• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Tack tack - trevligt att få användning av sitt "yrke" även på fritiden ... fast jag retar mig på ett slarvfel i trådstarten - vart i stället för var. Förlåt!

Dagens överraskning - maken fixar pass åt Hektor så jag slipper! Min uppgift är att städa skrivbordet.

• BrudSommar2006

God morgon! Eller vad sjutton, nu är det tydligen snart lunchdags, vart har tiden tagit vägen!

Vi var på ett jättebra Aurora-samtal på Danderyd igår kväll, det är inte så att jag har gått från hysterisk till att tycka att det ska bli jättekul men det känns tryggt att jag nu blir inskriven i systemet med hur jag vill ha det baserat på tidigare upplevelser, nämligen mer stöd från personalen med information om vad man kan göra för att underlätta och få bättre smärtlindring. I januari innan BF ska vi dit igen för ett sista samtal och peppning med besök på förlossningen. Sedan har jag hennes mobilnummer om jag känner att jag behöver prata mera och hon kändes verkligen sympatisk och hjälpsam så jag är nöjd.

• BrudSommar2006

I morse var jag hos BM på koll, jag slipper glukosbelastningen, jippi! Läkaren där tyckte att eftersom jag mår så illa och mina värden ändå är så bra så behövs det inte.

På lördag ska vi på kombinerat inflyttnings/halloweenfika och jag sitter och funderar på vad vi kan ha med oss i presentväg, det känns som att vi alltid har med oss blommor. Ser i alla fall fram emot lördagkväll för då ska Iris sova över hos mina föräldrar och vi får en lugn natt plus sovmorgon!

• BrudSommar2006

AM, strålande trådstart!

Telis, jag tror att det blir jättebra att mammagruppen blir på nya stället, helt rätt tänkt.

Sweet, det måste vara stressigt att inte ha föräldrar som kan hjälpa till, vi får ju jättemycket hjälp av mina föräldrar och det känns ändå stressigt ibland. Makens föräldrar kommer ju också upp ibland och bor hos oss någon vecka och hjälper till med allt. Hoppas att ni får hålla er friska framöver i alla fall.

• MSW

*vinkar* Måste juh visa att jag hittat nya tråden!! Bra start AM!!

Gosnosen: Håller tummarna superhårt!!

Nu ska jag göra det som jag egentligen skulle göra nu när min älsklade plutt ligger och sover, nämligen börja med min hemtenta som är värd sex poäng och vi har fyra dagar på oss att skriva!!

Kram!

• Liten med Mindre

BS - vinflaska, något till trädgården om det är hus, bröd+salt är en klassisk inflyttningspresent från förr, ett flyttgröt-kit (ris+mjölk+kanel+salt), choklad, bakverk. Kan komma på massor jag skulle vilja ha i present.

• Liten med Mindre

BS igen, skönt att samtalet var givande! Hurra rent ut sagt!

AM - toppen att slippa gå till polisen.

• Lapinette

Liten - tack för tipset med något till trädgården. Har kompisar som flyttar till hus nu i dagarna och har inflyttningsfest om ca 1 månad. Har gått och fnulat på vad vi ska ge dem.

• Liten med Mindre

Lappis - ljuslykta inför vintern, eller kanske presentkort på Plantagen?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter