Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag skulle ju äta lunch någon gång nu innan jag försvann iväg på föräldraledighet med min kollega jag berättade om som ska adoptera ett syskon till sin tjej från om det nu var Estland, en kille som är 9 år eftersom de är så pass gamla och dottern är 14 har jag för mig. Hursom så har jag inte hört av henne men ikväll mailar hon och berättar att dottern åkt på svininfluensan och är inlagd på sjukhus eftersom det satte sig på lungorna så att hon dessutom fick lunginflammation och immunförsvaret blev så dåligt att hon fick jättelåga värden på både röda och vita blodkroppar. Hursom så vet de inte ännu hur hon svarar på sista behandligen som precis är avslutad men även om hon repar sig nu så kommer hon inte att få gå i skolan på tre månader. Så vi får vänta lite med lunchen, trist, hade sett fram emot att få höra mer om adoptionen, och så läskigt med den där jäkla influensan.

• BrudSommar2006

Blivande, det vore verkligen på tiden!

Snorkis, vad blir beräknat datum?

Nu säger mamma att hon inte tycker att jag ska träffa den här kollegan för lunch även om hon skulle få tid över för hon kanske bär på viruset även om hon inte själv är sjuk, stämmer det tror ni?

• BrudSommar2006

Blivande, har ni lika dålig tillgång på vaccin hos er som vi har här? Du kanske lyckats vaccinera dig själv??

• BrudSommar2006

Blivande, jo jag är vaccinerad men inte ger väl det ett 100-procentigt skydd?

Trist att ni har samma strul med vaccin som här då, fast skönt att du lyckats bli vaccinerad i alla fall.

• BrudSommar2006

Cicci, var han singel?! Går ju alltid att byta menar jag...

När det gick vattkoppor på Iris dagis så hade till sist alla haft det utom Iris och en kille till, Iris blev smittad sist på hela dagis. Fast jag tror att det till sist inte undgick någon utan alla fick det. Jätteskönt att ha det gjort, synd att vi måste igenom det en gång till förr eller senare med Astrid sedan. Hoppas i alla fall att Livia inte blivit smittad än.

• BrudSommar2006

Liten, vi hade sådana vantar förra året men tyvärr så vägrade Iris sätta dem på sig. Får se hur det går i år, de verkar väldigt bra annars. Är ju väldigt förtjust i Reima överlag. Jag tror att vi ska vara hemma och adventsfixa på lördag och på söndag ska vi till mina föräldrar så jag tror inte att jag kan ta mig in till stan nu i helgen dessvärre. Iofs får ni gärna komma hem till oss och fika på lördag eftermiddag om ni vill.

Iris var som förbytt i morse, vilket bråk ända från att hon vaknade tills vi skulle gå, vi var helt slut sedan, hon också antagligen.

• BrudSommar2006

AM, usch, var det vattkoppssituationen ni var oense om? Maken och jag är ju rätt olika i många sammanhang och blir lätt osams om saker (Cicci, jag hade gärna bytt ut honom mot ditt fynd men det verkar ju kört nu då om han redan hade fru) men just nu har det varit lugnt ett tag tack och lov.

Lapinette, hur många gånger har ni gått på kursen nu? Kul att det blivit lite mer intressant.

• BrudSommar2006

Lapinette, vad skönt att ni i alla fall tagit er igenom de fem tillfällena som var viktiga för att få godkänt. Fast så klart lika bra att gå det två sista gångerna också, även om du får gå själv nästa vecka.

Usch, nu börjar benen och fötterna svullna upp och myrkrypningarna slå till på allvar. Går knappt att sitta still vare sig på jobbet eller hemma för det kryper så i benen, jag håller på att bli galen.

• BrudSommar2006

Snorkis, jag har typ hunnit plussa och sedan har det kommit men det finns ju många här som mått riktigt bra också. Vickan, jag och Vänner är väl de som haft det värst och de vill du ju inte jämföra dig med!

• BrudSommar2006

Idag är Iris på teater med dagis, roligt att de får ut på lite saker, de var fem barn och två fröknar som skulle åka idag. Fick iväg Iris till dagis på halva tiden det brukar ta i morse eftersom hon visste att hon skulle få åka buss!

I eftermiddag är det tillväxtUL, får hoppas att den här visar sig bli lite mindre än Iris.

Har lovat Iris att skriva till tomten åt henne. Vet inte om jag törs strunta i det eller om hon kommer att komma ihåg och kolla om jag gjort det. Jag har i alla fall hittat adressen. Kanske ska göra det i alla fall, hon gillar ju att få post.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter