• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

God fortsättning alla!

Tack för omtankarna om E. Jag skrev ett långt inlägg igår som en pigg E lyckades fippla bort åt mig och jag hann/orkade inte börja om. Men för att sammanfatta kräktes hon bara en gång och var sedan pigg som en lärka och sov som en gris. Så våra vänner som blev meddelade om läget vågade komma ändå och vi hade en jättebra kväll. Ett par gamla kompisar med en dotter som är några månader äldre än E. Mycket trevligt och okomplicerat! *nöjd*

Trist att tanten har hittat till er som inte vill veta röken av henne. Kram!

Hoppas ni får en trevlig tråddejt idag.

Vädret här är strålande idag, sol, -9 och lite snöfall, vi ska nog pallra oss ut idag en sväng.

Lappis, hoppas er resa blir super! Drick några fina drinkar åt mig också!

2010 är här och året då många av de väntade trådbebisarna ska komma, spännade. Telis är först ut, sedan BS och sedan Vickan. Eller, blev det fel nu? Spännande i vilket fall och jag ser fram emot att följa alla bebisars ankomst och andra bebisars tillblivelse.
    Jag börjar längta mer och mer efter min korv, det är bara tre månader kvar...

• Parnassia

Vad roligt det låter med pussel! Jag måste titta runt lite och se om jag hittar nåt kul pussel, det var längesen.

Nu har vi städat och tvättat undan nyårskalaset och fyllt på vedhögen i källaren. E har provat sina utförsskidor idag också, imorgon ska vi till backen och hon ska få prova. Det gick över förväntan här hemma på trädgården iaf.

Nu väntar vi på mörkret, vi tänkte åka och titta på utebelysningar på några hus som förra året även vann priser för "utsmyckningarna". Mysigt med en liten utflykt.

PB. Låter jobbigt med diskussioner, beslut och värden. Kram!

• Parnassia

Spännande PB! Och grattis till beslutet! Nu ska iag jag hålla tummarna för dig/er!

• Parnassia

Hektiska dagar här, har läst ikapp men hinner inte kommentera så mkt.
    Kram på alla!

Ang mammatrosor. Har varken denna gången eller förra gången haft sådana. Kör med trosor a la tant-modell, alltså superhöga och breda på sidan om ni fattar, maxi-modell kan man lätt kalla dem. Billigare och bra tycker jag.

Hade en av mitt livs konstigaste dagar igår förresten, både jättebra, rolig och trevlig, samtidigt som den var sjukt absurd och ledsam. Vi blev under loppet av 2 min kallade barnmisshandlare och sjuka i huvudet av en helt okänd kvinna på en parkering. Kan berätta mer senare om någon undrar.
    Men visst har väl även ni någon gång fått bära iväg ett barn som hamnat i ett stim och bara skriker, viftar och vrålar???

• Parnassia

Telis. På ?mitt? BB fick man bara bindor i storlek som blöjor. Jag hade tagit med ett paket stora nattbindor för efter ett KS måste man väl ha samma avslag som vid vilken förlossning som helst? Och kamera, jag saknar en del kort från Es födelsedag.

Vi använde mycket pyjamasar till E den första tiden, så smidigt, speciellt innan man fått lite ordning på hela livet och lärt sig lite om hur man klär av och på en pyttebebis. Andra kläder hade hon mest när det kom folk

Ang vår ?incident? på parkeringen. Jag tror inte heller att kvinnan i fråga hade egna barn och det är klart att man måste kunna få säga ifrån på skarpen till barnen ibland eller när det behövs. Hur ska de annars kunna veta?! Och det går inte alltid att resonera fram en lösning. Det går ju för Guds skull inte alltid med vuxna ens. Hur ska det då gå till med ett barn som har mycket mindre språk och slutledningsförmåga?
    Men jag börjar komma över det hela lite nu?

*postar innan texten försvinner. Vi får se hur inaktuella mina svar är. Är på sid 710...*

• Parnassia

Ang tapetsering
    Vi fick lära oss att man ska börja vid fönster om det finns sådana, för att ljuset ska falla bäst på skarvar.
    Och att man inte ska tapetsera "över" eller "igenom" ett hörn, då blir det världens bubbla och det är lätt att det drar sig. Tapetvåden som man kommer till hörnet med ska fortsätta någon cm in på nästa vägg bara, sedan börjar man med ny våd. Gick det att förstå eller blev det för konstigt formulerat?

• Parnassia

Telis, jag hade köpt en overall. Det är mycket vinter kvar och den kan behövas in i april. Till E (som är född i april) hade vi bara fleeceoverall, men den använde jag även någon kall sommarkväll vet jag...

• Parnassia

Det där med bilen tex tänkte jag inte ens på, men det var ju ett bra argument för overall till Televinken. Om vi nu ska argumentera om det.

• Parnassia

Åh, jag är också så sugen på att ta fram bebiskläderna och packa väska. *längtar* Måste nog resa mig härifrån och ta tag i nåt annat så att jag inte tar tag i det...

• Parnassia

Just det Ore! Där nämnde du en sak till, att bindorna gärna får vara tjocka de första dagarna, till skillnad mot resten av livet... (om ni frågar mig iaf)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter