• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Och snart kan vi fira baby Ores ankomst! Jag tror h*n kommer på måndag (och kommer dela födelsedag med Livia och Piggelins dotter).
    Dessutom kommer jag tippa på att baby Ore är en liten pojke! (Oraklet har talat)

Hur känns det Ore? Peppad? Less på magen? Nyfiken på bebben? Är du redo? Kram!

Ore skrev 2009-11-11 17:19:32 följande:
    Ja, planen var väl att vi skulle hurrat gång på gång i plusvågen...? Men den kom ju av sig rätt rejält... Men men, jag är optimist. Förr eller senare MÅSTE det komma en ny plusvåg. Det finns ju många pluskandidater, och det är ju flera som är på gång med ivf... Snart fredag, då man får skölja ner sina sorger med champagne i alla fall. Vi får nog bunkra med extra många flaskor från polaren
  • fru AM

Innan du föder av Anna Wilsby är en väldigt bra bok tycker både jag o maken (handlar mkt om profylaxandnng).

Koko: stackars lilla katten - och er!

Ego: fick börja dagen med att städa bort en äcklig spya precis utanför porten. En stor nackdel med att bo där jag bor - att folk på väg hem från krogen gör både det ena och andra i porten ...

Igår vann jag en auktion igen ... ett kinesisk skåp till arbetsrummet. Fast nu måste jag sluta gå in på den där sajten känner jag ...

Apropå julklappar så sa maken igår att han tyckte att vi inte skulle ge varandra något eftersom vi gör en resa precis innan jul. Praktiskt och klokt - men så TRÅKIGT!

• fru AM

Och jag känner mig rik och trygg med mina fem kilo purjolök i skafferiet! JAg gillar också att storhandla - vi gör det visserligen på nätet till vardags men när jag får åka till ICA Maxi så är jag lycklig som ett barn!

_koko_ skrev 2009-11-12 10:17:32 följande:
    telis - Precis!! Hihi, en kompis... Vi har bade matkallare och frysbox, och att veta att de ar fyllda med mat ar lycka for mig. Vi har bade Ica Maxi och Coop i narheten (och willys och Vi ocksa, men dar handlar jag sallan), i helt nybyggda lokaler, frascht och valsorterat!
  • fru AM

ICA Kvantum ska öppna i Värtahamnen snart - såna nyheter tycker jag är mycket upphetsande! (Vi i city har inte så många stormarknader att tillgå)

• fru AM

Koko: jag vågar inte gå in och titta på lejonen!!! JAg är rädd att slinta med klickarfingret ...

• fru AM

Telis: jag torkade inte, utan hällde en flaska AJAX Lemon över eländet och sedan två hinkar varmt vatten - så försvann det.

Önskar att folk som blir spyfärdiga utanför vårt hus kunde kräkas på trottoaren istället för att gå upp några trappsteg och göra det i porten - DÅ blir det plötsligt MITT problem. På trottoaren är det gatukontorets problem (och så kan det ju regna bort om gatukontoret har tur)

• fru AM

JA såklart - jag är så glad att jag kunde erbjuda en illamående person tak över huvudet ... (Det var alltså inte INNE i trappuppgången, utan utanför porten men på trappan = mitt ansvar)

Lapinette skrev 2009-11-12 11:07:44 följande:
    AM - det kanske regnade så det var skönare att stå i er portuppgång .
    Hej OMSAN! Jag har allt lite koll på dig på FB!
  • fru AM

Det här kräket upptar alldeles för mycket av mina tankar ... JAg kan helt enkelt inte förstå att man går in i en port och gör så där. Personen i fråga måste ha suttit ner dessutom så det var ingen panikkräkning vad jag kan förstå. Folk är knäppa!

Det är också därför vi inte har ngn bil längre. Den fick aldrig vara ifred. Folk hoppade på motorhuvven, repade lacken, sparkade på kofångarna. På fyllan på väg hem från krogen. Så det är därför vi storhandlar på nätet. Alternativt på stormarknader i närheten (så kan man ta bussen dit och taxi hem ...)

NU har jag pratat nog om kräket.

• fru AM

snorkis: jag skulle om jag var du satsa på en julgransfot i gjutjärn, typ denna: www.rummet.se/default.aspx
    fast hellre ännu bredare i foten
    googla på julgransfot gjutjärn

muggles: slagauktion är (såvitt jag vet) vanlig auktion vid ett givet tillfälle - alltså man sitter i en sal och räcker upp handen om man vill lägga bud.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter