• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Men det blir ingen skumpa här nu heller, jag är ensam kvar på jobbet så nu tänker jag också sticka hem. Ska till tapetaffären först och beställa världens snyggaste tapet till vårt nya sovrum. Aaaaaah, vad det ska bli kul att flytta!!

God fredagskväll på er wherever you are! (Och så småningom god lördagsmorgon till AM som väl ska hasa ner till beachen i vanlig ordning. )

• Telis

Hej!

Cicci, jag tycker att du är modig som säger nåt så politiskt inkorrekt men jag håller med om att alla ska göra som passar dom själva bäst. Jag håller också med om att jämställdheten inte måste drivas in absurdum, om min man tex är bättre än jag på att fixa bilen så får han gärna göra det medan jag lagar mat. Men för egen del är jag glad att min man är så jämställd att vi delar på allt hushållsarbete och att han vill vara hemma sitt barn så länge han får, det är det som passar oss bäst.

Idag har vi packat lite till, trots att min arme man är otroligt bakfull efter jobbets julfest igår, han som aldrig brukar blir det. Han skulle väl passa på och ta en ordentlig fylla innan det blev dags för småbarnslivet kan jag tänka. Och nu är det tvätt som gäller, kanske den sista här i huset. När jag gick ner förut lagom till vår tvättid så var det någon som fortfarande höll på att tvätta. Sånt där gör mig galen, fy tusan vad det ska bli skönt att få en egen tvättmaskin snart!

Jag hittar ingen riktigt rättvis bild på nätet av tapeten vi ska ha i sovrummet. Men jag skickar en orättvis bild och så får jag väl lägga upp ett foto i galleriet sen på hur det blev i verkligheten.

Nu finns MSWs nyrenoverade sovrum i galleriet. (Men inget namn på Ores lilla kille än ).

MSW, hoppas att det är ett helt vanligt blåmärke och att du ändå har gjort något för att få det utan att du märkte det.

• Telis

Så där, nu finns Ores lillkilles namn i galleriet, med båda stavningarna. Coolt namn!

• Telis

Cicci, jag förstår hur du menar och att det är svårt att vara föräldraledig om man är egenföretagare. Men vad tråkigt att din man faktiskt vill vara ledig men inte kan!

• Telis

Frullan, jag har inboxat dig länken!

nenne, åh det är ju oliiiidligt spännande!! Hoppas, hoppas, hoppas!

muggles, näääe, vad är det för skit?! Hoppas att det inte är tanten!

• Telis

Här håller vi bara på och packar och packar och packar. Jösses, vad man har grejer alltså.

Fast nu har vi tänt ljus och haft en liten adventsfika, myyyyys.

• Telis

Gomorron i tråden!

Nu finns det lite nya bilder på Mrs B och på Oupsie med hund i galleriet!

Snaily, jag hoppas du klarar dig ifrån biverkningar. Jag mådde toppen av sprejen, bättre än utan till och med, så man måste inte bli klimakteriehäxa.

Var håller Izzie hus förresten, det var ju evigheter sen hon var inne?

Hattis, jobbar ni nära varandra? AM och hennes man hade "lunchdejter" hemma när Livia blev till har jag för mig.

Liten, hoppas Mindre kryar på sig snabbt! Men kanske är det lite bättre att vara sjuk nu än på jul iallafall.

• Telis

nenne, jag är *snyft, gråt och snor och hulk* så jävla förbannat SKITGLLLLLLLLLLAAAAAAAADDDDDDDDD!!! (f'låt)

G
    R
    A
    T
    T
    I
    S
    !
    !
    !
    !
    !
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Telis

Liten, jag behöver MASSOR!

Åh, det här måste vara världens bästa måndag!

• Telis

Ja, just det ja. Nenne, hälsa P och gratta honom också så himla himla mycket!! Jag gråter lite för hans skull också, vad glad han måste vara!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter