Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Usch, behöver fundera på julklappar, tror inte att jag kommer att orka gå runt i affärer mycket länge till. Maken är som vanligt svårast.
Usch, behöver fundera på julklappar, tror inte att jag kommer att orka gå runt i affärer mycket länge till. Maken är som vanligt svårast.
Jag önskar att det vore lika lätt på presentfronten här! Iris är vi nästan klara med, alltid något.
Tinga, det var tur att du sade det där om So you think you can dance för annars hade jag inte haft en aning om det.
Jag tycker egentligen också att det är roligt att fundera ut julklappar men det är i princip hopplöst att hitta på något till maken, kläder finns i princip inte i hans storlek att få tag på utan att måttbeställa och jag har ju inte hans mått. Böcker har vi inte tid att läsa någon av oss, musik har han aldrig lyssnat något vidare på vad jag vet och de teknikprylar han vill ha är det bättre han skaffar själv. Kalsonger är väl ett alternativ förstås men inte så kul.
Koko, vi har också dubbelt av allt men tycker ändå att det fungerar dåligt för antingen är Iris ute när vi hämtar och då har hon ena uppsättningen på sig så att vi får ta med den tillbaka dagen därpå igen (för då ska hon så klart inte ha samma på sig på morgonen tillbaka till dagis) eller så ska hon prompt ha något speciellt med sig hem så att vi får släpa fram och tillbaka i alla fall!
Tinga, himla bra, tack!
Iris älskar sitt kök, det är lite i vägen här i vardagsrummet men hon leker med det hela tiden. Dockskåp i någon form får det väl bli något år men i år vill vi hitta ett sådant där garage med en hiss som säger pling, finns det sådana fortfarande? Hon har lekt med det hemma hos bekanta och verkade riktigt förtjust i det.
Porchez, vilket minne du har! Fast får vår del gäller det bara att hitta det någonstans. Mrs Google???
Oupsie, du är snabb, tack! De ser tydligen inte riktigt ut som på den gamla goda tiden men det är väl likt nog.
Tinga, aha, det finns tydligen många varianter!
Vad skönt om förkylningen är på väg att släppa. Vi har också precis varit förkylda men maken blir visst aldrig riktigt bra och idag har han tagit svininfluensavaccinet så nu går han runt och inbillar sig att han känner sig jättesjuk!
PB, det gick ju väldigt fort för dem att hitta ett nytt hem men det var väl skönt för dig på sätt och vis?
Ja hur har det gått för Ore, vad spännande!
September, vilket skräp, det borde inte vara möjligt med ett till här i tråden ju. "Vanliga" MF hör man ju tyvärr talas om ibland men MA-statistiken borde vi verkligen ha passerat. Ta i vart fall inga tabletter innan maken kan vara hemma för säkerhets skull.
Jag hade en gravidförsäkring förra gången men har skippat det den här gången. För mig kändes det viktigt att man hade en försäkring redan från början som man fick fortsätta att ha till barnet även om det skulle visa sig vara något fel eller att barnet är för tidigt fött men så var ju inte fallet. Det är bara att hoppas att barnet föds fullt frisk och inte för tidigt tydligen annars är det bara att glömma försäkring sedan.
Min bekant och dotter sitter hemma och försöker bli av med löss, det verkar inte lätt. Måtte vi inte drabbas av det innan Iris blir lite äldre. Man kanske skulle slå till på AMs tips med lavendel i alla fall.
Men nog borde väl Madicken vara översatt till franska tycker man. I bokhandeln på Junibacken har de ju en massa barnböcker översatta till olika språk fast nu tror jag inte att jag kommer dit och kan titta efter i någon hast.
Karlsson retar jag mig verkligen på!