-
GROUSE!nennesjuttioåtta skrev 2009-11-18 16:21:22 följande:jag har nog bara spytt på toaletter, taxibilar eller i buskage. En gång sprayade jag dock ner en hel toalett med returnerad pyttipanna som kompisen sen hittade bitar av när hon flyttstädade under badkaret.
-
Nu är budgivningen igång på det andra (mkt mindre) visningshuset - ska bli spännande att se vad det landar på. Lite fingervisning om vårt hus värde också.
-
Det var riktigt länge sedan jag var riktigt FULL nu! Kom jag på... Fasar för bakfylla nu för tiden - även om vi får sova till ca 07.30-8 på morgonen numera så är det ju inte riktigt läge att vara helt utslagen...
-
Jag borde verkligen åka hem och göra middag till min mamma som är hemma och tar hand om Moa medan maken är och gör en presentation på ett gruppmöte och kommer hem sent. Men jag har ju så roligt på jobbet just nu (och det är inte pga er girls)! Har precis programmerat litegrann igen - vad länge sedan det var! Och vad kul det är!
-
Cicci: det där är inget nytt för mig och jag tycker att de överdriver. De argumenterar väldigt dåligt. Bla skriver de "Problemet är dock att andningslarm inte till 100 % är säkert". Nej det är det inte. Men det är inte magläge heller. Och att barnet sover på mage med andningslarm måste vara mer säkert än på rygg utan andningslarm. Det dör trots allt barn som sover i ryggläge också. Och det finns fler riskfaktorer än magläge när det gäller PSD. Varje förälder får avgöra hur de gör med sina barn men jag är helt säker på att Moa hade sovit bättre om hon legat på mage. (Hon låg nästan aldrig på rygg när hon var liten bebis utan på sidan för hon kunde inte somna annars.)
-
Cicci: jag var också lite sugen på vin idag... Ligger huset kvar till försäljning? Vad härligt att Lillan sover mkt bättre! HA, vilka historier. Du har ju koll på flera gamla tennisspelare då ju?! Säger bara BBs könshår...
Junilejon: hoppas ni kan frysa in lite simmare - det borde läkaren ha tänkt på åt er!
MSW: vad skönt att op verkar ha fungerat! -
PB: hur mkt har ni kommit i ordning i huset?
-
Såg precis Arge snickare - OH MY GOOD. Hur folk bor...det är helt otroligt! Och de programmen funkar ju så bra - man sitter där och jäkligt nöjd över hur fint man har det hemma i jämförelse...
-
Alltså jag fattar inte det här:
I april publicerades en stor tysk undersökning av barn som dött i plötslig spädbarnsdöd efter det att rekommendationen om ryggläge införts i Tyskland. Under åren 1998 till 2001 dog 333 barn i plötslig spädbarnsdöd och av dem hade 41 % lagts i magläge av föräldern att jämföra med 4 % i kontrollgruppen.
Av 333 barn som dog hade alltså 41% lagts i magläge. Det betyder väl att 59% låg i ryggläge? Då var det väl fler som låg i ryggläge som dog? Hur får de det till att ryggläge skulle vara bättre? Och hur många barn dog i kontrollgruppen jämfört med den andra gruppen? Alltså jag tycker det är så oproffsigt att bara skriva med halva det vetenskapliga underlaget. -
Inte alla som kan skriva så!passionsblomman skrev 2009-11-18 21:34:18 följande:I övre tornrummet...
Cicci: jag förstår din vånda verkligen! Been there... Nu känns det skönt att flytta från stan och till hus men samtidigt lite ångest - "hjälp ska vi lämna stan". Framförallt kommer jag att sakna det här att kunna gå förbi bageriet/biblioteket/slaktarn/fiskaffären/grönsakshandlare/Systemet påväg hem från dagis. Bara sådär slinka in och köpa ngt. I framtiden blir det bil överallt. Men men vi får väl flytta tillbaka om vi inte trivs i ödemarken