Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Själv har jag inte fått någon present för Piff & Puffs födelse, så jag får väl göra som min mamma.
Själv har jag inte fått någon present för Piff & Puffs födelse, så jag får väl göra som min mamma.
Snorkis - ha, den där navelgrejen måste ju vara det mosst onödvändiga som har uppfunnits! Och jag garvade lite åt att det underst stod att den används av "Celebrity Jennie Garth" - sådär värst mycket kändis är hon väl inte längre?
(Spelade i Beverly Hills.)
Och du, du kan väl komma ut ur garderoben? Du gör det ju delvis anonymt, eftersom det bara är vi i tråden som får veta vem du är. *lockar & pockar*
Snaily - usch för UVI!
Fru L - vad spännande med VUL och nära spraystart!
Gosnosen - hur går det med ruvandet? Lyckas du tänka på något annat?
Muggles - jättefina bilder du länkade till; helt i min smak (föga förvånande, kanske ).
Blä, har lite ångest över jobbsökande för tillfället. Jag lämnade ju min tjänst när jag gick på föräldraledighet förra våren. Då var det goda tider och gott om tjänster ute, men nu är det helt öken. Jag har alltså min anställning kvar, men inga arbetsuppgifter, men jag är lovad att det ska lösa sig med något tills jag börjar den 1:e februari. På torsdag ska jag iallafall på intervju för en tjänst, som känns OK. Under tiden jag varit ledig har det varit skönt att inte ha någon tjänst, eftersom jag inte behövt hålla mig a jour med något som har med jobbet att göra, men att söka ny tjänst nu när det är dags att börja jobba igen är inte lika kul.
Ore - ojdå, det var en stor förändring bara sådär, att säga upp sig från jobbet. Jag håller med koko om att jag också skulle blivit arg om min man hade gjort det utan att prata med mig först, men om det inte blir några direkta konsekvenser för ert gemensamma liv är det ju ingen katastrof. Självklart skulle jag stötta också, men jag skulle känna mig besviken över att han inte velat diskutera det med mig i förväg.
Lappis - jag längtar också efter sommar och bättre väder! Nu är det bara regn, blåst och elände och det tar en evighet att klä på både barnen och sig själv innan man kommer ut. Tänk så skönt det är när man bara kan kliva ut genom dörren i shorts och t-shirt!
Muggles - nä, vad trist att det är på den andra och inte er lägenhet som budgivningen kommit igång.
Jag kan heller absolut inte fatta hur er lägenhet kan vara så svårsåld, för den har ju många positiva attribut. Hoppas att rätt köpare dyker upp till helgens visning. Kram!
MSW - hoppas att operationen går bra!
Intervjun idag gick bra, men nu återstår att se om de vill ha mig på den här tjänsten. Det handlar om ett nytt område för mig, så jag har ju ingen erfarenhet från just det, men å andra sidan har jag erfarenheter från andra håll inom företaget, vilket också är en tillgång i det här sammanhanget. Jaja, vi får se vad det blir. I slutändan vill jag ju inte bara ha ett jobb, utan jag vill ju ha ett jobb som passar mig, så det finns ju ingen anledning att försöka framställa sig själv på något annat sätt än i enlighet med sanningen. Nu svamlar jag, men jag menar att det inte är någon mening med att spela en roll, för att få en viss tjänst, utan jag vill ju få en tjänst som passar just mig, som jag är, med mina styrkor och svagheter.
Häromdagen träffade jag en kollega, som berättade att ytterligare en annan kollega ska ha sitt andra barn till våren, och kanske blir det ett gravvik där. Jag tror att det är en tjänst som skulle passa mig bra, så jag ska försöka dra i lite trådar de närmaste dagarna, för att sondera terrängen.
Lappis - du är ju inte mer än människa du heller, så jag tycker att det låter helt normalt att du blir ledsen när du hör om folk som blivit gravida, där det "lika gärna kunde ha varit ni". Själv känner jag mig också väldigt skeptisk till homeopati, så jag är tveksam till om det verkligen gör någon skillnad, men vad vet jag? Det är ju bara du som kan avgöra om du orkar med någon mer sväng i ivf-branschen. Det är ju ett tufft beslut att fatta, att man inte tänker försöka mer för att få bio-barn, så det är ju inte konstigt om man vacklar i det beslutet ibland ändå.
PB - jag blir rörd till tårar av dina beskrivningar av barnen.
Muggles - här hålls det tummar!
Synd att man inte har några miljoner på banken - då hade jag kunnat tänka mig det här huset: www.hemnet.se/beskrivning/499554
September - usch då, det var ingen trevlig magkänsla. Hoppas verkligen att du har fel, men oavsett är det ju bra med ett VUL för att kolla upp hur det står till. Skönt att det blir av om bara ett par dagar. Kram!
Muggles - kramar! Fy vad jobbigt att ladda som en tok, med fixande och piffande hemma, och så blir det inget positivt resultat av det. Med tanke på allt annat som också hänt är det ju inte konstigt att du är emotionellt utmattad. Många kloka ord har redan sagts och du vet ju att det är fritt fram att kräka av sig här i tråden. Hoppas att det hjälper litegrann, åtminstone. Lider verkligen med dig!
Snorkis - resefrågor kan ju inte jag heller låta bli att kommentera. Jag var på Naxos för några år sen och tyckte att det var jättetrevligt. Den strand vi framförallt besökte hade små vita stenar (ungefär som risgryn) istället för sand, och det gjorde att vattnet var sådär härligt turkosblått och klart. Vid sandstränder blir det ofta grumligt. Mina svärföräldrar brukar åka i slutet av september eller början av oktober och de har haft runt 25 grader både på land och i vattnet vid den tiden, så jag tycker att det låter perfekt att åka då. Tillräckligt varmt för att sola och bada, men inte så varmt att man inte orkar göra något annat också.
Lappis - låter som att den där kursledaren behöver dra i handbromsen lite. Hur blev diskussionerna igår egentligen; blev det så intressant som du förväntat dig? Det borde ju vara mycket känslor i luften när man diskuterar det ämnet, men hur mycket som släpps ut beror kanske lite på hur man känner sig inför att "släppa loss" för de andra kursdeltagarna?
Oupsie - kram! Var det något särskilt som utlöste fallet ner i hålet?
PB - hoppas att det är ett bra hem de hittat till kissekatten!
Här är det numera fokus på barnen när det gäller julklappar, även från mina och makens föräldrar, så nu får vi lägga krut på att hitta på julklappar till Piff & Puff istället för oss själva. I år står en cykelkärra på önskelistan, för transport till och från dagis. Både maken och jag har cykelavstånd till jobbet, men det går ju inte att transportera två barn på en cykel. Själva ska vi köpa en leksaksspis till killarna. Dels vill jag gärna främja jämställdhet så tidigt som möjligt och dels tror jag att det kan finnas en pedagogisk vinst med det, med tanke på matkrånglet här hos oss. När jag tittade i en leksakskatalog häromdagen såg jag till min glädje att Villa Villekulla finns som dockskåp numera, så om ett par år tror jag att jag ska köpa ett sånt till Piff & Puff. Vanliga Lundby-dockskåp känns inte så lockande att köpa till två killar, men Villa Villekulla känns lite mer könsneutralt, tycker jag.
Imorgon börjar en ny omgång av So you think you can dance! Det är ett av mina absoluta favoritprogram och jag är glad att jag kan hänga med från början den här gången.
Koko - det verkar gå bättre och bättre med Lillebrors sömn. Vad skönt! *peppar, peppar*
BS - jag vet ju att flera här kollar på det och själv har jag missat de första avsnitten flera gånger, så jag tänkte att det kunde vara på sin plats med en liten påminnelse.