• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Eeeen sak till bara..

Har ni nån trevlig adventskalender på nätet som ni följer nu? Skulle vilja hitta en. Tipsa mig!

Hoppas du får sova gott inatt också Cicci.

NU SKA jag gå och lägga mig!

• Parnassia

Kram till både BS och Koko! Ta hand om er och se till att skaffa den hjälp ni behöver!

Vi kämpade också med att få E att ta ersättning. Enda sättet som vi till slut lyckades med var med lite vanlijsocker i ersättningen. Lite, lite bara i början och sedan fasade vi ut det och till slut drack hon utan sött i. Dagens husmorstips!

Knarrande golv finns det även gott om i Casa de Parnassia. Jag lärde mig till slut _exakt_ var man kunde kliva utan att det skulle knaka alls eller iaf knaka mindre.

Vilket fantastiskt väder det är idag! Jag blir så lycklig, sol och rimfrost och fortfarande ca 3 minus. Hoppas det håller i sig!

• Parnassia

Hej Piggelin! Tack, håller med om att det är ett fint namn
    E är drygt 2,5 år, hon blir 3 i april.

Nu ska jag ut och handla lite till jobbets julbord imorgon.

• Parnassia

Vännerfan! Kul att se dig också och lite coolt att våra barn blir så jämngamla. Vad säger prinsen om din mage så här långt då?

Vickan! Hoppas allt löser sig till det bästa för makens jobb! Låter lite för spännande för min del. Drömde härom natten att min man blev utan jobb. Vilken panik jag kände när jag vaknade!

• Parnassia

Grattis!!!! *iiiihhhh* (glädjetjut) !!!
    Vilken bra dag detta verkar bli!

Och lappis, bara en månad kvar! Spännande!
    Undrar förresten som Cicci, hur blir det om det sätter igång innan?

Och Cicci, jag är så nyfiken på din marsvinsklänning! Hur ser en sådan ut?!

Älskar också min mage! Även om jag denna gången verkligen känner mig som barbamamma. Blek, tjock och plufsig. Men jag är ju gravid och har en "korv" i magen, det ordnar sig när den är ute försöker jag trösta mig med. Vägde mig igår, det skulle jag inte ha gjort, blev superdeppig, det fördunklar dagen lite... Ska på julfest imorgon med spa innan. Jag struntar nog i spat och planerar att "bulla" upp tuttarna så gott det går så folk tittar på dem istället för min mage och rumpa... Vad tror ni om det?

• Parnassia

Sorry lappis! Jag menade telis! Men Thailand låter ju super det också!

Oj! Fru L, det lät jobbigt när man läste om det på länken. Hoppas du blir piggare snart och kan glädja dig massor! Kram!

• Parnassia

Pratet om mentala störningar får mig att tänka på en fd kollega från tiden då jag arbetade som pers ass. Hon pratade ibland om "de utvecklingsstörda" och vi andra normalstörda.
    Så känner jag mig ofta "normalstörd" och jag är övertygad om att det gör livet lättare att leva!

• Parnassia

Jag gick också varannan vecka på slutet. Utan särsklida anledningar, så var "programmet" bara. Det kanske skiljer sig mellan landstingen?

• Parnassia

Igår hade vi julbord med jobbet. Maten kom från en cateringfirma och det blev massor över, så idag blir det gemensam jullunch här.

• Parnassia

Profylaxkurs gick vi ingen (fanns ingen), men jag läste en bra bok av Anna Wilsby och övade hemma. Rekommenderas verkligen!!! (eller vÄrkligen ) Det hade jag supernytta av och har haft även i andra situationer senare när man gjort sig ordentligt illa eller behövt slappna av (typ tandläkaren).

Föräldrautb gick vi på MVC och det "bästa", eller det jag minns var lite snack om smärtlindring, amning och besök på BB. Amningsprat och "träning" var faktiskt bra! Vi fick prova att hålla bebisen på rätt sätt osv, lite nyttigt faktiskt, inte bara "torrsim".

Jag håller med Mugglan, amningsinfo och profylaxinfo, det är vikigast. Det kan man lika gärna (eller bättre) läsa sig till själv.

Nu kanske jag säger emot mig själv, snurrigt blev det. Men någon kanske fattar nåt!?!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter