• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vad bra att det gick så fort Vickan!

Nu ska jag fika i min ensamhet. Är själv här idag.
    Men igår kväll var det möte här och det blev tårta kvar till mig.

• Parnassia

Oj, vilken fart ni fick! Kul läsning!

Hoppar in för att stolt meddela att jag är ett positivt A-barn! (A+ alltså)
    De frågar ju varje gång man lämnar blod, om man gör det, så det är en av få medicinska saker jag har koll på.

Nu ska jag ut på lite uppdrag som bla innebär ett besök i Östergötlands högst belägna kyrka. Någon nyfiken kan ju försöka googla! Hahahaha!

• Parnassia

Hej Ore! Grattis och välkommen tillbaka! Hoppas ni mår bra! Ser fram emot en berättelse!

Ang kyrkan tidigare så har ni gissat rätt! Bra googlat, eller det kanske var för lätt? Jag har inte provat att googla själv...

Blodgrupperingsuppgifter fick jag också ett papper på, även att MVC och BB har samma journalsystem. Fick också lära mig att det var superviktigt att ha med. Men jag fick det sent i graviditeten så ni kanske inte har hunnit få papperet än bara?
    En gissning jag har är att papperet är viktigt om man hamnar på nåt annat ställe än det planerade och personalen snabbt måste veta dessa saker, tex Rh-faktorn.

• Parnassia

Kör försiktigt Vickan! Ha det så kul och hälsa om du träffar någon av dem jag känner.

• Parnassia

Lappis Men snart får vi väl "gå hem" och ta helg!?!

Det ska jag göra nu! Ha det bra!
    Hoppas vaccineringen av dottern går bra förresten, sen blir det helg!

• Parnassia

Sent om sider(sidor) är jag inne och läser igen, så mina ?svar? blir lite sena kanske? 

Grattis igen Ore! Trist att du sprack så mycket, hoppas du hämtar dig snart.

Förloppet låter väldigt likt det när min E kom, hon kom till slut också med sugklocka mha överläkaren. Till mig sa de att sprickorna lika gärna kunde kommit även utan sugklockan, det beror liksom på hur man är skapt och en massa andra faktorer. Det var det jag fick till svar när jag undrade, jag sprack dock inte så mycket. Du, Ore, hade ju fått en annan förklaring, jag ville bara säga hur det var för mig, för att ?folk? inte ska behöva vara rädda för sugklocka. Jag var nog det innan tror jag, men nu är jag glad att vi fick den hjälpen. Usch vad jag trasslar in mig, hoppas ni förstår hur jag _menar_, vill inte trampa på någons tår.

Jag har heller aldrig hört det där om värkstimulerande och moderkakan. Jag fick också värkstimulerande och fick vänta lite på moderkakan, till slut kom den när barnmorskan ?drog? ut den samtidigt som jag tryckte.

Ang att bajsa efter förlossningen säger jag bara: DRICK laktulos!

Det här med ?böjar? och glada gubbar har jag ingen koll på. Någon som vill förklara?

Vickan. Jag har inte koll på vad sommarens arr är. Maila mig!

Skönt att du känner dig piggare i dag september!

• Parnassia

Spännande vecka Nenne! Jag håller också tummen kopplad för att fredag ska bli en riktig superfredag.

EGO. Får jobba med andras uppgifter idag, inte kul, jag var så laddad för mina egna projekt. Men en kollega är sjuk, så jag får täcka upp där, det är OK, vi jobbar mycket ihop. Men den andre som fattas och som lämpat över grejer är jag så sur på. Han är som en orm som slingrar sig hela tiden. Han skjuter på saker och skyller på att han inte kan eller hinner. Men han har haft två månader på sig att göra det som jag nu ändå får göra klart!

• Parnassia

*uppdaterar*

BF-lista
    BS 18/1 2010
    Telis 22/1 2010 (13/1 om det blir snitt)
    Vickan 17/2 2010
    Liten 5/3 2010
    Vänner 19/3 2010
    Parnassia 4/4 2010

• Parnassia

Ja, vad ska jag svara. Jag vet inte egentligen. Någon dag har det varit bra, jag har inte känt nåt speciellt, men som i lördags var det inte så bra igen. Jag fick en läkartid nästa vecka igen, så vi får väl se vad han säger då. Jag bävar lite för det besöket, den läkaren var det som tog ut E med sugklockan och jag gillade honom inte. Han gjorde ett bra jobb, visst, men en del människor har man ju svårare för än andra, eller hur?

Har inte hört något om den eventuella UVI:n, så det var väl inget då.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter