• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Liten: med risk för att anklagas för smygreklam så måste jag ändå svara på din fråga om pepparkakshus ...:
    www.boxexperience.com/sv/artiklar/arkitektritade-pepparkakshus.html

Mindre bör vara extremt intreserad av "Left Over"-huset emedan det blir en massa deg över som hon kanske kan få smaka på ...

• fru AM

Åh Telis - jag förstår precis hur velig du känner dig! Men det är massor av frågor jag skulle vilja ställa till dig ändå. Men tråden kanske inte är rätta forumet om man säger så. Vi kanske ska luncha någon dag om du vill prata om detta?

• fru AM

Telis: Lunch måndag?
    Alternativt fredag.

• fru AM

Det är så trevligt att det är fler i världen som är dåliga på blommor och krukväxter. Jag äger två krukväxter - två palmer av olika sort. Lite torra i kanten men dock vid liv. I övrigt brukar jag lustmörda ca fyra orkidéer per år.

• fru AM

Telis:
    Orkidéer verkar ju vara det typ känsligaste som finns!

Bra - måndag it is! Oj vad vi ska prata förlossningar och kejsarsnitt!!! Vilken tid passar? 11.30?

• fru AM

Vattna som man brukar? ... jag brukar glömma dem en månad, sadan doppa i vatten, sedan glömma ett halvår ... Funkar jättedåligt!

junilejon skrev 2009-11-19 19:54:22 följande:
    Telis - jag tror inte att du har ihjäl okrideerna, dem kan se döa och trista ut,men dem är inte döda!! ( det fins ingen blomma,inga blad eller själk) ställ undan dem då men vattna dem som du brukar så ska du se att dem kommer tillbaka igen!!!
  • fru AM

JAg kanske ska skicka mina lustmördade orkidéer till dig? Allt jag rör vid blir vissna rishögar (utom de två palmerna då)

• fru AM

Visste väl att det var något (massor) jag glömt att kommentera!:
    Blivande fru L:s ägg! 33!!! Grattis! Härmed utnämner vi dig till trådens rekordhöna!!! Hoppas att massor av dem blir befruktade! Stora kramar!

• fru AM

Cicci: jag tycker absolut du ska luncha med oss! 11.30 runt stureplan/Ö-torg ngnstans. Förlossnings- & snittsnack!

• fru AM

Fejis: det är klart att du & bumsis ska luncha med oss på måndag. Ytterligare en med snitterfarenhet när vi ska reda ut beslutstrasslet för Telis.

Liten: sidan brukar inte vara seg att ladda, konstigt! Men jag ska säga till dem!

Nu ska jag och nyvaccinerade Hektor iväg på bolagsstämma - vi ses senare!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter