycket över det, uppåt 160 och över. Lustigt nog har jag klarat mig utan järntabletter hittills, märkligt när jag hade så dåliga värden sist. Äter två mitt val kvinna varje dag men det gjorde jag då också.

• BrudSommar2006

Lapinette, det var väl sjutton om ni inte skulle ta er igenom hemutredningen förresten!

• BrudSommar2006

Muggles, vet du om du haft ÄL eller inte?

• BrudSommar2006

Jag önskar förresten att vi hade stort nog hemma för ett stort bord med tolv stolar till.

• BrudSommar2006

Så tuppkaka heter så eftersom mandeln ska stå på högkant och se ut som en tuppkam? Har aldrig hört talas om tuppkaka tidigare!

Det verkar inte vara något fel på Iris i alla fall, efter att mina föräldrar hämtat henne, gett henne lunch och hon fått sova ett tag verkar hon pigg igen, hon var nog bara trött efter att ha vaknat tidigt i morse.

Muggles, jaha, om du inte vet om du haft ÄL eller inte blir det väl till att vänta och se då! Hoppas så att paprikorna gör susen den här gången.

• BrudSommar2006

Skönt att man bara behöver en spruta då, i så fall har man det ju avklarat nu.

Har köpt hem en Gustav Adolf-tårta, den såg sådär god ut men jag har alltid undrat vad det är för något så nu slog nyfikenheten till.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter