Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vickan, ja du har min fulla sympati, jag kräktes ju häromkvällen efter att ha klarat mig ett tag, mår dock jämt illa mer eller mindre. Alla säger att jag ser så pigg ut, men det måste vara sminket som gör det för speciellt pigg är jag inte!

• BrudSommar2006

Iris kom in till oss inatt igen vid fyra och skulle sova i min säng, eller ja, hon var på väg in, fast hon ramlade när hon skulle ur sängen och damp i golvet med en duns och började storgråta. Fast jag var redan vaken för hon hade sovit så oroligt att jag bara väntade på att hon skulle komma tassandes och jag hade ju rätt. Jag tycker att hon kommer in till oss oftare och oftare nu på nätterna vilket känns som riktigt dålig tajming inför januari, hon har ju alltid sovit hela nätterna i sin säng annars. Jag tycker iofs att det är jättemysigt och ligga och krama liten Iris på nätterna men vet inte hur det ska gå med bebisen bara.

• BrudSommar2006

Ore, grattis till lillkillen! Tror jag var så inställd på att det faktiskt skulle vara en liten kille efter AMs "dom" så när du skrev att han låg där bredvid så reagerade jag inte ens på att jag inte visste det tidigare!

Jag fattar inte att du kan låta så positiv efter en sådan förlossning som om det hade hänt mig skulle känts som jordens trauma men jag är jätteglad för din skull att det känns som att det har gått så pass bra!

• BrudSommar2006

Det här får mig verkligen att inse att jag är jordens mes, alla andra verkar klara av sina förlossningar med lite lustgas och tycka att det inte är så farligt. Krystvärkar i flera timmar hade fått mig att bryta ihop men Ore skriver bara typ att det var bara skönt när de började! Varför kan inte jag också tycka att äh, lite smärta, det är väl ingenting. Detta får mig att framstå som en riktigt gnällig typ ju.

Nåja, det får jag oroa mig för mer sedan, nu ska jag hämta Iris!

• BrudSommar2006

Ore, ingen fara, någonstans inbillar jag mig att det i vart fall inte blir värre andra gången än första, jag är mer fascinerad över att vi alla upplever det så olika!

• BrudSommar2006

Äsch, Iris överdragsbyxor har gått sönder, nu har vi helgen på oss att hitta nya, det är för varmt ute för vinteroverall än. De här var så himla bra, jättetjockt fleecefoder så att de var extra varma och sköna, köpta på Linus&Lotta. Nu finns de bara i liknande modell i storlek 92 på deras hemsida, det var deras eget märke också. Skräp. Iris kommer ju inte i vilka byxor som helst heller.

• BrudSommar2006

September, aha, det visste jag inte om värkstimulerande dropp och moderkakan, det var ju på håret att inte min kom ut i tid heller och jag hade ju värkstimulerande också.

Skönt med skrapning kan jag tänka och veta att allt är klart än att ta tablett och sedan gå hemma och vänta. Inbillar jag mig i alla fall när det gått så pass långt? Skönt hursom att det verkar ha gått bra.

Maken springer runt på stan just nu och letar julklappar till sina föräldrar, hoppas att han hinner hem och kan hjälpa mig att lägga Iris. Inte för att hon är besvärlig att lägga men vore skönt att slippa blöjbyte, pyamasbyte och tandborstning. Undrar om hon mår bra förresten, hon verkar pigg men vägrar äta. Inte ens glass vill hon ha, verkar misstänkt. 37,0 i ena örat och 37,3 i andra men vi får väl se.

• BrudSommar2006

Muggles, men vad är det du säger?! Ingen böj och istället en glad gubbe! Nej men så kan de väl inte göra. En glad gubbe, neeej, vad ska det vara bra för, usch.

Hej Vänner! Jag har väl misstänkt att svanskoteontet på något sätt måste vara relaterat till foglossning men jag förstår bara inte riktigt hur eftersom det är så isolerat ont.

• BrudSommar2006

Ore, vad fick du för bedövning, epidural eller spinal? Retfullt när man klarat sig genom hela utan och ändå måste ta på slutet gissar jag. Men det är bara lite lirkande alltså och inte något snitt, det var skönt att veta.

• BrudSommar2006

Ja det är för hemskt, ingen böj längre utan tydligen en glad gubbe, hur kan de!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter