Hihi, Cicci du är ju för söt, först säger du att man behöver nada till bebisen i början och sen kommer ändå en lång lista på saker som ni själva köpt innan.
Jaja, vi får väl se hur mycket som hinner fixas innan men jag är rätt säker på att tre ombyten inte kommer att räcka någonstans, om man inte vill tvätta varje dag. Vi kan verkligen inte räkna med att kläder drösar in från andra. Våra kompisar skaffade barn för tio år sen, min mamma är inte intresserad och makens familj bor en bra bit härifrån så det kan ta ett tag innan vi träffar dom.
PB, vilken sorglig historia med morgonrocken! Jag förstår verkligen hur det kändes, jag hade också blivit galen. Och väldigt ledsen och besviken. Hoppas att sambon har blivit lite bättre på att köpa presenter sen dess!
BS, jag hoppas att din man kom hem ordentligt igår och att ni kunde bli sams igen. Ni måste ju få hjälp med Iris nu, snart kommer Astrid och då blir ännu tuffare. Jag tycker du ska ringa BVC eller BUP nu och inte vänta. Stora kram!
Hattis, jag glömde säga häromdagen men vad skönt att du verkar vara på banan igen, det måste ju vara otroligt frustrerande att gå och vänta på tanten i månader.
Snippsallad Nån sån kommer vi iallafall inte att behöva hemma, däremot en snoppsallad kanske.
Liten, jo det är klart att min man kan fixa allt som vi glömt efter att bebisen kommit. Men jag vill ju vara med. Det här blir min första och enda bebis, jag vill ju att han ska få komma till två föräldrar som är förberedda och står i dörren och säger Välkommen när han kommer, bildligt talat. Inte till två föräldrar som måste lägga toalettpapper i hans kalsonger (som vi fått häfta ihop av ett par av makens gamla) för att vi inte har bryt oss om att förbereda något. Och i år skulle jag helt klart må bättre av att få hjälp med olika saker än att få en ask praliner.
Nu måste jag dra på föräldrautbildning, puss och kram så länge!