Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Åh, vilken underbar fredagsstämning!!!
EGO:
Här är det inte så mycket av den varan, jag har blivit förkyld. Vinterkräksjukan går dessutom på dagis (två ur personalen på connys avdelning är hemma och kräks idag), så hypokondrikern i mig går och mår lite illa.
Hämtade Conny efter lunch idag så han har fått sova hemma. Skönt, då får jag en chans att sova också (hemma sover han 3h! mot 1-1½ på dagis), och han är betydligt piggare på kvällen.
Har bakat lite peppisar så vi har till idol ikväll. Vi tittar på alla musiktävlingar i vår familj.
nenne - Igår hade jag en sån där upplevelse på ica maxi som du pratat om. Åkte dit själv med båda barnen efter dagis, hahaha, det var som uppgjort för katastrof! Han fick en sån där liten kundvagn för barn, tänkte det borde funka eftersom han älskar allt med hjul. Och det gjorde det, bara det att han ville gå ut ur ica direkt.
Lite senare låg han på golvet och skrek för att han inte fick ta finlösgodiset. Jag förstår honom, det låg ju i lådor precis i hans höjd...
Vi kom hem med 6 diskborstar (hade han fått bestämma hade vi köpt 30), två flaskor dubbeldusch, lite soppåsar och disktrasor, som jag inte alls hade tänkt köpa...
Det enda jag skulle ha var en MAM Ultiventflaska till Lillebror som fruLlan tipsat om.
Flaskmatningen går framåt med myrsteg, har fått honom att suga ett par tag de senaste försöken. Men skam den som ger sig!
Jag skulle också behöva vänja mig vid smaken på mjölkfri ersättning...
Nu postar jag och ser hur mycket det är att läsa ikapp igen...