Inlägg från: Blivande fru L |Visa alla inlägg
  • Blivande fru L

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag finns här i kulisserna, har inte hunnit läsa ikapp men vill titta in för att säga:

Nenne, hoppas allt går bra imorgon. Kram!

Jag ruvar ganska lugnt än så länge men tankarna skenar förstås iväg ibland. Har lite molvärk nere i magen från och till och har ingen aning om det är bra eller dåligt. Brukar ha det innan tant också. Suck, den som ändå visste hur det kommer att gå.

Go'natt!

• Blivande fru L

Hej sötisar!

Jag blir så glad när jag ser att ni undrar hur jag har det!!!

Jag har en muffins i ugnen.

• Blivande fru L

...och givetvis var det EA:s hemlagade glögg som lockade fram mig!

• Blivande fru L

Är det ljudet av skumpa som hälls upp som jag hör?

Nej - det är ju plusvågen som kommer forsande!

• Blivande fru L

Nenne - Här följer mina få symptom från ruvartiden:

Första ruvarveckan:
    1. Inga symptom, endast mentala störningar.

Andra ruvarveckan:
    1. Mensvärk som kom och gick. Jag tänkte varje kväll att NU kommer mensen, men icke.
    2. Schyssta rattar som lika gärna kan bero på progget. Dessutom tyckte jag att de blev lite mjukare när jag närmare mig TD vilket förstås fick mig att tro att det var kört.

That´s it!

Är väldigt glad men vågar förstås inte ropa hej ännu. Ja, ni vet...

• Blivande fru L

nennesjuttioåtta skrev 2009-12-04 10:35:51 följande:

jag har även hört (läs: Läst på FL) att det är "bra" att bli lite överstimluerad för själva plusitivitetsfaktorn.
    Det måste vara det enda kloka som någonsin skrivits på FL!
  • Blivande fru L

Nenne

Hör du inte plusvågen? Den kommer åkande från sydost.

Jag fick symptom på överstimulering (löjligt svullen mage och ont vid hastiga rörelser) på ruvardag 12. Före det kände jag ingenting. Jag vet att det kan förvärras av en graviditet och det känns rätt skönt att få vara hemma och vila. Bara jag inte blir inlagd är jag nöjd.

• Blivande fru L
    FruCicci skrev 2009-12-04 10:44:24 följande:
    hahahamentala störningar har nog alla som symptom, ruva eller ej.....jag var irriterad med.... kort stubin
    Haha, det stämmer nog! Har haft väldigt nära till tårar hela veckan men det är rätt vanligt i mitt normala tillstånd också. Jag är en riktig lipsill!
  • Blivande fru L
    nennesjuttioåtta skrev 2009-12-04 10:46:06 följande:
    ja, överstimulering lär jag ju klara mig helt från eftersom jag inte ens stimulerats av maken.... Blivandejag är rädd att plusvågen drar för långt söderut för att råka träffa mig.
    Nej då, jag skickar den över havet och inåt landet! Ta på dig stövlarna så att du inte blir blöt om fötterna.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter