Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Muggles förresten,

att tanten känns helt annorlunda efter MA är nog kanske inte konstigt. Jag vet att allt kändes annorlunda efter X:et, jag hade ÄL-värk vilket jag aldrig haft och helt annan typ av mensvärk än tidigare, kanske inte mer men definitivt annorlunda.

Gör en minnesnotering för mig själv om samma sak när nu tanten behagar komma hit igen.

Gillade också tapetetn!

• start september

Röstar på MAM Ultivvent, även om jag bara har vällingerfarenhet, den ger ett annat motstånd och mindre luft i magen än Esska, dock är den meckigare att plocka ihop.Äevn denna finns ju med många nappar, det brukar väl vara stl 1 man får med?

Snark för små tjejer med fel dygnsrytm, efter sjukdagar med vaken till 22 bröt hon det själv igår efter första dagisdagen och somnade 19:30. Idag var hon fantastiskt trött efter lucia och somande 19.30, men vaknar efter 20 min och har röjt runt. Visst kanske hon sover imorgon bitti, men lite kvällstid är skönt att få...

• start september

Jag hade köpt lucialinne men det vägrades igår vid provning. Hon fick vara improviserad tomte - mycket mer poppis!

Fast när hon fick prova en kompis luciakrona blev hon lycklig, så nästa år blir nog lucialinnet använt...

• start september

Solen skiner!

Vilken fin hälsning PB!

Ego:
    Och jag har fått en blödning. Antingen tant på dag 22 efter skrapning eller något mer skit som ska ut. Ja, ja vi får väl se. Eftersom jag vill ta acitylsalicylsyra vill jag gärna ha koll på dagarna, men det blir ju lite knivigt nu.

• start september

Muggles, möjligen är det rester. Jag var på VUL för att kolla ev infektion fem dagar efter skrapning och då sade hon att det bara var lite blod kvar, inga rester. Det kom sedan ut, sen har det varit lugnt. Men allt syns inte på VUL och det har nu stannat av. Man känner sig inte superfräsch direkt.

• start september

Oj vilken lugn dag. Alla gör väl som jag själv, stressar inför julen.

Här har jag nog börjat tro att det som kom var en tant, så kanske kanske har man ÄL vid jul och får försöka igen. Det var mycket snabbare än jag vågade tro, men osvuret är väl bäst.

Hej Izzie! Känner igen det där med mycket jobb, sjukor och renoveringskaos på samma gång. Man har noll marginaler i såna lägen.

Ena braiga vintervanten försvann i fredags lagom till vintervädret. Morr. Det var nog jag som tappade den på väg hem från dagis dessutom så jag ska inte gnälla på någon annan...

• start september

Koko, det låter som det går på rätt håll med lillebror! Vad skönt! Jag har verkligen respekt för din situation när du har barnen så tätt dessutom.

Snaily, knepigt det där med blödningen. Men vad spännande att IVF närmar sig!

Ego: Jag testade ikväll minus, vilket var jätteskönt, så nu utnämner jag det jag har till tant. Full fart mot nästa ÄL!

• start september

Inser att vår lilla tjej redan börjat trotsa 1,5 år gammal. Suck vad dåligt tålamod man har. Vad gör man när hon säger nej till blöja efter badet? Hon får vara utan en bra stund i badrummet och sitter lite på kul på pottan och så (det kommer inget men hon gillar det), men så småningom måste ju blöjan på.
    Efter att ha försökt skoja på den måste den ju till slut på och så har man ett vrålande utbrott med sprattlande kroppsdelar. Tips någon?

• start september

Vickan, Tradera är inte alls jobbigt tycker jag. Har man bara lite inslagninsgrejor hemma är det inte så svårt att packa in och ofta får man ok betalt tycker jag. Vi har både köpt och sålt en hel del och lurad har jag aldrig blivit.

• start september

Telis,

jag gillar också allt det du listade så här kommer lite mer som jag också gillar som inte var med och som ingen har nämnt:
    Madeleine Peyroux, Dixie Chicks och Sahara Hotnights. Lite olika genrer dock...

Sen kan du ju ladda upp med musik till televinken - Absolute Barnfavoriter räcker långt.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter