Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Kram på er andra också, förresten!
Kram på er andra också, förresten!
Hej hej alla!
Jag mår ganska bra av sprayen trots att jag tar den tre gånger om dagen. Jag har en del heta vallningar, en föraning av klimakteriet antar jag, och är mera lättretlig än vanligt är jag också. Småsaker gör mig oskäligt förbannad. Jag var beredd på alla biverkningar från A-Ö, så det här lilla klarar jag utan problem.
Ore - Vad spännande att ni snart får se vem som är i magen! Det låter som att ni har det mesta klart hemma och inför förlossningen, det är bara barnet som fattas.
Snaily - Jobbigt med UVI! Hoppas det går över fort. Har ni tänkt ha en öppen eld på jordgolvet mitt i rummet? Se till att ha ett hål i taket så slipper ni skorsten.
Snorkfröken - Bra googlat om ÄL-blödning!
Snaily - Vi hade stampat jordgolv och öppen eld i vår förra lägenhet. Nu när vi renoverar vårt relativt nyköpta hus ska vi också slå till på vedspis med skorsten. Vi har däremot inte bestämt om vi ska ha vattenklosett ännu.
Hej PB! Jag tycker att du skriver så fint om känslor. Hoppas att sonen hittar flera fina kompisar snart och att det ordnar sig med bebiskarusellen.
Brunn på gården och utedass är icke att förakta.
Har svårt att ge dig facit om ÄL-blödningar. Båda svaren är sannolika även om jag håller med dig om att det känns långsökt att en liten blödning i bukhålan skulle leta sig ut genom livmodern. I ditt fall är väl det mest sannolika att det rörde sig om blod i urinen?
Nu inser jag att det är en hel vecka sedan jag skrev sist. Då avslutade jag också med att maken och dr House väntar. De gör de ikväll också. Jag gillar maken bättre, han är snällare och knaprar inte piller.
Hepp!
Ore - Jag hade också blivit besviken om maken sagt upp sig utan att bolla saken med mig först. Sen hade jag stöttat honom. Det låter ju ändå som att din man har tänkt till och att det kommer att gå bra ändå. Det är ju en bonus att kunna arbeta mera med husbygget!
Tinga - Hoppas du får jobbet!
Liten - Huu, det är länge sedan jag har varit ute i regn och rusk! När man inte har barn (eller jobbar som förskollärare) och dessutom har körkort och bil "måste" man ju inte vara ute i busvädret.
Jag brukar längta efter en varm bastu när jag varit ute i kylan. Snart, vilket år som helst nu, är vår bastu klar. Det längtar jag efter!
Ultraljudet igår visade att jag var tillräckligt nedreglerad av nässprayen. Igår kväll tog jag min första Puregoninjektion, så nu är vi verkligen på banan inför IVF:en. Spännande, inte enbart på ett positivt sätt. Att pendla mellan hopp och hopplöshet ("det kommer ändå inte att lyckas") är inget kul. Flera av er vet säkert (tyvärr) hur det är.
Vi firar förresten vår första bröllopsdag på söndag, dvs på farsdag.
Ballerinapepparkaka! Det vill jag också ha! Och glögg! Måste nog ta en sväng förbi affären.
Nenne förresten - Grattis till tant. Jäkla märklig sak att säga. Se till att inte sätt tanten i den snygga soffan!