• Parnassia

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS Usch vad trist med tandläkarrapporten. Jag lider med dig.

Liten. Julfest på båt låter väl supertrevlig!? Pratar vi om någon mindre båt eller finlandsbåt?

Vill också höra om Cissis hamsterklänningsfest! Så mycket glamour som det verkar vara har jag nog knappt varit med om.

Snaily Kurs i Norge på fint hotell låter ju kalas! Ha det så kul!

• Parnassia

BS, får man fråga vad som inte gick bra första gången?

• Parnassia

Oj, ja det lät ju inte bra. Men det är ju bra att du har varit hos en Aurora. Det finns ju inget som säger att det ska bli så igen, eller som du sa "att det inte ska bli värre än första gången" iaf.

Jag tyckte att det var värre efteråt än vad jag trodde det skulle vara, det kändes som att jag inte förberedd på allt vad det innebär alls. Den här gången tror jag att jag kan ta det bättre eftersom jag vet lite mer vad det handlar om.
    Vad tror du?
    Kram!

• Parnassia

Mindre, det låter ju supermysigt! *lite avis* Fast jag får också gå på bra julbord.

BS, svårt att sätta fingret på vad som var jobbigare än jag trodde, det var nog mer hela konceptet. Att läka, ta sig runt, amma och bristen på sömn. Sen måste jag ju säga att allt det där gick riktigt bra för oss och jag klagar egentligen inte. Men jag var nog inte riktigt beredd på det bara. Sömnen, eller bristen på den, var nog det "värsta", samt att jag minns att jag "stressade", jag var nog nervös över hur ditten och datten skulle lösa sig, så jag minns att jag var "genomsvett" ofta. Iofs var det en väldigt fin och varm vår när E kom...

Sammantaget kan man säga att det jag "bävar" för denna gången är just den första månaden, kanske två. Innan saker och ting stabiliserar sig.

Många "" blev det, men, men.

Vet inget om ICAs fototjänster, men har beställt från FUJI och det har funkat bra. De hade 100 gratis kort där nu tror jag.

Nu ska jag med bege mig mot dagis. Längtar efter E bara jag tänker på det.

• Parnassia

BS, sömnbristen gick ju inte över på två månader direkt, inte här iaf. Men efter den tiden hade ju mycket av det andra gått över iaf.
    Mer sammandragningar andra gången? Det har jag inte hört. Vet du mer? Varför tex?

Tinga, visst är personkemi superviktig! Vi får se hur det går nästa vecka, då är det tredje gången jag träffar honom och han får väl en tredje chans. Annars får jag nog försöka undvika honom i fortsättningen. (Andra gången var på en kontroll efter förlossningen, då var han OK.)

Snorkis! GRATTIS! Det är ju fantastiskt och alldeles, alldeles underbart!

• Parnassia

Mrs B! Usch vad hemskt! Jag har haft mina fighter med a-kassan också och har ångest bara jag tänker på det. Hoppas det går bra med samtalet imorgon. Skriv upp dina frågor så att du inte glömmer nåt pga upprördhet när du väl kommer fram.

• Parnassia

Kul med framsteg Tinga! Hur gamla är Piff och Puff?

Snorkis, har ni "bara" försökt på vanligt sätt eller har ni gjort någon behandling. *är lite efter*

Har man fått vaccinet kan man inte bära smitta heller, man blir alltså inte bara _inte_ sjuk. Men det kanske ni visste.

Jag behöver sova, och det ska jag göra nu! God natt!

• Parnassia

God morgon!
    Den här morgonen känns annars lika trist och grå som det var i tråden igår kväll. Jag känner igen mig i känslan i septembers inlägg. Allt känns grått, tungt, trist och ledsamt. Jag försöker peppa upp mig för jag har egentligen inte haft det så hemskt. Men ändå. *SUCK* Så känns det bara. Och inte blev det bättre av att jag läste om att vi kan förvänta oss grågröna jular i framtiden. "Teoretiskt sett kan julen 2074 bli vit" stod det på aftonbladet.

Sorry om jag sabbar er morgon oxå.
    Snart kommer dessutom min kollega in här, han som smiter från sina uppgifter. Han skulle varit här vid åtta... och ska gå igen vid tio.

• Parnassia

Porchez! Usch vilken kväll och dag du måste haft igår. Jag får ont i magen bara jag läser om det. Hur känns det idag? *kram*

Välkommen hem snaily!

Vickan! Klart maken kommer gilla din bock! Du har ju gjort den och Gud nåde honom om han inte ger dig stående ovationer, eller?!!?

September. Jag vet inte om det är jämförbart med din skrapning. Men efter förlossningar och innan avslaget är klart kan man ju få infektion i livmodern, och det utan feber och grejer. "Dålig lukt" och lite värk räckte som indikation för att jag skulle bli kollad iaf.

ORE! Hur är det med dig? Hur går det med livet, underlivet och det nya lilla livet? Tänker på er!

• Parnassia

Usch vilken inledning på dagen jag gjorde. Det är väl ingen som vågar sig in här nu? *smyger iväg och tar en liten fika och hoppas någon vågar titta fram då* Komsi, komsi

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter