Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tack för kramar. Nä, statistiken gällande MA ser inte bra här inne just nu. Håller med Liten om att det är mycket elände i omgivningen här också, kanske är det åldern som sagt.

Jag tycker det verkar lite läskigt att vara hemma och ta tabletter och vänta på att det kommer ut, men gissar att det lär bli i helgen när maken är hemma och kan ta hand om liten tjej och mig. Det löser sig.

Jag blöder ju inte men jag tar ju prog, vilket kan hindra en spontan utstötning lite grann. Jag slutar med dem ikväll så kanske kroppen sätter igång det hela själv.

Jag tänker på att jag har en fantastisk liten tjej hemma vilket är en stor tröst, men jag hoppas såklart att hon hon en gång ska få bli storasyster också.

• start september

Stor, stor kram till Gosnosen. Det finns faktiskt inga ord, så här skulle det ju inte vara. Det är fantastiskt att ni har donator iallfall, kram till henne också.

Att din man får information från källan är nog jättebra, informationsunderläge är inte den bästa grunden. Sen är sorg så personligt, fast man delar den så är den egna reaktionen ens egen och måste få vara.

• start september

Tjoho för Muggles bud - nu vänder det med elände för er!!

Dagens positiva händelse - den här dagen var bra för något iallafall!

• start september

Nu vet jag lite mer i alla fall. Efter ett bra läkarbesök bestämdes att jag ska skrapas, alltså inga tabletter hemma. Fostret är drygt åtta veckor, vilket läkaren tyckte var på gränsen till för mycket att hantera själv. Eftersom kroppen inte heller har fattat vad det handlar om så hade sannolikheten för att tabletterna funkat bra varit lägre än normalt. Jag har respekt för tabletterna så det kändes som ett bra beslut. Tyvärr fick jag inte tid förrän om en vecka, men det känns ändå hyfsat ok.

Sätter det igång av sig själv under mellantiden så är det väl kanske det bästa.

• start september

Lugn eller avtrubbad, jag vet inte. Jag har hyfsat starkt psyke och är inne i en intensiv jobbperiod så det fanns ingen tid att stanna upp mitt i veckan och tänka, på gott och på ont. Sen är vår lilla tjej världens bästa tröst, hon är snorig och sover därför hos oss, oftast tätt intill mig.

Vi hade ju inte vågat hoppas på att bli gravida så snabbt och var därför väldigt ödmjuka. Vår erfarenhet är ju av vecka 5-MF och utomkvedes, när de var uteslutna vågade jag känna mig tryggare. Men jag tog ändå inget för givet och att symptomen avtagit för gått insåg jag gradvis så när jag väl ringde gyn hade jag på något plan vetat en vecka.

• start september

Gosnosen, ha en underbar resa om du hinner läsa det här!

Ore, något på g? Tips på nyttiga saker att göra är att laga mat och frysa in, det kommer vara jätteskönt första tiden när all bådas tid går åt till ett litet knyte...

Nenne, stor kram! Kan man möjligen få sig en blogglänk inboxad?

Tinga, jag beundrar dig som orkar allt det du gör. Elände att det ska vara så lång process och att det blir bakslag gör väl att tålamodet frestas på ännu mer.

• start september

God morgon,

ännu en arbetsvecka i väntan på skrapning. Min koncentrationsnivå är på bottennivå, samtidigt som jag har massor att göra.

Men jag tänkte pigga upp mig med lunchshopping - så här kommer några frågor!

Var hittar man lucialinne stl 86? Åhléns? Har de kanske också tomteluva i motsvarande storlek? Någon som har sett någon fin juklänning till en liten tjej? Julig men mer tuff än prinsessig är tanken.

Liten, vi har Pops stickade ullvantar och sen en ofordad galonvante på. Det funkar jättebra just nu. Vintervante ska det bli Hestra, de ska andas och vara hyfsat täta.

• start september

Jag får troligen vänta till på fredag innan skrapningen ska ske. Jag har ju inte ont någonstans så det känns ok.

• start september

Väntan resten av veckan har känts ok, fram till nu när jag börjat blöda lite grann precis...

Fin ganska klassisk julklänning hittad, www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=6735051&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365

Var hittar man svarta finskor typ lackskor som är sköna att gå i? Stl 22 alltså, inte till mig själv.

Lucialinne kvarstår till annan dag, tog mig aldrig till Åhlens. Bra tips AM med fållning. Nennes tips sparas om det krisar....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter