Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Om jag törs ... det verkar ju läskigt med äggallergi men om han ska vaccineras så måste jag ju veta ...
fru AM skrev 2009-11-17 13:25:10 följande:
Om jag törs ... det verkar ju läskigt med äggallergi men om han ska vaccineras så måste jag ju veta ...
fru AM skrev 2009-11-17 13:25:10 följande:
Men var är Ore?
Kram till dig Passionsblomman. Nuska jag gå och väcka Hektor och gå och hämta min treåriga drakdödarprinsessa - nu på sparkcykel - på dagis
Nu är jag helt snurrig av detta med vaccinering av bebisar ... Hade tänkt gå till BVC imorgon och vaccinera Hektor, men plötsligt gick ryktet att de hade slutat vaccinera bebisar eftersom så många fått allergiska reaktioner. Nu har de ändrat sig IGEN och kommer vaccinera bebisar OM bebisen testat och tålt ägg TRE gånger ... Jag får nog vänta till nästa vecka om jag ska hinna testa Hektor tre gånger med lite lagom tid emellan. Kommer börja med sockerkaka i gröten. Då blir han nog glad!
glad - om han inte är allergisk förstås ...
Kram Nenne!
Grattis Goa Moa!
Nu promenad.
See you!
Hej igen:
Cicci: angående influensavaccinet så var det igår som de - på 'vår' BVC - stoppade vaccinationen för mindre barn (under 1 år, eftersom det blivit så många allergiska reaktioner) så det kan hända att det skedde efter att du och Skorpan fick tiden ... Nu rekommenderar de att man låter barnen smaka ägg minst tre gånger innan. En plötslig allergisk reaktion pga vaccination är inget jag vill vara med om i alla fall. Jag håller hursomhelst på att testa Hektor på ägg. Han uppskattade verkligen att få sockerkakssmulor i gröten i morse. I eftermiddag ska han får äggröra.
Grattis Ore!!!! Hurra vad roligt! puus & kram från mig och Hektor!
Någon som vill att jag ska könsbestämma fler bebisar i magen?
Och jag kommer som vanligt lite sent in i debatten. JAg har kräkts så mycket i mina dar att jag önska jag hade haft betalt för det ...
Cicci: vilka historier! Jag trillar av stolen - och då har jag ändå verit med ett tag om man säger så!
Jag tyvärr varit alldeles för städad i min ungdom - jag vildade till mig lite när jag skilde mig från ex:et och upplevde några galna resor i sängkammarfarsens tecken. Men sen bliev jag ju snabbt infångad igen.
Ang. det där med vaccinet - Cicci främst - MamaMia gör nu så att de bokar tid för bebisvaccination (precis som de gjort för din Lillan) för att kunna ha dem lit eunder observation en stund efter sprutan. Hektor ska få sin spruta i morgon bitti. Nog om det!
Junilejon: så tråkigt att höra att det inte blir fler Kottar ... och av en sån anledning! Kram
Missade tyvärr purjospecialen på TV eftersom jag var och tränade. Av mina fem felköpta kilo är det dock bara ett kvar nu!
Grattis dagens namnsdagsbarn!
Telis: Nu har du ett "löfte om snitt" men kan fortfarande ändra dig precis när du vill - fram till snittdagen. Så sa de till mig i alla fall! Fick du en tid redan nu?