Summan av kardemumman - livets väsentligheter
nenne, har du kollat färgen på dom? Är dom lila som dom ska vara nu enligt FL?
nenne, har du kollat färgen på dom? Är dom lila som dom ska vara nu enligt FL?
Herregud, jag skulle aldrig kunna kolla färgen på mina nu utan hjälp. Jag kan inte ens se vad jag har för trosor på mig.
Lappis, på onsdag går lasset!
mugglan, svärfar kommer söndag-tisdag och målar om tak och väggar i vårt sovrum och i Televinkens rum. Förhoppningsvis hinner han och maken också tapetera fondväggen i vårt sovrum. Sen får vi ta gästrum, vardagsrum och kök efter att vi flyttat in.
Tinga, hoppas att ni hade det underbart på er barnfria kväll och på festen!
Sweet, ha en fantasisk semester, det låter så härligt med sol och värme men framför allt lite ledigt med familjen. Det är du såååååå värd!
Vänner, man putsar kött. *säger besserwissern* Blev efterrätten bra, den lät väldigt smarrig? Ett litet recept kanske finns?
MSW, hoppas att värdena bara stabiliserat sig nu, dom kanske fick en glädjechock i början och nu är dom nere på den normala nivå där dom kommer att stanna.
Åh PB, vad fiiiiiint skrivet!!! *glädjesnyft*
Piggelin, så länge det är diskborsten och inte toaborsten så...
Vad konstigt det där med att ni babbelmajor varit blyga som barn. För mig var det precis tvärtom, jag var väldigt framåt och karsk och kaxig som barn men sen hände nåt och nu tycker jag att det är skitjobbigt att prata med folk jag inte känner. Middagar med bordsplacering är en fasa.
Jag vill också vara med träffa Sweet i mellandagarna om det går att få ihop något. Jag jobbar visserligen på dagtid om ni hade tänkt träffas på dagen men träffas ni i stan så är det nog ingen som märker om jag smiter iväg på en långlunch.
Ja, jag behöver väl knappast berätta vad jag ska göra idag - det blir att packa fler kartonger, slänga en massa skräp och åka och handla färg och spackel och sånt där.
Är säker på att det var något mer jag ville kommentera men det är som bortblåst. Stor kram till alla!
Nu fick jag sms från AM, hon hälsar alla och skickar pussar och kramar, dom har det jättebra i Thailand. Men hon hade inte fått något sms från nenne så hon var nog lite orolig. Nu har hon iallafall fått höra årets trådnyhet.
Vänner, synd på desserten men det låter gott med hallon till.
Tillbaka mot kartongerna ...
Tinga, jaaa, bilder till galleriet, please! Kul att det blev så bra!
Snaily, där är du ju, jag har saknat dig. Bra att medicinen hjälpte även om nu läkaren råkade ha rätt.
Vickan, varför i hela världen skulle man fixa bikinilinjen till förlossningen? Ska ni filma där nere?
Vickan, hihi jag tror att du kommer att ha andra saker att bekymra dig för under förlossningen än att du är håröm.
Izzie, hej! Vad skönt att få en liten rapport, man blir ju lite orolig när folk bara försvinner så där.
Hoppas att du får en extra lugn och lång julhelg efter den jobbiga hösten!
Själv har jag varit på en kejsarsnittskurs idag, det var väldigt bra. Men är lite stressad över hur mycket som måste fixas på jobbet innan det är dags för semester+föräldraledighet. Nu är det snart bara 8 arbetsdagar kvar.
Liten, vad skönt att Mindre verkar må lite bättre idag!
Izzie, dom berättar om hur det går till, före, under och efter snittet och sen får man ställa frågor. Det handlade ganska mycket om annat än just kejsarsnittet, som tex amning, parrelationen, familjelivet osv.
Lappis, jo jag tror att dom går igenom sånt på den vanliga föräldrautbildningen. Vi blev anmälda för sent till den vanliga så vi missade det första tillfället och sen skulle det andra handla om vaginala förlossningar så vi hoppade över det. Den här grejen idag var nog samma sak fast dom bytt ut vaginala förlossningar mot snitt och att det här bara var en gång istället för föräldrautbildningens tre tillfällen.
Izzie, ja efteråt borde dom ju verkligen kunnat informera! Igår var det en månad kvar så idag är det alltså mindre än en kvar.
Oj, det låter som en jobbig helg!
September, håller tummarna för att det var tanten och inget annat!
Snaily, så ni måste inte fira jul ensamma där hemma ändå? Vad härligt!
På min egofront är nu hela lägenheten i stort sett nedpackad i kartonger. Det enda som återstår att packa ner är egentligen kyl och frys och badrumsskåpet. Och så måste vi demontera sängen och ett par skåp så att dom kommer ut genom ytterdörren.
I huset är sovrummet och Televinkens rum nymålade och nytapetserade så nu återstår gästrummet och vardagsrummet att målas och tapetseras. På lite längre sikt ska köket också målas om. Det såg helt okej ut på visningen men sen när dom tidigare ägarna flyttat ut och tagit bort en tv osv blir det ju fula märken på väggen så det är lika bra att måla om där också.
I år ska jag bara köpa julklappar till maken eftersom vi är ensamma hemma och dom är redan införskaffade. Jag är ju egentligen ett stort julfreak men i år känns det skönt att slippa tänka på att handla julklappar osv, huvudet är fullt av en massa annat skräp ändå.