• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Så jag tror nog min var mer beläst men mer förvirrad än din ...

Lapinette skrev 2009-11-11 10:41:47 följande:
    AM ... japp så heter hon och jag tror bestämt att min sicilienare var lite mer beläst än din .
  • fru AM

Kanske är Ronja för lite äldre barn ... Men Kralsson då? JAg älskade den boken (högläst) när jag var liten! Även om Karlsson är en äcklig liten översittarstropp egentligen.

• fru AM

Åh Start september: jag tänker på dig hela tiden! Kram igen!!

• fru AM

Lappis: googla på
    pan agency
    ta översta träffen (hoppas jag) Du hamnar på Norstedts Agency. Där klickar du på About us.

• fru AM

Muggles: toppen att budgivningen börjat! Hurra!!!! *trumpeter*

Hur bär sig kommunen åt när de bygger ett 1600-talshus på 2000-talet (jag vill också ha en tidsmaskin)?

• fru AM

Det blir ju toppen! Vad heter ert område (inboxa om du inte vill outa) - är intreserad av sånt där gammalt ...!

muggles skrev 2009-11-11 11:10:02 följande:
    AM: där vi bor är ett gammalt "kulturområde" el vad man ska säga i Göteborg, bla finns rester av en gammal fästning. Det fanns en gammal 1600-talslada där som brann ner för ca 5 år sedan och den var kulturminnesmärkt. Alltså ska den byggas upp igen i exakt skick. Det är dock dyrt att bygga där vi bor eftersom de hittar väldigt många yxor och annat arkeologiskt skräp Så allting har dragit ut på tiden, ingen har velat lägga de pengarna innan man kan hitta på en bra verksamhet att ha i ladan. Nu är tydligen planerna en gymnasieskola fast i en byggnad som ser ut som en gammal 1600-talsbyggnad. Detta kommer också att dölja leden som vi ser delar av från balkongen om man tittar åt ena hållet. Om man tittar åt andra hållet från balkongen så ser man vår fina gröna innergård...
  • fru AM

Gosnosen: tack för recept MEN vad tråkigt med testminus!!! Kramkramkram!

• fru AM

JAg tackar Parnassia och Telis för recepten!

Nu har jag en hel pannacottaskatt att ösa ur! Puss på er allihop!

Och en groumpffff-kram!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter