Inlägg från: Snorkfröken77 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken77

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Mrs B - Jaaa, de är ju galet söta, sen har de väldigt trevlig temperament, intelligenta och social, vissa säger att de är som små hundar. Min kompis kisse (som för övrigt heter Boris! )älskar vatten.

• Snorkfröken77

koko - Jag är för snål för att köpa renrasiga katter. Tycker det finns så mycket fina katter utan stamtavla, vår senaste goding ser ju ut som en Maine Coon och han är ju hälften det och hälften Skogis. Jag har ingen aning om vad de kostar nu, kompisarna bor i Milano så de betalade ju i euro, men kommer inte ihåg hur mycket...

BS - Astrid är fint, trevliga associationer också - Astrid Lindgren

• Snorkfröken77

AM - Säger som koko, sånt ska du inte köpa här, helst ta med dig så liten packning som möjligt och shoppa på plats istället, mycket billigare och roligare

• Snorkfröken77

Oupsie - Hoppas det blir utlandssemester då för er du kan ju alltid förekomma lite genom att ta fram några lämpliga resor och visa honom

• Snorkfröken77

Oj, tre i rad! Vinner man nåt då???

• Snorkfröken77

God morgon i tråden freeeedag!

Lappis - Jag vet inte om jag frågat förut eller om du fått frågan av någon annan men hur mycket får ni önska när det gäller ert barn? Får ni önska om ålder och kön? Tas någon hänsyn till det? *nyfniken i en strut*

Koko - Nu får kissen komma hem

Apropå kisse så har jag lätt ångest just nu, vår äldsta kisse ska ta bort tandsten idag, vilket ju innebär sövning. Jag gillar inte att lämna dem hos vet, de förstår ju inte varför man gör så, sen är jag är rädd att han inte ska vakna och sen är det så jobbigt när de är okontrollerade när de kommer hem och vill göra saker men inte kan och man måste passa dem så de inte gör sig illa. Och ja jag vet att jag är världens blödigaste när det gäller våra katter. De är ju mina hjärtegryn.

• Snorkfröken77

Nenne - hmm, det känns på andedräkten om man säger så Man ser det på tänderna, de är inte lika fina och vita längre. Vet brukar säga till när de tycker det är dags.

Snaily - Det känns tryggt att höra det från dig Var det kliniken vi ska med kissen till du var nyfiken på? Vi går hos lokala distriktsveterinärerna, de är jättetrevliga och känns väldigt kompetenta. Vet du om det är vanligt att de inte vaknar upp? *orolig*

Lappis - Aha, hade ni bestämt land? Vad säger det landets regler? *mer nyfiken*

• Snorkfröken77

Nenne igen - Det är första gången vi tar bort tandsten på honom och han är 10 år. Honan står på tur sen och hon är nio år och behöver också ta bort tandsten nu.

• Snorkfröken77

EA - Vad är det jag läser, ingen tant?!

Snaily - Jag lovar att hälsa! Du är inboxad!

Lappis - Det var en del att uppfylla, fast jag kan tycka det är bra. Om man blir adopterad har man ju redan varit i en dålig situation, det ska man inte behöva uppleva igen då. Jag blir helt galen av ilska när jag tänker på det paret som hade adopterat som det stod om i tidningarna för några år sen som misshandla sitt barn. Det är självklart lika illa om det är bio-barn, men va f-n om man gått igenom en adoptionsprocess så borde man inte göra så!

Apropå julmust och pepparkakor så har vi konsumerat massor redan Det är ju SÅ gott!!!

• Snorkfröken77

EA - Äsch då! så dina piller hjälpte inte alltså? Vad dumt! När ska du tillbaks till akun?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter