• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ore - Håller med, jättefint namn! Tycker båda stavningarna är fina.

• _koko_

Stackars liten lillebror. Hans generalpucko till mamma åt ost igår. Det gick av bara farten, efter två små tuggor (pommes frites med smältost från max) kom jag på vad jag höll på med, men då var det ju redan för sent. Oj, vad han har haft det jobbigt ikväll, stackaren, har burit och ammat och vaggat, men nu sover han äntligen.
    Hoppas det inte håller i sig en vecka som med leverpastejen sist...

telis - Jag vill också komma och adventsfika i ditt nya hus!!! Jag kan ta med fikabröd, eller vad som helst som betyder inträde. Vill du låna några kläder till televinken t ex?

cicci och tack för dina sms ikväll!

lappis - Hur var sista kurstillfället??

Tinga - Synd, jag skulle ha rekommenderat precis den tekannan ni har... Underbart att Piff och Puff börjar hitta saker de gillar!!!!! De gillar uppenbarligen saker som smakar något, precis som flera barn i tråden (t ex Amanda och Conny). Conny äter t ex starkare thaimat än jag gillar (och jag har gillar stark mat så länge det inte bara smakar starkt). Ibland blir det lite för starkt, då flåsar han, gapar och säger ääääää.

Välkommen hem gosnosen!

snaily - Håller tummarna för biverkningsbrist! Mina vallningar och humörsvängningar kom efter 3-4 veckor (jag var ju nedreglerad i 5 månader), så man behöver ju inte alls hinna få dem vid en vanlig ivf.

Ang prog är det väl, precis som telis säger, inte bevisat att det har effekt, men man ger det för säkerhets skull utifall kroppen själv inte har kickat igång ordentligt efter nedregleringen. Så har det sagts till mig iaf. Men jag vill också veta mer, vilket ansvar du har nu snaily, att föra vår talan hos ivf-doktorn och sedan göra oss upplysta i ämnet.

nenne - Älskar leilas godisrecept!! Rocky Road, mmmm.... Ska göra hennes saffransskorpor de närmaste dagarna, så goda!

Jag blev förresten med syskonvagn idag (den jag skrev om tidigare)! Skönt, ska bli spännande att provköra till dagis framöver.

Åååh, nu ligger AM och lapar sol och goda paraplydrinkar. Eller, inte bokstavligt talat nu, för det är ju mitt i natten där, men generellt nu.

*bäst att posta*

• _koko_

Men junilejon vad tråkigt och fruktansvärt! Så mycket på en gång!!! Såg på ellen (degeneres) idag, och hon hade en gäst som hade förlorat sin man och två barn, varav det ena bara var 2½ vecka gammalt, i en bilolycka... Nu, tre år senare, kunde hon le och prata om det.

Ååååh, vad man ska vara tacksam för livet och hälsan!!!!!!!!

snaily - Just det, du få ju spraya lite längre än vanligt. Well, vallningar är skitjobbigt, men det går ju över rätt fort närman börjar spruta. Värst var nog humörsvängningarna för mig (jag ifrågasatte hela vårt förhållande...), men även de gick ju som tur är över.

• _koko_

Undrar just hur vi ska kunna locka fram BS igen... Tingas kladdkakemuffins borde ju funkat!

PB - Får jag komma och fira jul hos dig? Låter alldeles idylliskt!!

Nu kom sambon upp och vill titta på tv (dator = tv här), så nu får jag säga kram och godnatt!

• _koko_

jag började ju mitt inlägg till bs med att be om ursäkt och jag står för allt jag skrev, så jag tänker inte göra det igen. Att be om hjälp ses tyvärr ofta som ett misslyckande, jag tycker det är tvärtom!! I övrigt tycker jag fruLlan uttryckte det perfekt.
    Hoppas att du snart vill komma tillbaka, bs!

Kuratorn verkar bra och vi pratade i 1½ timme om väldigt mycket. Har fått lite små läxor till nästa gång, som är i januari.

Ikväll har jag gjort pepparkaksdeg och nu måste jag sova!!

• _koko_

Stora kramar till muggles o cicci, lider så med er och victor!!!

Och jag förstår också att du blir sur, vickan, hatar besserwissrar!

lappis - Ååå, NY, har inte heller varit där! vad roligt att ni kommer dit nu och att ni reser på själva födelsedagen, hoppas ni blir uppgraderade på flyget!

nenne - Grattis till ett till plus!

Som vanligt när jag surfar med mobilen blir inläggen korta...
    Kram och sov gott allihop!

• _koko_

Kul att höra från dig, sweet! Vill gärna ses när du är här, men inte om det bara gör dig mer stressad.

Mrs B - Hur gick det med malte och smöret?

MSW - Håller tummarna för provsvaret!

• _koko_

muggles - Känns som att jag hållit andan sen igårkväll och nu äntligen kan andas igen, åh, vad skönt att du fick minus! Känns även denna gång konstigt att skriva förstås...

Hur har det gått för älskade victor?

Idag är det operation ta flaska som gäller. Önska mig lycka till.

• _koko_

ore - Jag har köpt mina 70 "betydligt-större-än-b-men-minns-inte-riktigt-hur-stora" på Twilfit, har du kollat där?

snaily - Men kan det ge med sig någon gång!! Hoppas verkligen att ivf-behandlingen ger din kropp en ordentligt reboot så den känner sig pigg och redo för att ta hand om lilla pyret sen.

Tack för lycka till! Första försöket börjar strax...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter