• viktualia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Porchez - måste f ö erkänna att jag använder min mamma som ventil ibland.. men det beror på att min mamma råkar vara klok och med erfarenhet från samma typ av förvirring med kollegorna som jag drabbas av lite till och från....

• viktualia

Porchez - för det första måste man inte ALLTID vara stark.. *kramar om*

Sen är det rätt beroende av hur relevant kritiken från kollegorna är - vad finns det för konstruktivt i det som de säger? Vad är bara elakt/omöjligt att göra något åt? Vad kan du bemöta på nåt sätt? Och vad behöver diskuteras med chefen - läskigt eller inte?

*stor kram igen*

• viktualia

Koko - jaaa men jag borde verkligen gå och lägga mig.. hm.... pendling och graviditet är inte att rekommendera.. *suckar lite*

• viktualia

Passionblomman - jag har nästan försökt på mig din verksamhet när jag kämpade med granriset och träbocken nyss.. ehum... ingen stjärninsats.. fniss...

• viktualia
    passionsblomman skrev 2009-11-24 21:30:08 följande:
    ...men den är säkert mäkta charmig!
    är grymt nyfiken på om maken kommer att anse att den duger eller inte.. han kommer äääääntligen hem imorgon!

Näee jag borde verkligen sova.. att det ska vara så jobbigt att lämna datorn, mellanlanda i badrummet för att krascha i sängen.. mysko!!
  • viktualia

vinkar förbi lite.... men är så sömnig att jag knappt kan hålla ögonen öppna.. hm...

• viktualia

tjohoooooo!

Vickan kommer insladdandes! Jag lyckades just besvärja ett ösregn genom att ställa en adventsljusstake i fönstret *nöjd*

Nu ska jag försöka jobba hemifrån.. inte helt lätt när jag inte fick med mig särskilt många projekt från jobbet.. Lurigt!

Tinga - vilka CHARMTROLL till söner!!!

• viktualia

EA - fniss.. man skulle kunna tro att det är fredag... men i verkligheten är det bara torsdag. Jag ska dock på heldagsmöte i Sthlm imorgon så jag jobbar hemma idag istället....

... fast just nu känns det som om jag mest ägnar mig åt hushållsarbete.. fyyyy... maken kom hem från sin långa tjänsteresa i natt och eftersom vi ska ha besök hela helgen vore det najs att bli av med tvättberget = jag matar tvättmaskinen....

• viktualia

Liten med Mindre skrev 2009-11-26 10:52:37 följande:

Hihi - vad ni är bra för shoppinghumöret.Har skickat en bild till maken, utan pris. Ingen idé att köpa om han tycker den är lika ful som den vi haft.Lappis - lagom julrött till 1:a advent. Tanten kanske försöker vara lite stämningsfull?
    Precis vad jag hade gjort - dragit in maken på ett hörn i inköpsprojektet!! ... här är nämligen en till som kan tråna efter en dyr snygg pinal i evigheter.. har dock sällan ångrat mig när jag väl slagit till...
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter