• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tänk att Astrid hade så bråttom ut!!

JÄTTEGRATTIS till BS med familj!!

En dvärg!

• snaily

Telis
    Nu är du nästa på tur!

Vilken trevlig början på söndagen! Hoppas ni mår bra, hela familjen BS! Undrar vad Iris säger om nytillskottet??

Nenne
    Underbara drömmar! Jag drömde också sjukt konstigt häromnatten, fast jag inte är gravid, men kanske hormonrelaterat?

Funderingar på att ta mig iväg och åka lite längdskidor (prova i alla fall, förutsatt att det är mildare temperatur uppåt fjället), men nu måste jag bara kolla skidskytte först! Stackars mig, jobbigt att sitta här i soffan med te och en Korv!

Börjar känna mig nervös inför morgondagens VUL... håll tummar för Nennes prick och några tår för mina eventuella äggblåsor...

Apropå min förvirrade läkare... Fick till slut svar på mitt mail jag skickade förra veckan. Sådär i förbifarten passar han på att påminna om att deras mottagning har flyttat ("kom ihåg att vi numera finns på xxxx") - hade jag inte mailat en fråga till honom och han sen svarat så hade jag aldrig vetat om flytten!

• snaily

Muggles
    Vad kul att ni börjar känna er i alla fall lite hemma i huset! Jag tror som maken din - det kommer bli så bra det här! Bara dina rötter får lite tid på sig att leta sig ner i jorden så.

På tal om jobbmail - jag använder den ibland, fast sällan, i privata ärenden. I så fall när jag vill att mailadressen ska se lite "seriös" ut, annars har jag bara en hotmailadress som kanske ser lite skum ut, kan jag tänka mig att en del tycker. Ingen annan SKA egentligen kunna komma åt min jobbmail, men på mitt jobb har vi puckat nog skrivit upp allas lösenord så att alla kan se, för ibland händer det att man måste låna någon annans dator. Me no like!

Ego
    Känner mig rätt nöjd med dagens aktivitetsnivå hittills. Får så dåligt samvete av att mest bara sitta hemma och inte göra någonting, vilket jag gjort i två dagar nu - jag är nog egentligen lite för elak mot mig själv för jag har ju trots allt jobbat rätt mycket och många dagar i sträck och då måste man få ha några "koma-dagar", egentligen. Särskilt när det är 25 minus ute. Hur som helst, idag ryckte jag upp mig och gick en långpromenad med Korven FÖRE frukost, sen iväg och åkte längdskidor mitt på dagen (vilket gick uselt, men jag kom i alla fall iväg en stund) och handlade middagsmat, och sen ytterligare en långpromenad. Puh! Känner mig nästan lite matt. Men i morgon blir det bara mycket bilåkning och knata runt på stan lite.

• snaily

Välkommen hem Lappis!! Fortfarande inte ett dugg avis på era dykäventyr... Hur har ni haft det för övrigt? Berätta ALLT!

Astrid FÅR verkligen ett supercoolt personnummer!

Här dricks vin! Fast bara lite. Jag bara vägrar försaka allt som är gott "bara" för att vi ska IVFa... Är jag dum då? Undrar på vilket sätt ett glas vin (med betoning på ett) skulle vara skadligt för mina äggstockar? Tänker dock inte dricka (mer än yttepyttelite i så fall) under eventuell ruvning.

• snaily

Muggles
    Ja, avslappning är väl alltid bra Om inte annat fungerar det som bedövning inför kvällens spruta

Lappis
    Semestern lät ju alldeles, alldeles underbar!
    Jag har sprayat i fem veckor och börjat med Puregonsprutor! Fjärde sprutan ikväll, första VUL imorgon. Tiden går fort när man har roligt! (och annars också )

Det där med alkohol eller ej - har nog läst för många diskussioner på FL där det är alldeles självklart för de flesta att avstå från alkohol redan vid spraystart. Som sagt, jag fortsätter nog smutta på mitt lilla vinglas utan alltför dåligt samvete, dricka så jag blir onykter hör inte till vanligheterna nu för tiden. (Gud så gammal och tråkig jag blivit!)

EA
    Så det blev! Hoppas det "nya" huset är fint - och lagom dyrt!

• snaily

EA
    Oooo, spännande! Du kan inte smita iväg och ringa på någon fikarast?
    Häromdagen när jag ringde kvinnoklinken ville jag inte att de andra på jobbet skulle höra, så jag stod utomhus i nära 30 minusgrader och pratade - KALLT!

• snaily

EA
    Låter som en bra plan, lycka till!!
    Minus en, fasen vad skönt! Önskar det kunde bli lite varmare snart så man slipper klä på sig i ansiktet varje gång man ska ut (de som har facebook förstår vad jag menar...). Men i morgon skulle det bli bättre tror jag.

• snaily

BS
    Oj vilken rykande färsk rapport! Grattis igen och härligt att allt gått bra på det stora hela! Håller tummarna för snar hemfärd.

Hoppas på att alla trådisar som inte redan sett den, nu kollar på Hästmannen på tvåan! En helt fantastisk film! Själv har jag sett den ett antal gånger + har den på dvd så det fick bli reprisen av På spåret istället.

Ska upp hiskeligt tidigt imorgon, måste åka strax efter 6, så borde fixa lite matsäck och annat inför morgondagen.

Puss och kram på er!

• snaily

Tjohoo, GRATTIS Nenne!! Vad underbart, och att få se att Pricken inte bara är en liten prick utan snart en bebis också, måste vara en fantastisk känsla kan jag tro!

Liten
    Fin mage tycker jag också!!
    Det är förresten jag som sätter griller i huvudet på dig på facebook

Kul med dina rapporter BS!! Hoppas Iris blir glad över lillasyster!

Tack alla snälla söta för tumhållning idag!
    Jag var sjukt nervös i morse, övertygad om att det inte skulle vara en enda liten äggblåsa där inne, alternativt att äggstockarna sprängts eller något annat katastrofalt
    Men det såg jättefint ut! Ca 16 blåsor på knappt 10 mm efter 4 dagars sprutning. Doktorn verkade nöjd och tyckte vi skulle behålla samma Puregondos, ska ta blodprov i morgon och får se om vi behöver dosera dosen efter det.

Fick med mig både remiss och blodprovsrör och ska själv skicka blodprovet med expressbrev till Falun - då känns det ju nästan lite larvigt att gå till sjukvården bara för själva sticket i armen. Det får en kollega på jobbet göra. (En som listat ut på egen hand att vi håller på med ivf, TROR jag, så det blir inget konstigt att be henne om det.) MEN, då uppstod nästa problem - hur ska provet hanteras efteråt, centrifugering osv. Fick sitta och ringa jättelänge nyss innan jag till slut fick svar från lab.

Nästa VUL på torsdag. Det börjar kännas spännande nu när man ser att det faktiskt händer grejer!

Firade sen med att shoppa massa dyra grejer till Korven - nu ska vi snart ut och prova dem i skidspåret! (dragsele med mera)

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter