• snaily

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Frullan
    Vad härligt med din uppenbarelse, så himla kul att läsa! Stort lycka till på tisdag! Hoppas du får fortsätta med terapin.

Jag är officiellt nåldyna nu!! Pjoskiga snigeln tyckte det sved lite när jag sprutade, men själva sticket kändes ju inte så mycket. Maken satt och läste högt ur bruksanvisningen under tiden och såg till att allt gick rätt till Nu så, jäkla äggstockar - VAAKNAAA!

Ledig dag imorgon!

Tyvärr ingen som hört av sig från jobbet jag sökt, bådar inte gott tycker jag, de är ju redan en bra bit in i processen och har haft folk där på intervju och allt. Med tanke på att det lät som det brann i knutarna där så borde de väl hört av sig vid det här laget om de ville att jag skulle komma på intervju. Finns väl fortfarande en liten liten chans att de ringer imorgon...

• snaily

Koko
    Tack! Ha en superduperhärlig resa!

Frejis
    Nej, vad hemskt med din far! Stora kramar!! Hoppas det inte är något alltför allvarligt!

• snaily

Parnassia
    Ingen aning, nånstans mellan en och två veckor tror jag är vanligt. Det beror på hur det ser ut på VUL och blodprover som ska kollas måndag och torsdag nästa vecka.

• snaily

Bra att det känns i alla fall lite bättre nu, PB. Hoppas morgondagen blir en bättre dag!

God natt på er alla!

• snaily

Freeeeedaaaaaag, med tillägget LEEEDIIIIIG! Skål på er! (fast jag just ätit frukost)

Telis
    Ooo vad spännande! Du inser väl att du måste logga in och avlägga lägesrapport minst fem gånger om dagen nu, annars kommer vi förutsätta att du åkt till förlossningen!

Katters vikt
    En honkatt väger för det mesta 2,5-4,5 kg, om den inte är av nån bautaras (typ maine coon el norsk skogkatt) eller överviktig.

Parnassia
    Håller med Nenne om boktipset Patient 67, läs! Jag gillar alla Dennis Lehanes böcker. Annars gissar jag att du redan läst Milleniumtrilogin? Sen finns det ju fler svenska deckarförfattare *kollar i den egna bokhyllan*: Åsa Larsson, Camilla Läckberg, Anna Jansson, Karin Alvtegen.

September
    Usch vad trist med minus och kanske tant på ingång! Kram!

Nu ska jag bylsa på mig ytterligare några lager kläder och gå en Korv-promenad, bara minus 31 ute. När ska det sluta vara så förbannat kallt?

• snaily

Liten
    Här uppe finns knappt fästingar och mördarsniglar så då gör ju kylan ingen nytta här! Skickar genast ner 15 minus till dig!

Nenne
    Tror alla Nancys ovannämnda egenskaper gör hankatterna till sig i trasorna, plus att hon är så snyggt prickig!

Frejis
    Skönt att läget verkar vara stabilt med din far! Hoppas han slipper operation också.

• snaily

Cicci
    Nej, Korven är mycket mindre, och mycket mindre talför.

EA
    Tjohoo, grattis!! Härlig fredagsnyhet!
    Sprutan var inte så farlig, nålen är tunn och sticket känns knappt så du vågar nog, om maken inte skulle vara tillgänglig någon kväll. Jag hade mest skräck för den automatiska injektionspennan, litar inte på såna där moderniteter Spruta och kanyl som man får hantera själv, ska det va!

NU ska jag ge mig ut i kylan...

• snaily

Ikväll börjar Let's dance (väl?), fast vänta, det krockar kanske med På spåret som det här pensionärsparet måste kolla på!

Fick nyss veta att maken resten av säsongen inte kommer vara ledig en enda lördag eller söndag - "så är det att jobba inom turistbranschen" hade chefen sagt... Han kommer antagligen vara ledig måndagar och tisdagar istället... Tur att jobbet inte är för evigt. Får hoppas att ÄP (om det blir någon) infaller på en måndag eller tisdag så slipper han krångla och ta ledigt för det.

• snaily

Nenne
    Jo, chefen har väl rätt, det ÄR så i turistbranschen... Det tråkiga är att maken inte får något extra betalt för att han jobbar helg - han har en fast månadslön oavsett hur mycket han jobbar helgdagar eller jobbar över på kvällarna. Uselt avtal, som sagt, tur att det bara är ett säsongsjobb.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter