• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Oupsie

PB, jag gick också in och kollade i ditt galleri. Behåll bilderna där . Ni har ju precis flyttat in och det tar tid att komma i ordning. Smaken är som baken. Om någon inte tycker att ni har fint hemma är väl deras problem. Huvudsaken är ju att ni trivs och är nöjda.

• passionsblomman

Nenne igen, ja inte vet jag. Egentlignen är det nog mina inre demoner som aldrig riktigt är nöjda med mig det handlar om. Så att det där som man tror andra säger egentligen är ens egen självkritiska skitsnack om sig. Eh, hajja´ru? *svamla*

Men jag måste tillägga att jag verkligen har hört vissa personer fälla riktigt småaktiga taskiga kommentarer om hur andra har det och framförallt hur de BORDE haft det istället.
    Precis som om det bara finns EN god smak och att allt annat är fult och patetiskt.

Jag har svårt för sådant. Inte minst i mitt jobb. Det finns inte fula blommor menar jag. Det finns BLOMMOR och i sitt rätta sammanhang och använd på rätt sätt blir det fint. Så det så.
    Fånigast av allt är alla som tycker de ha så bestämd och personlig och EGEN smak och så är det . Tadddaaaaaa-vita blommor, företrädesvis liljor, Kallor, Hortensia, Orkideer och så Pioner på sommaren. Lite strån tilldet. OH så originellt!

Vackert är det, men definitivt en del av det senaste årtiondets ideal. Dessa personer kan MÖJLIGEN tänka sig limegrönt också, "så det blir lite färg". Man vet för det mesta i förväg att just den kvinnan-för det är kvinnor-kommer att vilja ha just det.
    Många florister är också sådär. "Jag bara ääääälskar den stilen" och så är den PRECIS som alla de andras.

• BrudSommar2006

Håller det att ha sugarpastedekorationer ovanpå moussetårta? Någon som vet?

Telis, ja det känns lite bättre nu, ungefär som efter er profylax antar jag?

• BrudSommar2006

PB, har funderat på pioner till trädgården (apropå att vara orginell antar jag!) men är det inte såna det blir så himla mycket myror i eller minns jag fel från när jag var liten?

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-10-27 13:58:02 följande:
    Håller det att ha sugarpastedekorationer ovanpå moussetårta?
    JA - det undrar jag också? EA??? Ho-hooo?

Haha - när Telis pratar om att jag visste att Televinken hade fastnat så låter jag ju som värsta mänskliga graviditetstestet ... Kom inte och kissa på mig bara!
    Men jag är lite övernaturlig!
  • fru AM

PB: gissa hur min brudbukett såg ut ...! (den finns i mitt galleri) Fast jag hade fresior (det är väl liiiite originellt? Snälla då?)

• nennesjuttioåtta

AM
    tihii, ja det har hon ju!

Gosnosen
    Jag märkte skillnad, men jag blev ju så påverkad av Ovitrellen. När jag blev gravid så fick jag skitont i tuttarna, och det släppte inte när ovitrellen gick ur kroppen, men när jag inte blev gravid så gick det ömma över efter, vad är det, 10 dagar!?!? Och man analyserar ju allt man känner i magen hela tiden så vad som ska kännas så där och inte vet man ju till slut inte alls. Önskar att jag hade någon metod så att man inte hade tid att känna efter så förbenat... Hur som helst, lycka till och jag tror ÄD is the shit!

• nennesjuttioåtta

AM
    *drar upp byxorna igen*

• Oupsie

BS, svenska namn är väl en sida där folk kan gå in och skriva själva så jag skulle inte ta uppgifterna där som absolut sanna. Enligt den här sidan har Julia en annan betydelse: www.gravid.se/3_name/betydelse.php

Det är kul med namn tycker jag. Själv har jag för tillfället ett favvonamn som är tillräckligt märkligt för att antagligen aldrig bli speciellt poppis Men jag tycker att det är fint. Men innan det blir aktuellt så måste man ju bli gravid, och dessutom ska det vara "rätt" kön.

• passionsblomman

Jo de kan få myror på sig, men det gör inget. Man kan duscha dem med såpvatten om man vill. Pioner är förövrigt en av de vackraste blommor som finns och det finns MÅNGA sorter och färger. Klart du ska ha Pioner! Det går att paltera olika sorter som blommar lite olika tid så man har Pionöverdåd i en massa veckor!

(jag gillar alla blommor jag räknade upp förut, men inte BARA dem, dessutom skiter jag i om jag är originell, till skillnad från de där tjejerna jag nyss målade min nidbild av. DE tror att de är helt unika med sin gooooda smak)

Det ska bli spännande att se vad som äxer här egentligen. Det finns lite vissna Pionblad här och där har jag sett.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter