• Telis

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

snaily och koko, ni är så hjärtligt välkomna så! Det kommer att bli lite spartanskt men det kan ju bli mysigt ändå!

koko, oj är lillebror SÅ känslig?! Stackars liten, hoppas att pärsen redan är över!

Junilejon, fy vad hemskt!

• Telis

Det var jättetråkigt att BS tog illa vid sig! Jag vet att det inte är kul att få oönskade råd. Jag har själv inte tyckt att det varit särskilt kul att få kommentarer om att "åh, du måste föda vaginalt, det är sååååå fantastiskt". Inga namn nämnda.

Men det är svårt att veta när folk vill ha råd och när dom vill ha stöd eller medhåll. Det BS skrev var ändå rätt dramatiskt, då är det svårt att antingen inte svara alls eller säga att "jaja, det blir nog bättre imorgon" när man inte själv tror på det. Det är ju självklart att man vill hjälpa till och ibland går det lite för långt. Det är tråkigt men hellre lite för mycket välvilja än illvilja tycker jag.

• Telis

nenne, jag kan också få lite såna sjuka tankar om att folk kanske tror att man fejkar graviditeten och går runt med en medicinboll innanför tröjan. Fast hos barnmorskan går det bra för jag tänker att henne kan man iallafall inte lura.

Lappis, grattis till den färdiga kursen! Hoppas att ni får tid för hemutredningen rekordfort nu.

Ore, det var inga gigantiska skillnader i nyans precis men jag hade valt Aqua. Jag tyckte att den var lite varmare. Svårt att se på nätet dock.

• Telis

Snaily, iihihii, ja det kanske vore nåt, en medicinboll kan man väl iallafall punktera innan man klämmer ut va?

Jag är också en sån där som vill gnälla lite först och sen känns det bättre, då räcker det med att folk lyssnar. Men när man är i andra änden känns det ju mycket bättre om man kan komma med konkreta råd. Det är som när någon tex misslyckats med en IVF, då vill man ju inte säga att "jag förstår att det känns skit och att ni kanske aldrig lyckas" utan det är lättare att säga att "nästa gång kommer det att gå mycket bättre, det är jag säker på!" trots att man hatar att själv få höra sånt. Nej, det är banne mig inte lätt.

Tjohoo, nu kommer min middag hem (i sällskap av maken)!

• Telis
    porchez skrev 2009-12-08 21:08:10 följande:
    skrattar lite åt Vickans kommentar till snorkis, att gå iväg och få hjälp på en gång mot illamåendet... Man lär sig av misstagen, fniss fniss...
    Hihi, jaa, stackars Vickan fick också stå ut med en hel del välmenande men kanske just då inte så önskvärda råd härifrån.
  • Telis

porchez, äsch, det spelar väl ingen roll om du är i barnalstrartagen just nu eller inte. Är du med i tråden får du självklart vara med i galleriet, när du känner dig redo är det bara att du skickar en bild.

• Telis

Kul att det blev New York, Lappis! Får du vara med och planera vad ni ska göra där eller vill maken sköta även det?

• Telis

För att vara lite on topic, får jag fråga hur mycket ni andra har känt av era barn så där runt vecka 33-34? Hur mycket är normalt liksom?

• Telis

Skönt att höra att ni också haft aktiva barn. Den här killen är verkligen igång HELA tiden, jag tror inte att han någonsin sover. Dom säger ju att små barn sover så mycket så det är ju så att man undrar om det verkligen är normalt.

Lappis, näe men liiiite måste du ju få planera.

porchez, åh men jösses så svårt att bara välja ut en sak i New York. Kanske en sån där guidad bussrundtur bara för att få en överblick av stan och se lite olika stadsdelar? Eller åka till Chinatown eller Tribeca. Eller promenera i Central Park och äta lunch på .... äsch, nu har jag glömt vad restaurangen heter, men den som ligger precis vid sjön. Nej, det vette sjutton hur man skulle kunna välja ut en sak.

passionsblomman, hoppas att det är stressrelaterat, det vore ju inte så konstigt med flytten och allt! Jag vet att man kan tappa ganska mycket hår av klimakteriesprejen men inte av dom medicinerna som man tar vid insemination vad jag vet. Lite B-vitamintillskott kanske kan hjälpa?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter