• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ska man våga sig in här? Jo, jag tror det, trots prat om bajs i skåp med olika färger. Skåpet jag gömt mig i den sista tiden har varit bajsfritt, iaf! Men tack för den röda mattan.
    Jag är inte så svår att få ut garderoben, men eftersom jag lyckats identifiera Vickan så ville jag iaf kolla med henne innan jag gav mig in. *vinkar till Vickan och alla andra* Och när jag sedan dessutom lockas fram med lite choklad och att fredagskänslan skulle bättras på, då var saken klar! Tack för det!
    Kort presentation:
    Bor i Östergötland men är smålänning från början. Har ca 39-40 i skor, älskar choklad, just nu är jag nere i den med havssalt i. Och den där pralinen Nenne skrev om häromdagen lät ju underbar! (Det var nästan att jag ville smyga fram bara för att få veta var man får tag i den.)
    Har hus, katt, man och dotter, kombibil, husvagn och icakort. Dottern E är 2,5 år. Nummer två ligger i magen och vi väntar på den lill*s entré i början av april.

*puh* Känns lite läskigt att trycka på "posta inlägget"... Men nu kör jag!

• Parnassia

Tack för välkomnandena!

Mitt nick är en del av ett latinskt blomnamn. Googla den som vill! Är lite natur- och växtintresserad kanske man kan säga. Blomman är fö en av de sötaste jag vet.

Här var det jag som fick stå för fredagsfikat själv idag. Men gott och uppskattat var det ändå!

• Parnassia

Hoppas ingen gör någon konstig koppling mellan Gustav Adolf och tuppar nu, men det blev tuppkaka. Godare kaka med mindre insats får man nästan leta efter (om man bortser från kladdkaka).
    Vi fikade på förmiddagen idag, alla andra har försvunnit härifrån redan pga olika orsaker...
    Svårt med arbetsmoral när: fredagskänsla, ensam på jobbet och ny i tråden sammanfaller!

• Parnassia

2 ägg och 2 dl socker vispas ihop. Blanda i 2 dl vetemjöl, 2 tsk bakpulver och 1 dl hett vatten. Hälls i smord och bröad form. 175 grader 25 min. Koka sedan ihop en glasyr av 1 äggula, 1,5 dl socker, 2 tsk vaniljsocker och 75 g smör, rör mycket så att inte ägget stelnar ihop. Bred på den nygräddade kakan och strössla på mycket kokos. Klart!

• Parnassia

Vi får kämpa på Vickan, får nog svårt för det också, höll på att skriva ditt namn nu tom, även när jag tänkte på det. Vi kanske får kalla varann för nicken IRL också?!

Ingen mandel på min kaka alltså!

• Parnassia

Nu packar jag ihop och tar helg! Ska smita och göra ett par ärenden innan jag hämtar på dagis. Ikväll blir det lek, mat och umgänge med ett par kompisar som har en dotter i samma ålder som vår. Trevligt!

• Parnassia

*vinkar till Hattis*

Har precis kommit hem från en fest hos svågern, 80-talstema var det. Trevligt, men inte skitkul att sitta nykter efterhand som de andra fyllnar till. Kan vara skönt att ha dottern som extraskäl då, hon orkade inte längre så hon behövde sova. Jag ska nog också knyta mig tror jag.

Apporpå naprapater, massage och ryggont. Jag har och har haft del i de där svängarna och går regelbundet hos kiropraktor. Jag måste säga att massage på onda muskler är 1000 gånger värre än att bli "tillrättaknäckt". Så EA var inte rädd för det, massagen är värre, den gör ont och pågår längre. Knäcken går fort över och har inte gjort ont på mig, mest obehagligt, för det blir ganska stora och lite hårda rörelser, men när knaket kommer så känns det så bra! Jag tycker man känner att bitar faller på plats!

• Parnassia

Tack för fler välkomnanden!
    Och heja PB! Jag blir också rörd av det du skriver och jag är säker på att det inte är bara hormoner. Kämpa på! Det kommer ordna sig!

Leksaker i vardagsrummet... Det har vi en del också, men det mesta hålls ute i köket. Vi har köpt förvaring på IKEA, vita plastbackar, 3 st på höjden i en hylla. När korven kommer får vi nog köpa en omgång till, men det funkar skitbra! Nu börjar E dock kunna leka lite på sitt rum på övervåningen , hon har blivit ganska säker på att ta sig upp och ned för trappan. Jag vakar ännu, men är inte hysterisk längre.

• Parnassia

Verkar vara en tung dag idag för bla muggles och start september. Håller alla tummar och tår för att allt ska lösa sig till det bästa för er!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter