• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Förresten Nenne - hur många dagar sprutade du? Hur länge ungefär är vanligast att man håller på med sprutorna? 150 enheter Puregon ska jag förresten börja med (intresseklubben antecknar!).

• snaily

Snorkis
    Din hudåkomma låter inte kul! Kliar det också? Hoppas du får tid hos läkare snart!

• snaily

Nyfikna Vickan
    Tvivlar inte på att det är "rätt" jobb du hittat Tyvärr upptäckte jag att annonsen redan funnits ute ett tag så hoppas jag inte är för sent ute.

• snaily

Vickan
    Jepp! Klurar på vad det var som låg söder om Nenne... måste kolla själv.

• snaily

Vickan
    Ahaaaaa, jag förstår Ska INTE söka det jobbet.

Nenne
    Men då sprutade du lite kortare tid än 13 dagar, för man sprutar väl inte sista dagen/dagarna innan ÄP? Eller?

• snaily

Nenne
    Just det, tog sån tid att skriva inlägget bara så såg inte att du redan förklarat.

• snaily

Apropå att flytta och sånt... (Hej förresten! )
    Det ÄR läskigt att flytta, särskilt om det är till en helt ny ort. Fast jag tycker att man kan bo in sig rätt snabbt i en ny lägenhet/nytt hus, ju trevligare bostad desto snabbare går det tycker jag. Fast jag är något av en "wherever-I-lay-my-hat"-person... tur är väl det, så ofta som jag flyttar! Och på tal om det så har jag precis sänt iväg en jobbansökan - iiiiiii vad läbbigt!!! Tänk om jag får jobbet! Fast risken är nog rätt liten, för eftersom dumma jag haft så himla dålig koll var det redan rätt många som sökt, och även som varit på intervju redan, fick jag veta när jag ringde dit idag. Hon tyckte i alla fall att jag skulle skicka en ansökan, så hoppas det inte är HELT kört.

Telis, grattis till försäljningen! Och håller med AM om att du borde vila Jag har förresten jobbat idag också, vanlig dag, åtminstone inte jour vilket är sååå skönt!! Är hemma nu, fast jobbar forfarande kan man väl säga, leker lite it-support åt mig själv. Installerade Handelsbankens BankID säkerhetsprogram på datorn igår, och efter det vill inte ett viktigt jobbrelaterat säkerhetsprogram funka, typiskt!

Men snaaaart ska jag ta ledigt från jobbtankarna... kanske dricka ett litet glas vin ikväll!

• snaily

Två stora nackdelar om jag får det där jobbet förresten
    - måste skaffa egen dator, eller nöja mig med att dela med maken (är sjukligt fäst vid min nuvarande jobbdator som jag i så fall måste skiljas ifrån, snyft)
    - inget internet/BT-häng på arbetstid

(Samlar anledningar till att inte bli besviken om jag inte får jobbet )

• snaily

Fortsätter spamma tråden med ångest över ev. nytt jobb.
    Vad gör jag om jag får komma på intervju och de frågar om vi planerar några barn framöver?? Ska man vara ärlig på en gång med att man håller på med ivf, eller? Hur skulle ni tänka?Risken är ju stor att vi ändå inte lyckas på första försöket och då dröjer det ju några månader till nästa försök, minst, troligen längre eftersom vi då måste byta läkare och hela kittet om vi flyttat. Bekymmer, bekymmer...

• snaily

AM
    Fyra i samma fastighet! Ja, kanske liiiite töntig får man nog säga att du är Fast jag är MINST lika stor tönt som aldrig kan hitta ett ställe att rota mig på... Undrar vad den diagnosen kallas?
    Ja precis, i "staden norr om Nenne".

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter