• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Åh, vilken semester from hell!

• Telis

Oupsie, min man har också fått Handboken för tankspridda i present. Igår när vi skulle sova så gick vi igenom alla (nja, alla hann vi inte riktigt med, men många) grejer han har gjort genom åren pga av sin tankspriddhet, jag skrattade så jag trodde att jag skulle kissa på mig. Att han står ut med sig själv alltså, jag som har ett visst mått av kontrollbehov skulle bli galen på mig själv.

Oupsie igen, hoppas hoppas att du får jobbet!! Det borde inte vara kört än, rekryteringsprocesser tar ju nästan alltid tid och så här före jul är folk säkert överbelamrade med jobb.

porchez, jag tycker att man kan ta ett sånt erbjudande på allvar. Föräldrarna kanske skulle tycka att det var superskönt att få fixa lite hemma eller shoppa julklappar i fred?

koko och snaily, jag ber redan nu om ursäkt för kaoset i huset. Vi orkar bara inte hålla på och fixa hemma efter jobbet i det här mörkret så jag är rädd att ni inte kommer att få se så mycket av huset mer än ett oändligt antal kartonger. Jag ska förresten försöka komma ihåg att köpa några par gästtofflor till utlåning, jag hade glömt hur kallt det kan bli på golven i hus.

snaily, grattis till långledigheten och till den middagslagande maken!

mugglan, men vad jobbigt att cykeln har krånglat till sig så rejält! Hoppas att julfesten blev riktigt lyckad!

Nu har mitt konto till det system som jag jobbar i blivit låst, undrar om det betyder att jag får hänga här i tråden hela dagen eftersom jag ändå inte kan jobba?

• Telis

AM, gaaah, vilken natt! Jag blir trött bara av att läsa om den. Är det jet lag för stackars Hektor?

• Telis

Liten, jag är frusen om fötterna i vanliga fall och kör med tofflor året runt men sen jag blev gravid har jag fått gå i strumplästen ett tag för att jag blivit så varm av mig. Ända tills vi kom till huset, nu behövs det tofflor igen.

Infrastrukturansvarig. Är din man också ingenjör?

Jaaa, freeeedag! Jösses vad härligt! Dessutom är det ju kortvecka nästa vecka.

• Telis

Jaha, jag trodde du menade Frankrike, men Thailand är ju också supernära!

• Telis

Jag tänkte jobba alla vanliga dagar som är kvar i år och sen checkar jag ut till i november/december nästa år om allt går som det ska. Känns totalt overkligt.

• Telis

Åh, vad bra Lappis!! Nu håller vi tummarna för att kön till utredningen inte är alltför lång! Vad är det förresten som gör att utredningen tar så lång tid? Jag förstår ju att man måste träffas flera gånger och det är rapporter och rekommendationsbrev som ska skrivas osv men ett halvår låter ändå löjligt länge.

snaily, du får dricka pina colada när du kommer ner till Stockholm, vi har nog iallafall 25 grader varmare än er här.

• Telis

Liten, det är svårt med julklappstips, särskilt om det ska vara nåt lite speciellt. Nåt litet vanligt som en bok, eller planeringskalender till den infrastrukturansvarige , en flaska whisky/konjak om han gillar sånt, skjorta, dammsugare, biljetter till nån konsert, vinprovning eller liknande? Eller en get som Cicci köpte.

Lappis, jag förstår, det är klart att dom har annat att göra också. Men när man ändå kommit fram i kön så borde dom väl ändå kunna snickra ihop fyra träffar lite oftare än en gång i månaden tycker man. Men å andra sidan är det ju som du säger, det blir kanske rätt lagom att skicka papprena till Korea så fort ni fått medgivandet. Det kan ju vara skönt att slippa köa till att få skicka papprena också.

• Telis

Parnassia, ja du, det är en konstig blandning mellan total overklighet och skräckblandad förtjusning. Jag vill ju träffa den lille parveln men samtidigt känns det som om han kan få vänta "bara EN månad till", det är lite läskigt med det där gigantiska ansvaret och alla förändringar.

Japp, den 13 januari är det dags.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter